Remontoin sisäseinää ja kuten tavallista, tämä ei tarkoita levytasoitusta ja maalausta vaan tässä tapauksessa kaiken poistamista tuulensuojalevylle asti, uusi eristys sekä uusi sähkö + enemmän eristystä asennuskerrokseen.

Näen, että alaohjauspuu on selvästi vihreän sävyinen. Minulla on loistava ristikkorakenne eristämättömällä betonilaatalla. Talo on rakennettu vuonna -58.

Kysymys kuuluu, onko alaohjauspuuni painekyllästetty vai onko vihreä väri peräisin jostain muusta,

Vihreäksi värjääntynyt puinen seinäkannatin, betoni pohjana; kysymys painekyllästyksestä tai muusta syystä. Rakennusprojekti vuodelta 1958.
Sisäseinä remontti: avattu rakenne, näkyvissä vihertävä sokkelipuu, eristeet ja betonilaatta. Kysymys: Onko puu painekyllästetty?

Sen varmaan on painettu, mutta se on kuitenkin hyvin kuiva ja hieno. Se on silloin, kun ne ovat kosteita, ne alkavat haista.

Tai sitten se on tavallista puuta, jota on käsitelty nykyisin kielletyllä Kreosot Cuprinolilla tai ehkä Copperolilla.

Se on kuiva ja hieno kyllä. On vähän tahroja, koska yläpuolella oleva ikkuna on vuotanut, mutta en tunne ollenkaan hajua kun tutkin siellä. Luultavasti se johtuu siitä, että siellä menee teräsputki sisäpuolella, joka on kytketty suoraan patterin syöttöputkesta, joten aina lisätään vähän lämpöä.

Olen googlannut, mutta minulla on vaikeuksia löytää paljon tietoa vaihtoehtoisista käsittelyistä. Joten kai minun täytyy jatkaa olettamusta, että se on painekyllästetty.

Todennäköisesti ei painekyllästetty.
Tämä menetelmä oli erittäin harvinainen vuonna 1958.
Arvaukseni on jotain cuprinol-tyyppistä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.