Meiltä puuttuu makuuhuone, ja harkitsemme laajentamista tekemällä nykyisestä parvekkeesta huoneen. Ajatuksena on sulkea parveke ja tehdä kattotuolit saadaksemme terävän katon. Haluaisimme myös leventää koko parveketta 1,5 m. Huoneesta tulisi noin 5x4 m.

En ole koskaan tehnyt mitään vastaavaa. Suurin projekti, jonka olen tehnyt, on vierasmökin rakentaminen (rakennussarja). Se ei mielestäni ollut vaikeaa, vaan sekä hauskaa että helposti tehtävissä.

Kysymykseni: olemmeko naiveja uskoessamme, että voimme laajentaa tämän kesän aikana, minä ja tyttöni? Suurin ongelma, minkä näen, on uuden katon liittäminen vanhaan. Tällaisessa kulmassa on varmasti melko suuri riski vesivahingoille?

• Keltainen talo, jossa on valkoinen parveke ja jyrkkä katto, ympäröitynä puilla ja pihalla, aurinkoinen sää.
Työn tekeminen kesän aikana ei mielestäni ole mikään ongelma. Tärkeintä on, että teette oikein.

Yksi vinkki voisi olla tiedustella joltain kirvesmieheltä, voisitteko vuokrata hänet muutamaksi tunniksi juuri vastaamaan kysymyksiin siitä, miten tietyissä tilanteissa kannattaa toimia.

Kiitos vastauksesta!
Kyllä, ehkä olisi hyvä puhua jonkun kanssa tästä. Onhan täällä aika paljon kysymysmerkkejä... :)

Yksi vaihtoehto laajentamisen sijaan olisi purkaa päätykolmio, mutta kun olin ullakolla, se näyttää siltä, ​​että päätykolmio tukee poikittaista kattopalkkia.

En pääse ylös, vaan saan seistä tuuletusaukossa ja katsoa... mutta se näyttää siltä, että siellä on paksut laudat (tyyppiä 2"8), jotka on naulattu kahdella naulalla poikittaiseen kattopalkkiin (puu). Jos se olisi todella kantava, luulen että laudan pitäisi olla puun alla...??

Miten tämä kuulostaa korviisi?

Viimeksi muokattu:
Ne stagen voivat hyvinkin olla kantavia. On melko tavallista tehdä niin, ja ennen kuin naulalevyt tulivat yleisiksi, liitettiin usein lankut kummallekin puolelle hirttä/sääntöä sen sijaan.

Etu kokonaisen huoneen rakentamisessa on se, että saat seisomakorkeuden koko matkan ajan myös.

chrille112 sanoi:
En pääse ylös, vaan on pakko seistä tuulikolossa ja katsella... mutta näyttää siltä, että ne ovat paksuja lankkuja (tyyppiä 2"8), jotka on naulattu kahdella naulalla poikittaiseen kattopalkkiin (hirsiin). Jos se olisi todella kantavaa, mielestäni lankun pitäisi olla hirsien alla...??
Kuulostaa siltä, että puhut kattotuolien tukijaloista. Näyttää olevan melko yleistä, että ne on rakennettu sillä tavalla (kaksi vahvaa lautaa kattotuolin molemmin puolin) ja ovat yhtä lailla kantavia, osa itse kattotuolia yksinkertaisesti. Sattuu, että ihmiset poistavat ne iloisesti, mutta se ei ole mitään, mitä pitäisi tehdä ilman että kysyn suunnittelijalta...

Laajennusvaihtoehdosta, vaikka en ole asiantuntija enkä voi sanoa, miten sinun tulisi tehdä, mielestäni sen pitäisi olla suhteellisen yksinkertaista. Koska siellä on jo "kupoli", niiden kattotuolien pitäisi jo olla leikattuja ja tuettuja.

Okei, sitten annetaan kattvinden olla ja mietitään laajennusta.
Mikä teidän mielestänne on suurin vaikeus laajennuksessa? Onko se katon liitäntä?

Perustan hyvä rakentaminen ja sitten vain katto uskon näin kaukaa katsottuna.

Tässä tulee lähempi kuva.

Grund? Tarkoitatko kaiken leventämistä varten? Balkongille ei varmaan tarvitse tehdä paljoa, ottaa pois plåttaket niin voi vain rakentaa päälle?

Tuntuu siltä, että olisi helpompi jatkaa tasaisella katolla, mutta en tiedä olisiko se erityisen hienoa....?

Postaan kuvan jonka löysin. Se on vähän sen tyylinen jota haemme. Yksi

• Kaksikerroksinen talo, jossa on valkoinen parveke ja keltainen seinä. Pihalla on terassikalusteet ja grilli. Talon katto on harmaa ja kalteva.
  • Keltainen kaksikerroksinen talo punaisella katolla ja parvekkeella, ympäröity vehreällä maisemalla, edustaa haluttua arkkitehtonista tyyliä.
Kyllä, nuo 1,5 m tarvitsevat perustuksensa, jotka tulee liittää olemassa olevaan oikealla tavalla...

Kattoyhteys, kuten sanottu, ja ylipäänsä se osa uudesta katosta, joka "limittyy" vanhan kanssa, siihen palkkaisin apua saadakseni rakennepiirustuksen. Se on varmasti arkipäivää kokeneille rakentajille ja suunnittelijoille, mutta ei niin helppoa selvittää itse sellaisille kuin sinä ja minä.

Jatkaa eteenpäin tasaisella katolla: Mutta eikö se kallistuisi, joten eikö siitä tulisi vähän liian matala etureunassa? En myöskään usko, että se olisi niin hieno. Suosittelisin pulpettikattoa kuten keltaisessa talossa.

Laajentamisen haluaisimme tehdä joka tapauksessa saadaksemme leveämmän hallin. Mietin paalujen valamista, se on varmaan hyvä?

Olen lukenut, että pitäisi olla liikuntasauma eri perustustyyppien välillä. Mitä se käytännössä tarkoittaa? Nyt talo seisoo graniittilohkareiden päällä, lasketaanko se samaksi perustustyypiksi vai?

Pitäisi ottaa yhteyttä johonkin kirvesmieheen rakenteen suhteen. Jos tekisimme kaiken itse, luuletteko, että 100.000 on kohtuullinen arvio siitä, mitä se voisi maksaa? Kyse on siis noin 23 m² (mukaan lukien eteinen alakerrassa), mutta melko suuri kattopinta-ala (peltikatto).

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.