Y
Onhan olemassa 9mm ulkogyprocia, mutta mitä tapahtuu, jos käytät sitä sisätiloissa?

Soitin myyjälle jokin aika sitten, eikä hän tiennyt, haiseeko levyn käsittely, ja hän sanoi, että kirjaimet näkyvät tapetista läpi. Mutta, hän myönsi, että ehkä koko levyn maalaaminen voisi toimia... Tietyn epävarmuuden kera...

Valitettavasti tehtaalla on nyt lomaa, joten en voinut pyytää puhumaan teknikon kanssa.

Onko joku testannut ulkogyprocin käyttöä tavallisena käyttöön sisätiloissa?

Luulen, että sinulla on ongelmia saada maali tai tapetit pysymään hyvin niissä, koska ne ovat vahat käsiteltyjä, jotta kosteus ei pääse niihin.

Y
öljymaali tarttuu hyvin useimpiin pintoihin, vai mitä?

Miksi sinun täytyy käyttää ulko-gipsskivaa sisällä?

Y
pyrki saamaan 9mm gips.

Olen kokeillut samasta syystä kuin sinä. Sain myös tiedon vahatusta pinnasta. Maalasin kerran halvalla valkoisella kattomaalilla ja kerran laadukkaalla, rikotulla värillä (munankuoren valkoinen). Kaikki on kuitenkin toiminut hyvin... vielä, noin kuukauden jälkeen! Se, joka elää, näkee!

Y
Joo, tavallinen öljyvärimaali tai muut nikotiinia ja paljon muutakin estävät maalit pitäisi kyllä toimia mielestäni. Vaikkakin minulla ei oikeastaan ole kokemusta maalaamisesta vahalle, mutta...

Nyt olen kuitenkin ostanut lastulevyjä sen sijaan, mutta ei ole vielä liian myöhäistä muuttaa.. heh

Y
Sain sähköpostivastauksen Norgips Svenska AB:lta:

Meillä on kaksi ulkoista kipsilevyä. Toinen on se, jota kutsumme GUX:ksi (punertava) ja toinen on se, jota kutsumme weather boardiksi (valkoinen).

Voit käyttää GUX:ia sisätiloissa, MUTTA pinnan päällä on muovimateriaali, mikä voi heikentää tarttuvuutta.
Luulen, että jos käytät hyvää pohjamaalia, ei pitäisi olla ongelmia.

Voit myös käyttää Weather boardia sisätiloissa. Tämä levy on päällystetty lasikuidulla, joten voit maalata sen päälle ilman ongelmia. Se on kuin maalaisit lasikuitukangasta.
linkki valkoiseen levyyn; http://www.norgips.se/index0,698.htm

Viimeksi muokattu:
Y
se levy on 9,5 mm... valkoinen lasikuidulla... erittäin houkutteleva... kysymys on kuitenkin, onko se onnistunut projekti...

Mikael_L
Miten meni?

Olen miettinyt ulkokipsin käyttöä kattoikkunan aukossa, koska 12,5 mm kipsilevy ei mahdu ikkunakarmiin, se menee sisään maksimissaan 10-11 mm.
Mutta minun täytyy pystyä sitten tasoittamaan ja maalaamaan kipsiä.

Ota 16mm mdf-levy ja sahaa 10mm salausura klyyvisahalla. Riittää, että syvyys on noin 12-13mm. On helpompi saada aikaan kuin kipsi. Erityisesti, jos salauksen takana on huono tuki.

S
Mikael_L Mikael_L sanoi:
Miten meni?

Mietin ulkokipsiä kattokehykseen, juuri siksi, että 12,5 mm kipsi ei mahdu ikkunakarmin uriin, menee tyypillisesti sisään enintään 10-11 mm.
Mutta minun täytyy voida tasoittaa hieman ja maalata sitten kipsin päälle.
Mdf?

ajoin paljon Norjassa salaa, kun listaa ei saanut käyttää, sillä gux on täydellinen ikkunoiden kiskoissa. käännä tausta ulos. gux:issa on joka tapauksessa toisenlainen paperi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.