Se voi olla niin, mutta siksi olisi hyvä vahvistaa välipohjan suunta visuaalisesti tai välipohjapiirustuksen avulla.
Joko välipohjan suunta muuttuu sydänseinän päättymisen jälkeen tai välipohja pitää vaihtaa ennen kuin se menee seinän yli, jonka TS haluaa poistaa. Muuten seinä kantaa.
Tarkoitat armerings piirustusta, kun se on valettu välipohja..
Ah, anteeksi. Luulin silti lukeneeni kaikki siniset viestit ja etsineeni betonia. Mutta sekä prefabbetoni että paikallavalu on betonia. Joten se voi ja tulisi tutkia silti.
Kiitos paljon kaikista vastauksista, jotka olen missannut!
Sscorp1on sanoi:
Onko sinulla tekninen kuvaus tai välipohjapiirros?
Ei, valitettavasti. Voisiko sellainen löytyä kunnasta? Onko siellä tarkistaminen sen arvoista?
JJansson69 sanoi:
Koska jänneväli on muuten liian pitkä tavalliselle välipohjalle oli se sitten valu tai puuvälipohja normaalilla paksuudella.
Poikkileikkauskuva osoittaa, että kantava seinä on keskiseinä.
Kuinka leveä talo on?
Edit: huomaan nyt, että se ei ollutkaan seinä, jonka halusit poistaa..
Liitteenä piirros kaikkine mittoineen. Talo on 819 cm leveä, plus 350 cm erkkerissä olohuoneessa. Kyseinen seinä on noin 450 cm
Karrock sanoi:
Minulla on samanlainen kellariratkaisu 65-vuoden talossani. Välipohja on betonielementtejä, jotka lepäävät keskiseinällä. Paitsi autotallissa, jossa ne ovat kahden yhteen hitsatun teräsprofiilin (L tai U luultavasti) päällä. Näetkö sellaista tyyppistä tukemista, missä keskiseinän pitäisi olla? Siinä tapauksessa on melko turvallista poistaa kevytbetoniseinä.
Minulla on alakatto huoneessa, joten minun täytyy tehdä reikä tarkistaakseni. Kuitenkin mahdollinen palkki päättyy lasitiili-ikkunaan, mikä vaikuttaa erittäin huonolta tuelta. Tämä saa minut uskomaan, että sellaista ei ole...
Sscorp1on sanoi:
Niin se voi olla, mutta siksi olisi hyvä varmistaa välipohjan suunta visuaalisesti tai välipohjapiirroksen avulla.
Joko välipohja vaihtaa suuntaa, kun keskiseinä päättyy, tai sitten välipohja täytyy tukea, ennen kuin se ylittää TS:n poistettavan seinän. Muussa tapauksessa seinä on kantava.
Onko olemassa keinoa nähdä tämä visuaalisesti?
Karrock sanoi:
Ah, anteeksi. Luulin lukevani kaikki siniset viestit huolella ja etsiväni betonia. Mutta sekä elementtibetoni että paikalla valettu betoni ovat betonia. Joten se voidaan ja pitäisi tarkistaa kuitenkin.
Muut näkyvät välipohjat ovat plankkimuottien jälkiä katossa, mikä mielestäni viittaa paikalle valettuun betoniin. Aion kuitenkin poistaa hieman kattopaneelia kyseisessä huoneessa!
Mielestäni on ehdottomasti syytä tarkistaa kunnalta, mitä muita asiakirjoja on saatavilla. Valitettavasti, jos haluat tarkistaa bjälklagets suunnan visuaalisesti ja sinulla on alakatto, sinun on jollakin tavalla tehtävä reikä, joten voi olla hyvä tarkistaa kunnasta, ovatko muut piirustukset saatavilla ensin.
näyttää siltä, että kantava seinä kellarissa on muotoiltu "T"-kirjaimen muotoiseksi suorakulmion muotoisessa talossa. Ehkä se antaa varmemman arvauksen?