3 226 lukukertaa ·
8 vastausta
3k lukukertaa
8 vastausta
ONKO IHMINEN LIIAN SAITA VAI?
Olen katsonut parkettia 14mm ja huomannut, että sen voi löytää noin 200-300 kr/neliömetri. Meillä on kaksi pientä lasta, jotka kuluttavat sisustusta tehokkaasti. Katsoin laminaattilattiaa Byggmaxilta, joka maksoi 60 kr/neliömetri. En ole koskaan aiemmin omistanut laminaattilattiaa. Se tuntuu hieman muoviselta, mutta laminaatin pitäisi olla kestävä. Mitä mieltä olette laminaatista tai parketista, edut ja haitat?
Edut: erittäin kestävä
Haitat: kylmä - ei pienille peppuille
Minulla oli kotona näytteenä todella tyylikkäät laminaattilattiat, mutta huomasin, että kun koira juoksi valkoisten testiosien yli, ei ollut todellakaan helppoa puhdistaa - lika imeytyi alas. Kannattaa varmaan huomioida, että pinnan tulisi olla sileä, jos sen haluaa olevan helppo puhdistaa.
Haitat: kylmä - ei pienille peppuille
Minulla oli kotona näytteenä todella tyylikkäät laminaattilattiat, mutta huomasin, että kun koira juoksi valkoisten testiosien yli, ei ollut todellakaan helppoa puhdistaa - lika imeytyi alas. Kannattaa varmaan huomioida, että pinnan tulisi olla sileä, jos sen haluaa olevan helppo puhdistaa.
Jotkut laminaatit voivat olla erittäin liukkaita. Se ei ole hyvä ominaisuus, kun kyse on pienistä lapsista, jotka juoksevat ympäriinsä.
Ostimme halpaversion asuntoomme, ja iso poika (3,5) on liukastunut pari kertaa, ja pieni poika (0,8) tarvitsee liukuestesukat päästäkseen ylipäätään liikkumaan kävelytuolissaan...
Ehkä on olemassa karkeampia laminaatteja, mutta luulen, että se on ominaisuus, joka kuuluu juuri laminaattiteknologiaan...
Toinen juttu on, että on oltava varovainen, kun asentaa sitä. On aika helppoa nostaa pala, ja silloin voi menettää melko suuren osan laminaattikerroksesta. Ostin napsautuslattian, ja silloin oli (on) melko helppoa vaihtaa vahingoittunut yksikkö, jos huomaa sen ennen kuin on valmis.
Ostimme halpaversion asuntoomme, ja iso poika (3,5) on liukastunut pari kertaa, ja pieni poika (0,8) tarvitsee liukuestesukat päästäkseen ylipäätään liikkumaan kävelytuolissaan...
Ehkä on olemassa karkeampia laminaatteja, mutta luulen, että se on ominaisuus, joka kuuluu juuri laminaattiteknologiaan...
Toinen juttu on, että on oltava varovainen, kun asentaa sitä. On aika helppoa nostaa pala, ja silloin voi menettää melko suuren osan laminaattikerroksesta. Ostin napsautuslattian, ja silloin oli (on) melko helppoa vaihtaa vahingoittunut yksikkö, jos huomaa sen ennen kuin on valmis.
Palaan kysymykseesi nuukuudesta. Kyllä, juuri lattioiden suhteen ajattelen, että niihin voi käyttää rahaa.
Leikkitila lapsille - miksi ei laittaa muovimattoa ja vaihtaa se 10 vuoden kuluttua/kun lapset ovat puolikasvuisia? Edullinen vaihtoehto.
Itse asensin parketin - mutta tyttäreni olivat erittäin varovaisia eivätkä edes hionnat olleet tarpeen, kun he lähtivät lastenhuoneistaan.
Muuten suosin kovasti Korkoplastin etuja, enkä vain koirien suhteen ;D
Leikkitila lapsille - miksi ei laittaa muovimattoa ja vaihtaa se 10 vuoden kuluttua/kun lapset ovat puolikasvuisia? Edullinen vaihtoehto.
Itse asensin parketin - mutta tyttäreni olivat erittäin varovaisia eivätkä edes hionnat olleet tarpeen, kun he lähtivät lastenhuoneistaan.
Muuten suosin kovasti Korkoplastin etuja, enkä vain koirien suhteen ;D
Voisin ehdottomasti käyttää muovimattoa ja sitten vaihtaa sen parkettiin, kun lapset ovat hieman vanhempia.
Laminoidut lattiat kylmiä? Mutta eikö siksi ole lattialämmitys? Luulen, että laminaatit johtavat lämpöä paremmin kuin puulattiat ja tuntuvat siis lämpimiltä, kun on lattialämmitys?
Laminoidut lattiat kylmiä? Mutta eikö siksi ole lattialämmitys? Luulen, että laminaatit johtavat lämpöä paremmin kuin puulattiat ja tuntuvat siis lämpimiltä, kun on lattialämmitys?
Ei voi koskaan olla liian saita. 
Mieluummin panostaisin tyylikkääseen, leveään ja paksuun mäntylattiaan. Mielestäni se on sekä edullisempi, tyylikkäämpi että kestävämpi kuin sekä parketti että laminaatti. Vain hioa uudelleen, jos lapset riehuvat liikaa.
Terveisin
Saita David
Mieluummin panostaisin tyylikkääseen, leveään ja paksuun mäntylattiaan. Mielestäni se on sekä edullisempi, tyylikkäämpi että kestävämpi kuin sekä parketti että laminaatti. Vain hioa uudelleen, jos lapset riehuvat liikaa.
Terveisin
Saita David
Voin vain yhtyä edelliseen kannanottoon laminaattilattian kylmyydestä, ne ovat jääkylmiä (erityisesti ehkä vuonna -69 rakennetussa talossa, jossa on rossipohja). Minulla on usein huono omatunto, kun lapseni (3 & 1) ovat jääkylmät jaloistaan. Suunnittelin vaihtavani muovimaton yhdessä lastenhuoneessa laminaattiin, mutta pidämme ehdottomasti muovimaton niin kauan kuin asumme täällä. Sitten tulee *toivottavasti* parketti uuteen unelmataloomme muutaman vuoden kuluttua
.
Klikkaa tästä vastataksesi