Hei kaikille,

Olen suunnittelemassa uutta rakennusta ja minulla on ongelma hieman pidemmän jännevälin kanssa välipohjassa pohja- ja yläkerrassa (kuva on kahden kerroksen talon pohjakerros, siinä näkyy olohuone ja osia ympäröivistä huoneista). Urakoitsija haluaa käyttää "tavallista" rakennuspuuta, joten Kerto-palkit tai vastaavat eivät tule kysymykseen. Urakoitsija ei myöskään ole erityisen innokas "upottamaan" palkkeja, joten palkit tullaan näkemään.

Miten tämän voisi ratkaista ja mitä vaihtoehtoja on olemassa? Olen sisällyttänyt kaksi ehdotusta, mutta en tiedä/tiedänkö ratkaisun täyttävän vaadittuja esimerkkejä. Yläkerrassa on myös kylpyhuone, joten siellä ei saa olla mitään vaarana, että välipohja on alimitoitettu.

Kiitollinen kaikista hyvistä ideoista. Vaihtoehtona (ja riippuen ratkaisusta) haluaisin kuulla, kuinka voisi toimia teräspalkin kanssa (jos se on näkyvissä) tukena, esimerkiksi millainen olisi mitoitus ja tyyppi. Jos sittenkin päätettäisiin upottaa teräspalkki, miltä se näyttäisi?

Kiitos etukäteen.

Sunemangs

sillä alueella harkitsisin valitsevani teräspalkin tarkoitukseen. se pitää palkin koon pienenä ja jos se on näkyvissä, sen voi vain verhoilla halutulla materiaalilla. mitä urakoitsija haluaa tai ei halua, ei kuulu asiaan. rakenteen on toimittava, ja jos urakoitsija pitää sitä työläänä, se on heidän ongelmansa eikä sinun.

Hei daije ja kiitos vastauksestasi.

Jos nyt saisin yrittäjän käyttämään teräsprofiilia, jää jäljelle kysymys, mikä rakenne ja mitat tarvitaan. Inkludoin kaksi ehdotusta, olisiko joku näistä mahdollisuus? Onko vaihtoehto numero kaksi ylipäätään mahdollisuus? Mikä mitta ja tyyppi profiilista olisi tarpeellinen. Yksityiskohtaisempaa tietoa olisi todella hyvä saada:-)

sunemangs

Kukaan ei voi auttaa minua :) tarvitsisin todella vähän tukea....

Kertubalkar ratkaisisivat ongelmasi, leiki vähän http://www.iat.inadire.se/WebLagerbalk/Lagerbalk.aspx

Niin saat käsityksen mitoista.

En sitten tiedä, olisiko teräspalkki tai liimapuu palkkina parempi, mutta luulen, että puu on parempi paloturvallisuuden kannalta, koska teräs voi deformoitua aikaisemmin tulipalossa.

Miksi urakoitsija ei halua harkita vaihtoehtoja?

Näin me teimme, jos siitä on apua; palkkikerros leikattiin keskeltä ja se on teräsrakenteen (HEA 180) alemmalla laipalla, kannattimet pidetään yhdessä alareunasta reikäkaistalla (olen myöhemmin nähnyt, että on olemassa valmiita kiinnikkeitä, palkkikoukkuja luulen, että niitä kutsutaan). Yläpuolella on 45; naulattu sivulle lattian tueksi. Teräspalkki on asetettu ulkoseinille ja kahdelle väliseinälle, se kulkee siis koko talon pituudelta välikerroksessa. Meillä on noin 6,50 m jänneväli palkkikerroksessa ja noin 5,50 m "pituussuunnassa" suurimmassa huoneessa.

Tällä tavalla huoneisiin ei tarvitse näkyvää palkkia tai pylvästä. Sain tästä rakennesuunnittelijan hyväksynnän, mutta on parasta tarkistaa itse, erityisesti jos aiot laatoittaa märkähuoneen yläkertaan.

• Piirroskuva HEA 180 teräspalkista, johon on asennettu eristettä kummallekin puolelle. Palkki tukee välipohjaa ja levittää kuormaa.
Hei Nybbygarn,

Kiitos postauksestasi. Tarkoittaako tämä, että sinulla on 5,5 metrin pituinen staalbalk ilman tukijalkoja sivuja lukuun ottamatta? Minun puolestani tarvitsisin pidentää 6,5 metrin pituiseksi ilman tukijalkoja vaihtoehdon kaksi mukaan, mietin toimiiko se?

Laitoin yhden palkin vintille, minulla on 8 metriä ja sitten 3 pilaria laskeutuu toisen kerroksen läpi, johon toisen kerroksen lattia kiinnittyy. Pilarit tulevat sitten sijoittumaan sisäseinän sisään. Se tulee olemaan tukevia rakenteita... 2 kpl 95x650

Japp, minulla on 5,5 metriä kannakkeiden välillä ilman tukijalkaa mutta palkki lepää useammalla kannakkeella, mikä auttaa (se, joka auttoi laskemaan palkin suhteen, oli erittäin tarkka siitä, ettei sitä saanut katkaista). Jos aiot tukea sitä vain ulkopäädyiltä, sinun täytyy ehkä kasvattaa kokoa, mutta tarkista asia suunnittelijalta, tämä on heille yksinkertaista, ja jos aiot käyttää 220 lattiaa, voit käyttää 220 palkkia ilman ongelmia.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.