M
Minulla on jonkin verran ongelmia, jotka luultavasti liittyvät routaan. Asun Kronobergin läänissä.
Sutterängtalo. Parveke lepää palkin päällä, jota tukee kolme tolppaa. Parvekkeen yläpuolella on kaksi kannatinta, jotka kulkevat kohti räystään. Nämä ovat nostaneet kattoa kahdesta kohdasta, katso kuva. Mitä minun pitäisi tehdä nyt? Pyhennäänkö tolppia korkeudeltaan vai leikkaamattaanko kattoa niistä kohdista, joissa tolpat painavat?

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=3329201015342ca91

Antaisin sen olla, se palautuu kun routa lähtee maasta, jos olet silloin sahannut tolpat, ne eivät ulotu alas.
Kesäkaudella eristät pilareita, joiden päällä luultavasti tolpat seisovat, niin ettei se tapahdu uudestaan.

M
Hankalaa ajatellen, että käytin viime loman laittamalla kivilaatat parvekkeen alle ;)
Toivottavasti tämä kylmyys ei kestä liian pitkään, kun näyttää siltä, että kattolaudat pian murtuvat.....

martin79 sanoi:
Harmillista kun käytin viime loman asentamalla pihakivetyksen parvekkeen alle ;)
Toivottavasti tämä kylmä ei kestä liian kauan, sillä näyttää siltä, että kattolaudat ovat pian katkeamassa.....
On rankkaa olla talonomistaja :P tein itse virheen varastonoven kohdalla, joten minun täytyy kaivaa ja eristää siellä, kun routa on hävinnyt, ei voi olla enempää kuin 2-3 kuukautta kevääseen nyt :wow:

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.