Ikävää, ettet ollut tyytyväinen työhön, jolle otit ihmisiä uskoessasi heidän tekevän paremman työn kuin mitä olisit itse tehnyt. Mutta ymmärrän, ettet ollut tyytyväinen, koska se ei ollut erityisen siististi tehty. Minulla on pari pientä rakoa joissakin jiireissä siitä, kun asensin listoja viimeksi, jotka ovat häirinneet minua, mutta eipä ne ole mitään verrattuna siihen, mitä sinä sait.

Mutta nyt kuulostaa siltä, että sinun ei tarvitse maksaa. Ei siksi, että se oikeastaan ratkaisisi listasi ongelman, mutta nyt sinulla on kuitenkin rahat joko palkata joku muu (ja näyttää, miten et halua sitä tehtävän) tai ostaa hyvä saha ja tehdä työ itse.

Luettuani tämän ketjun, olen miettinyt yhtä asiaa. Jos teillä ei ollut sopimusta työn tekemisestä, miten on mahdollista, että he edes tulivat tekemään sen? Oliko jätetty avain ilman sopimusta? Mielestäni se vaikuttaa vähän nurinkuriselta.

Viimeksi muokattu:
Jössös niin huonosti tehtyä. Tuota ei voi mitenkään olla tehnyt oikea snickare.
Onhan se vain soitettava ja kerrottava, että on erittäin tyytymätön. Samt että te ette ole vielä kertoneet, minkä listin halusitte!?
Jos et saa häntä kiinni, ei sekään ole niin ihme, minä en myöskään vastaisi, jos olisin jättänyt niin huonoa työtä jälkeeni..

Helpoin on lähettää tekstiviesti, jossa lyhyesti kerrotte, että olette tyytymättömiä ja aiotte kiistää laskun, ellei sitä korjata. Hän soittaa varmasti tunnin sisällä,

Tulppa ja ruuvi ja voit helposti asentaa nämä listat paikalleen. Muuten vähän akryylitiivistettä ja maalia.
Mutta anteeksi, tuo listatyö näytti tosi huonolta, se on pakko korjata.
Mitä ikinä teetkään, älä maksa penniäkään! Ennen kuin se on TÄYSIN okei, ei vain okei vaan 100% hyvä ja olet 100% tyytyväinen.
Ongelma, johon joskus törmää, kun ensimmäinen kerta on niin uskomattoman huono, on että toinen kerta näyttää olevan okei. Mutta se on vain "parempi" kuin ensimmäinen kerta.. Ole tarkka siitä, että olet täysin tyytyväinen.
Luulen kyllä, ettei tuo snickare voi tehdä hyvää työtä, muuten hän ei olisi koskaan jättänyt sitä tuolla tavalla.

Onnea ja älä maksa penniäkään!

kuva 1:
työ ei ole erityisen siistiä, tietyissä tapauksissa se on hyväksyttävää, mutta olen itse vaativa ja olisin vaatinut pyöreämpää ja tasaisempaa tulosta.
ehdotukseni ratkaisuksi on malli... aina malli monimutkaisiin ongelmiin.
ota pala pahvia tai paksua paperia, aseta se seinää ja kattoa vasten ja sitten kansi paikalleen, vedä sitten kynällä reunaa pitkin saadaksesi oikean muodon.
ota sääntö ja aseta se seinää tai muuta suoraa reunaa vasten, takapuoli ylöspäin (eli se puoli, joka on seinää vasten, tulee olla ylhäällä, ja puoli, joka on kattoa vasten, tulee olla seinää vasten).
leikkaa malli, poista reikä ja aseta sen jälkeen pahvi leikattu reikä ylöspäin, piirrä ja leikkaa pistosahalla ja metalliterällä, metalliterällä, koska se lohkeaa vähemmän.
ota huomioon, että 2-3 mm:n rako on hyvä putkivara, kunhan muoto on oikea, niin ollaan tyytyväisiä ;)

kuva 2:
aukot seinää vasten on siedettävä, se on standardia eikä niille tee mitään, mutta jos haluat välttää niitä kuten minä, niin joko tapetoi tai maalatulle seinälle on maalisaumamassa se, mitä käytetään.
sauma on ok. ei sahata vinoon saumoja keskellä seinää. mahdollisesti maalisaumamassa, mutta ei.

kuva 3:
aikaisemmin vinoon sahattuja kulmia ei ollut standardi, mutta nykyään yhä enemmän. eli ne on siedettävä, jos sitä ei ole sovittu.
tasokorkeusero ei yhtään näytä hyvältä, lisäksi näet eron jalkalistan ja lattian välillä, joten se oli täysin ala-arvoista.

kuva 4:
että jalkalista työntyy ulos, ei voi oikeastaan tehdä mitään, ilman että reuna ja puoli, jonka näet siinä, on taas maalisaumamassa ratkaisu, mutta se on tässäkin standardi.
minulla ei ole henkilökotaisesti kokemusta siitä, istuiko lista kunnolla betoniseinääsi vasten vai ei, mutta jos se istuu, niin ok. muuten on käytettävä tulppia, mutta ne näkyvät vielä enemmän kuin naula, ja haluan, että lista olisi niin siisti ja kaunis kuin mahdollista, joten joko naulataan tai liimataan.

kuva 5:
ei ok, en olisi hyväksynyt tätä, koska olen vaativa, joten se on vain tehtävä uudelleen ja oikein.

kuva 6:
vaurioitunutta listaa ei pitäisi KOSKAAN käyttää, häpeä sille käsityöläiselle.

käsittelen paljon viestintää eri yritysten kanssa työssäni ja periaatteessa tämä pätee tiivistettynä, olen varmasti unohtanut jotain, joten valituksia tulee varmasti ilmestymään ^^.

* ennen työn aloittamista tulee työ keskustella ja hinta päättää.
* hinnasta on 2 tapaa, joko saat tarjouksen, jossa työ on selvästi kirjoitettu, sekä työ- että materiaalikustannukset selkeästi eriteltyinä ja omilla riveillään jne.
sitten on myös ns. "joustava" versio. jossa kerrotaan vain, mitä tehdään, ja jos myöhemmin päätät, että haluat pienen muutoksen, niin sanotaan vain "kyllä, toki me korjaamme sen" ja sitten se lisätään, ja maksat laskun, joka tulee,,, riskialttiimpaa mutta mukavinta työn aikana.
* jos mitään ei ole sovittu vaan vain kerrottu, mitä pitäisi tehdä, kuten tulkitsen tätä artikkelia, voit katsoa työtä ilmaisena, myös lain mukaan. mikä on aika hyvä ^^ mutta mikä yritys haluaisi antaa ilmaista työtä ja materiaaleja.
viimeinen vinkki on aina tarkistaa yritykset, yrityksen koko, vuotuinen tulo jne. voi antaa vaikutelman vakaasta yrityksestä, joka voi olla luotettava jne.
ota aina vähintään 2 tarjousta, niin voit pelata niitä toisiaan vastaan ja ehkä tinkiä hieman, mutta älä mene liian kovaa, sinun täytyy kuitenkin työskennellä jollain tavalla yrityksen kanssa.
ÄLÄ KOSKAAN maksa ennakkoon. kuka ei ole nähnyt rakennusvirheitä jne. televisiossa ja katso, rumia yrityksiä esiintyy, vaikka kaikki näyttäisi hyvältä etukäteen.

mutta jos sinulla on halua ja tiedät, mitä saha on, niin anna mennä! toki voi tulla pieni epäonnistuminen, mutta hitsi miten paljon hauskempaa on tehdä asioita itse. ja kun onnistut, tulet nauttimaan onnistumisentunteesta niin paljon, että alat etsimään seuraavaa projektia, jonka voisit tehdä itse :)

LinusW sanoi:
Toinen kysymys. Mikä on paras tapa kiinnittää sokkeli betoniin, jos seinä on epätasainen? Liimaaminen voisi toimia, mutta jos haluamme myöhemmin tehdä lattian, voi sokkelin irrottaminen olla hankalaa. Onko pora ja tulppa parempi vaihtoehto? Emme halua, että tulee paljon varjoraakoja, kun seinä ja sokkeli ovat valkoisia
parasta olisi ollut, jos olisitte ottaneet puusepän ENSIN paikalle...
silloin maalarit olisivat piilottaneet raot listan vieressä... mikä on mahdotonta puusepälle, jos seinä on kuoppainen...

Ps. kummallinen venttiilin sijoitus... yleensä ne laitetaan vähintään 1 dm alemmas, jotta kattolista on vapaa... oliko sekin puuseppä, joka sen asensi??? DS.

///bg

Viimeksi muokattu:
Minulla on erittäin vähän kokemusta ihmisten palkkaamisesta, koska rakastan askarrella itse. Olen kuitenkin samaa mieltä anbacileuksen ja jonkun muun kanssa, jolla oli samanlaiset näkemykset. Mielestäni työ muistuttaa paljon uudisrakennettujen talojen ulkonäköä. Kyllä, vahingoittuneita listoja ei tietenkään käytetä, mutta muuten näyttää siltä, että paljon on kyse tietyn asian tekemisestä tiettynä aikana. Niin kauan kuin voi syyttää olosuhteita (seinä ei ole suora, kulmat eivät ole suorassa kulmassa), asioita on tehtävä tietyssä ajassa, ja tulos riippuu sitten olosuhteista. Toimitetaan työ, ei tulosta. Sitten on asetettava odotusten taso sopivalle korkeudelle olosuhteisiin nähden.

Työskentelen käsityöläisenä (en kirvesmiehenä) ja ensimmäiset 3-4 vuotta tavoitteena oli antaa kiinteä hinta tuloksesta. Melkein romahdin, koska en koskaan saanut maksua, vaikka työ meni nopeammin kuin suunniteltu. Se oli aina toisin päin. Työskentelin ilmaiseksi loppuun asti, jotta tulos olisi niin hyvä kuin mahdollista. Vain harvat ovat valmiita maksamaan 100 % enemmän saadakseen sen prosentin verran paremmaksi. Nykyään työskentelen kuitenkin näin. Otan selvää, mitä ihmiset haluavat, ja veloitan ajan mukaan. Tietenkin informoin heitä siitä, että se viimeinen osa maksaa huomattavasti enemmän kuin hyöty. Jotkut haluavat silti viimeistelyn, vaikka se maksaa yhtä paljon kuin loppuosa yhteensä. Valituksia ei tule. Juuri tässä piilee syy moniin tyytymättömiin asiakkaisiin. On oltava selkeä! Tämä koskee sekä käsityöläistä ETTÄ asiakasta!

Tuntuu vähän tylsältä, että täytyy olla niin tarkka selittämään itsestään selvät asiat.
Kuten, että työn tulisi olla hyvin tehty! EI kuten kuvissa. Pitäisihän olla jonkinlaista ylpeyttä omasta ammatista.
En ymmärrä lainkaan, kuinka joku voi jättää tuollaisen työn jälkeensä. Häpeällistä mielestäni,
kun näkee, että listoja ei saa "paremmin" seinää vasten, niin pitäisi informoida asiakasta, että tässä tarvitaan hieman tiivistämistä, jotta se olisi hyvä. Mutta lähteä paikalta ja ajatella, että työ on valmis, ei ole okei.

Kun palkkaa "ammattilaisia", pitäisi voida luottaa siihen, että työ ainakin tehdään hyvin.
Mutta nykypäivän yhteiskunnassa se ei ilmeisesti onnistu. Erittäin tylsää.
Olen palkannut muutaman yrityksen töihin, joita en osannut tehdä itse. Autotallin rappaus, en ollut tyytyväinen, jouduin tekemään paljon jälkitöitä itse... Maaenergialämpöpumpun asennus shunt-ryhmällä. Ivt kävi siellä 3 kertaa ja sai tehdä uudelleen ja oikein.
He huijasivat putkituksen kanssa, laittoivat kiinnikkeitä väärin jne.
Yritys, joka mielestäni on tehnyt hyvää työtä, on garageportsexperten täällä Västeråsissa.
Tässä voitte nähdä projektini.
http://www.biobygget.se/hus.htm

biobygget_se sanoi:
Tässä voitte nähdä projektini. [linkki]
HULLU! (Positiivisessa merkityksessä!) :wow:

Totta kai pitää olla tarkka, kun palkkaa ammattilaisia. Olen itse asentanut listoja paremmalla tuloksella, enkä ole todellakaan mikään käsityömies. Kuten aiemmin sanottu, "tee uudelleen, tee oikein".

JessicaT sanoi:
Totta kai pitää olla tarkka, kun palkkaa ammattilaisia. Olen itse laittanut listoita paremmalla tuloksella ja en todellakaan ole mikään käsityöläinen. Kuten aiemmin sanottu, "tee uudelleen, tee oikein"
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Oletko asentanut jalustan paremmin kuin mitä kuvat osoittavat ilman pehmeää massaa betoniseinässä?......en uskoisi.

Mutta TS:lle, jos palkkaa ammattilaiset oikeassa järjestyksessä, tulos on parempi, ensin puuseppä ja sen jälkeen tulee maalari. Mutta se vaatii myös vähän tietoa tilaajalta.

Kuten aiemmin on sanottu, paljon puhetta ihmisiltä, jotka eivät tiedä.

Ei, koska minulla ei ole betoniseiniä.
Mutta saumakohdat ja tasoerot listoissa eivät liity siihen.
Jos yksi jalkalista on liian korkea verrattuna muihin, tee siitä matalampi, kuinka vaikeaa se voi olla?

Onni on sinun puolellasi, että tiedät ;)

Onko niin, että kun on käynyt koulutuksen ja koulua, niin jotkut luulevat osaavansa kaiken
ongelma on silloin, ettei heillä ole työkokemusta, joten he tulevat projektiin ja sen pitää valmistua tiettyyn aikaan ja kukaan kokenut ei auta
Joissakin tapauksissa HUOMAA JOISSAKIN TAPAUKSISSA on nähty kolmen miehen tulevan työhön, yksi pystyttää telineen kaksi säätävät louhintakoneen ja todennäköisesti keskustelevat viikonlopun tapahtumista
Kuka maksaa tästä??

Elkludde sanoi:
OBS JOISSAKIN TAPAUKSISSA on nähty kolmen miehen menevän työmaalle: yksi pystyttää rakennustelineen, kaksi säätää räjäytystyökalua ja luultavasti keskustelevat viikonlopun tapahtumista. Kuka maksaa tästä??
Onhan se törkeää, että käsityöläiset käyttävät pari minuuttia radion esille tuomiseen ja luovat vähän viihtyisyyttä töihin. Että heillä on lisäksi pokkaa puhua työajalla on sairasta.

Niin ei tietenkään käy missään niissä tuhansissa toimistoissa ympäri maata, joissa istutaan ahkerasti tietokoneen ääressä koko päivä eikä koskaan edes ajateltaisi kirjautua Facebookiin tai rakennuslehteen työajalla eivätkä myöskään pysähdy kollegan pöydän ääreen mennessään kahviautomaatille pari kertaa päivässä niiden taukojen ulkopuolella, joihin on oikeutettu...

• Tykkään
crilleeeee
  • Laddar…
daniellindholmille; Suuri kiitos erinomaisesta viestistä. Onhan se niin todellisuudessa, että kunhan maksaa ja on SELKEÄ siitä, miten haluaa, niin saa sen myös niin kuin haluaa.
Törmään näihin kysymyksiin päivittäin.

evertb sanoi:
danillindholmille; Suuret kiitokset erinomaisesta viestistä. Onhan se niin, että kunhan vain maksaa ja on SELVÄsti ilmaissut, miten asiat haluaa, niin saa ne myös haluamallaan tavalla.
Törmään näihin kysymyksiin päivittäin.
Riippumatta siitä, millainen viestintä on ollut tämän tilauksen aikana, ei ole mitään tekosyytä tasoeroille saumoissa.

Rakoja seinää vasten, ratkaisuja ilmanvaihdon ympärillä ja se, että ei sahata sisänurkkia sileässä listassa on ok, mutta ei muita huolimattomuusvirheitä.

Tunnistan tuollaisen. Oli kirvesmies suuresta maalausfirmasta maalaustöiden yhteydessä ja silloin kävi niin muutamassa kohdassa. He korjasivat sen, kun huomautin virheistä. He joutuivat tulemaan useamman kerran maalaustaiteenkin vuoksi. Ei vastaväitteitä sieltä. Oltiin sovittu hinnasta etukäteen. Oli selvää, että muutamat harjoittelijat olivat yrittäneet. Sitten tuli kokenut mies. Ammattimaista virheiden käsittelyä firmalta, mutta tietysti olisi ollut parempi, jos olisi mennyt oikein alusta alkaen.

• Tykkään
crilleeeee
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.