Mitä tulee venttiilin listaan; samaa mieltä "raveper" kanssa. Lisäksi, venttiiliä ei tulisi asentaa niin lähelle kattoa, ettei listoja mahtuisi paikalleen. Yhtä huono kuin asentaa kytkimiä niin lähelle ovenkarmia, että ovenkarmeihin täytyy tehdä lovia.

nino sanoi:
vähän aiheen vierestä mutta miten venttiilin ympärillä olisi pitänyt ratkaista se teidän mielestä? en mielestäni se näytä erittäin hyvältä mutta ei myöskään täysin huonolta...
Olen tehnyt pari tällaista asennusta, ja olen saanut sen erittäin siistiksi sahaamalla+jyrsimällä listaa sopivaksi, mutta siihen on mennyt noin 2 tuntia ja se on johtanut pienten jigeiden rakentamiseen ja koeosien tekemiseen, eikä monikaan asiakas halua maksaa 1000:- ylimääräistä siitä työstä.

Sokkeli epätasaista seinää vasten, käytän yleensä ohuen lateksipisaran sokkelin takapuolella, ja sitten vain pyyhin siitä sormella sen pois, joka puristuu seinän ja sokkelin väliin, jolloin varjot häviävät.

Daniel78 sanoi:
Olen tehnyt pari tällaista asennusta, ja olen saanut ne oikein siisteiksi sahaamalla + jyrsimällä listaan hyvän istuvuuden saavuttamiseksi, mutta se on kestänyt 2 tuntia ja vaatinut hieman jigien rakentamista ja koepalojen tekemistä, eivätkä monet asiakkaat luultavasti halua maksaa 1000:- ylimääräistä siitä työstä.

Sokkeleista epätasaista seinää vasten puheen ollen, tavallisesti vedän ohuen viivan lateksia sokkelin taakse, sitten vain pyyhin ylimääräisen sormella, kun sokkeli painetaan paikalleen, ja silloin varjot katoavat.
Haluamme sen näyttävän hyvältä maksoi mitä maksoi... ehkä pitäisi yrittää tehdä se itse... minulla on vielä jäljellä vähän listapaloja heidän touhuiltaan ja katson, kuinka hyvin saan sen tehtyä. Se on kieltämättä hankala paikka. Mainitsin siitä myös puusepälle, mutta hän sanoi vain, että se ei ollut mikään ongelma. Otin juuri kannen pois ja katsoin. Siinä missä se on kapeimmillaan, on vain 1-3 mm kattoon. Mutta jos sauma on keskellä ja saumataan ja maalataan, se voi näyttää OK:lta... toisenlainen kattolista saattaa olla lopulta pakollinen tai meidän on siirrettävä venttiiliä... mutta silloin täytyisi myös mennä ulos julkisivulle ja touhuta myös siellä? ei kovin mukavaa 4. kerroksessa.

Jos käytetään akryylisaumaa ja tasoitellaan parhaansa mukaan ja sitten maalataan, varjot katoavat myös? Jos emme nyt tee sokkelia uudestaan.

LinusW sanoi:
Jos käyttää akryylitiivistettä ja levittää parhaansa mukaan, niin sitten maalaa, niin varjot varmaan katoavat myös? Jos emme nyt tee uudelleen jalustaa.
Se on mahdollista tehdä, mutta näkyy että tiiviste on jalustan päällä, mutta se näyttää luultavasti paremmalta kuin tummat varjot.

Kontrastit houkuttelevat katsetta.

En mielestäni se oli niin vaarallista, joitain asioita olisi ehkä hyvä korjata. Mutta kuten joku muu sanoi. Putkellinen akryylimassaa tekee ihmeitä sille, ja ehkä vähän listamaalia.

Asumme alueella, joka on rakennettu 2006 suuren rakennusfirman toimesta. (Paljon taloja)

Mielestäni kuvasi näyttävät suunnilleen samalta kuin täällä. Oletan, että firmat toimivat näin nykyään. Kaiken pitää sujua nopeasti ja sitten korjataan, jos joku valittaa liikaa. Me olemme niitä muita, jotka asuvat täällä, joten on vain hyväksyttävä tilanne ja korjattava itse sitä mukaa kuin remontoidaan.

Ongelma on kenties se, että tietty ryhmä moderneja puuseppiä pitäisi ennemminkin kutsua asentajiksi. Heiltä puuttuu se tunne siitä, miten asiat tehdään alusta alkaen oikein.

Kun katsoo Grand Designs ja vastaavia ohjelmia, siellä on yleensä eri ihmisryhmiä: ensin ovat runkorakentajat, jotka rakentavat talon, sitten tulevat sisustuskirvesmiehet, jotka tekevät sisäpuolen.

Meidän maassamme näyttää siltä, että "snickare" (kirvesmiehet) pitäisi osata tehdä kaikkea, mutta tulokset voivat vaihdella.

Ei, minä sanon kuten jotkut muut täällä.

puuseppä ei automaattisesti tarkoita, että siitä tulee hienoa viimeistelyä.

meillä oli muutama, joka vaihtoi kaikki ikkunamme talossa, kaikki sanoivat, että viimeistelyn listoilla jne. sai yksi pojista tehdä, koska hän oli siinä paras.

Kuten sanottu, melkein parasta tehdä itse kun on kyse viimeistelystä muuten.

Happamaista kun se on sellaista, mutta jos katsoo, miltä näyttää uusissa asunnoissa ja huviloissa, se vaikuttaa hyväksytyltä. Joten se riippuu varmaan siitä, keneltä kysyt, onko se okei vai ei.

Vihaan listojen asettamista, mutta teen sen silti aina itse, koska silloin tiedän, että se tulee sellaiseksi kuin haluan, tai vaihtoehtoisesti voin syyttää vain itseäni, jos siitä tulee sontaa.

murbrukm sanoi:
Ennen kuin snickaren tuomitaan joka on ollut vauhdissa, kirjoita mielellään mitä se tuli maksamaan. Se ei näytä siistiltä, olen samaa mieltä siitä. Mutta haluaisin tietää työn hinnan, voi olla että se oli ajanpuute/huolenpito asiakkaasta joka sai snickaren ottamaan nämä oikaisut.

(Ja huolenpidolla asiakkaasta tarkoitan että se meni nopeasti jotta tuntihinta ei nousisi liian korkeaksi)
Tuntihinta on yhtä korkea riippumatta siitä, säällöstääkö snickaren vai ei?
Mahdollisesti lopullinen hinta on halvempi jos he säästöilevät ja laskuttavat vain käytetyn ajan, koska huolimaton työ on nopeampi suorittaa kuin ammattimainen työ.

Suurin ongelma tarinassasi ei ole lopputulos tai miltä se näyttää - vaan se, ettei teillä ollut kunnollista sopimusta ennen työn aloittamista. Se tuntuu valtavilta mahdollisuuksilta - tai riskeiltä - riippuen siitä, miten asiaa katsoo. Työn tehneet näyttävät katsoneen, että heillä oli vapaat kädet ja että juuri tämä oli teidän toiveenne, joten jossain vaiheessa on todellakin ollut merkittäviä puutteita kommunikaatiossa.

Kun haluaa tilata jotain käsityöläiseltä, älä koskaan oleta mitään, ole selkeä kuin mikäkin idiootti siitä, miten täydellinen lopputuloksen pitäisi olla, mitä kriteerejä pitäisi täyttää, jotta työ voidaan katsoa hyväksytyksi jne. Älkää suinkaan antako kenellekään avainta ennen kuin teillä on kirjallisesti kopiot sopimuksesta.

Tuuletusventtiilin lista ei kuitenkaan ollut helppo pähkinä, olisin varmaan laskuttanut siitä työstä runsaasti, jos olisin itse ollut puuseppä... ylös MDF-hukkapala, pois tuuletuskansi, piirustus MDF'n takapuolelle, alas ja mallin sahaus, tarkka mittaus mistä kohden lista kohtaa tuuletusputken ja sitten mallin mukainen sahaus puukkosahalla. Olisin kyllä varmasti sekä sylkäissyt että kironnut reilusti siinä :)

Mutta kuten sanottu, suurin ongelma on eittämättä se, ettei teillä vaikuta olleen selkeää sopimusta työn suorittajien kanssa.

Tänään minulla oli tapaaminen pomon kanssa, jonka tapasin työhaastattelussa.

Se alkoi sillä, että kävimme läpi asiat, joihin emme olleet tyytyväisiä, ja keskustelimme niistä.
Emme päässeet yksimielisyyteen, ja hänen mielestään olimme "turhan tarkkoja," mitä ei ilmeisesti saa olla oman kodin suhteen.
Hänen mielestään kaikki näytti hyvältä, mukaan lukien reikä venttiilin yläpuolella hänen mukaansa...

Sitten se, etten pitänyt siitä, että hän oli päästänyt sisään työmiehiä, joita en ollut tavannut, tai että emme olleet keskustelleet hinnasta, ei hänelle ollut ymmärrettävää.

Täytyy sitten purkaa ja kuten monet muut sanovat, tehdä itse... näin vältyn syyttämästä muita. Jos haluaa hienosäätöä, täytyy tehdä itse, luulisin.

LinusW sanoi:
Tänään minulla oli tapaaminen esimiehen kanssa, jonka tapasin ennen töitäni.

Se alkoi sillä, että kävimme läpi asioita, joista olimme tyytymättömiä, ja keskustelimme niistä. Emme päässeet yhteisymmärrykseen ja hän piti meitä "turhan pikkutarkkoina", mikä ilmeisesti ei ole sallittua oman kodin kohdalla. Hänestä kaikki näytti hyvältä, mukaan lukien reikä venttiilin yläpuolella hänen mielestään...

Sitten kun en pitänyt siitä, että hän päästi sisään käsityöläisiä, joita en ollut tavannut tai että emme keskustelleet hinnasta, hän ei ymmärtänyt sitä.

Se menee purkuun ja kuten monet muut sanovat, teen itse... silloin voin välttyä pahalta mieleltä syyllistämällä jotakuta toista. Jos haluaa hienosäätöä, täytyy tehdä se itse, oletan.
Mutta mitä hän halusi maksuksi työstä? Mistä hinnasta sovitte nyt, kun et ollut tyytyväinen? Minun mielestäni kuvasi näyttivät kamalilta ja sellainen käsityöläinen ei olisi saanut lanttiakaan minulta.

nissenhj sanoi:
Mutta mitä hän halusi veloittaa työstä?
Mistä hinnasta sovitte nyt, kun et ollut tyytyväinen?
Mielestäni kuvasi näyttivät todella kamalilta ja sellainen käsityöläinen ei olisi saanut minulta penniäkään.
Huomautin hänelle juuri nyt, että mielestäni oli outoa, ettemme edes keskustelleet hinnasta, ja hän sanoi, ettei heillä yleensä ole tapana tehdä niin..
Emme maksa työstä mitään.. hän kysyi, milloin halusin hänen jätkänsä tulevan ja purkavan sen, mutta sanoin, ettei hänen tarvitse tuhlata työvoimaa siihen, kun haluamme mieluummin tehdä sen itse. Tunnelma oli melko kireä, kun hän lähti näin..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.