:x Olen hieman neuvon tarpeessa...
Omistan talon, jossa on kellari, rakennettu vuonna 1945. Minulla on seitsemän puusta tehtyä sisäovea kellarissa, jotka ovat suoraan betonilla. Nyt Anticimex haluaa, että poistan kynnykset ja noin 2 dm ylös jokaisella puolella karmeista, jotta vakuutus homeongelmaa vastaan olisi voimassa. Ei tule hyväksytyksi, jos laitan uudet ovet ja käytän sylpappia alla. Miten ihmeessä minun pitäisi sitten tehdä? Kaveri Anticimexista ei saanut antaa neuvoja, niin hän sanoi... Tuntuu vähän kuin momentti 22, he valittavat mutta eivät voi kertoa miten sen pitäisi olla... grrrr Kysyin myös jotain muuta, mutta hän ei halunnut vastata mihinkään. Hän valitti myös siitä, että kylpyhuoneen ikkuna oli laho, koska maali hilseili... hän ei mittaillut ikkunaa kosteuden suhteen vaan sanoi, että niin se on, jos maali hilseilee... mittasin ikkunan kosteuden = täysin kuiva ja terve puu, joten sen olen nyt korjannut. Tuntuu, että hänellä ei ollut mitään käsitystä...

Viimeksi muokattu:
C
Onko sinulla kosteusongelmia kellarissa? Vai tarkoittivatko he, että yleisesti ottaen kellareissa täytyy olla ovet, jotka loppuvat 2 dm lattiasta?

Valitettavasti Anticimexin tarkastajien osaamistaso vaihtelee melkoisesti. Ehdottaa, että pitäisi olla 2 dm rako kellariovien alla, on aivan naurettavaa. Syllpapp karmin alla riittää hyvin, niin kauan kuin et koe tulvaa.
Kellarioveni ovat pysyneet betonia vasten 80 vuotta ja en ole nähnyt yhtään hussvampia vielä.

Muita klassikoita, joita he yleensä käyttävät, ovat "iku hyväksytty golvbrunn" - vaikka heillä ei ole käsitystä siitä, mikä on hyväksytty tai ei. "Ei frostsäker vattenutkastare" - vaikka se on frostsäker utkastare, itsedränagella varustettu.

On hieman kosteusmittauksia joillakin ulkoseinillä, mutta ovien ja karmin puut ovat melko kuivia. Hiukan kohonnut yhdessä kohtaa kynnyksellä autotallin ja muun kellarin välillä, mutta ei enempää kuin noin 5 % mittarin mukaan. Se tapahtui, koska kosteus voi tulla ovikarmiin betonista... Karmit ja ovet ovat talon rakentamisajalta.

Ehkä pitäisi pyytää uutta besiktningsman.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.