6 525 lukukertaa ·
4 vastausta
7k lukukertaa
4 vastausta
Öljytä mänty - likaista?
Olen yrittänyt öljytä muutamia männyn pyörötankoja (tavallisella puuöljyllä). Ongelma, jonka koen, on että mielestäni ne muuttuvat hieman rumemmaksi öljyn kanssa, ne näyttävät hieman "läikikkäiltä" ja näyttävät melkein hieman likaisilta joissakin paikoissa.
Onko teillä vinkkejä, miten minun pitäisi öljytä männyn pyörötankoja, jotta ne näyttäisivät kauniimmilta?
Onko teillä vinkkejä, miten minun pitäisi öljytä männyn pyörötankoja, jotta ne näyttäisivät kauniimmilta?
Jos pinnalla on pihkaa tai rasvaa, se voi joskus näyttää laikukkaalta. Jos hionta ei ole poistanut kaikkea, voit puhdistaa pinnat lacknafta:lla. Levitä öljy runsaasti, mutta pyyhi pois öljy, joka ei ole imeytynyt puuhun noin 1 tunnin kuluttua. Öljy antaa kuitenkin aina tummemman ulkonäön. Jos haluat säilyttää pinnat vaaleina mutta silti suojata ne, kokeile vesiohenteista akrylaattilakkaa.
Kaikki ei-peittävä käsittely voi muuttaa puun ulkonäköä. Juuri syiden ja vastaavien korostaminen on mahdollista. Jos haluat vähentää tätä, on olemassa öljyjä (esim. golvoljor), joissa on väripigmenttejä (yleensä valkoinen), mikä estää puuta muuttumasta hieman keltaisemmaksi/tummemmaksi öljyn vaikutuksesta.
Klikkaa tästä vastataksesi