Hei
Meillä on kellarissa gillestuga vuodelta 64. Mietin sen kunnostamista niin, että siitä tulisi kotitoimisto ja oleskelutila lapsille. Ei nukkumiseen. Sinne tulee vähän pelikamoja ja televisio ja muutama huonekalu.
Emme ole havainneet kosteutta seinissä/lattiassa tai haistaneet kostean hajua.
Pitäisikö meidän jättää se sellaiseksi vai tarvitseeko meidän tehdä jotain?
Olemme poistaneet seinästä yhden paneelin nähdäksemme mitä sen takana on. Taloa ei ole salaojitettu rakentamisen jälkeen, uskoaksemme.
Oletamme, että paneeli auttaa pitämään huoneen jokseenkin lämpimänä. Kysymys kuuluu, tekeekö me hallaa poistamalla sen.
Miten itse tekisitte?
 
  • Kellarin puupaneeliseinä, osa paneelista poistettu, paljastaen betoniseinän. Ikkuna näkyy vasemmalla; ulkona talvimaisema.
  • Vanha kellarin seinäpaneeli 60-luvulta, josta osa on poistettu paljastaakseen alla olevan materiaalin. Ikkunan vieressä näkyy ulkona lunta.
  • Vanha parkettilattia ja puupaneeli, jotka on paljastettu kellarin huoneessa, mahdollisesti homeettomaksi muutettavassa tilassa.
  • Kellarin oleskelutila puupaneeleilla, ikkuna, parkettilattia ja poistettu paneeli. Radiatorin yläpuolella koriste-esineitä ja lamppu.
Haiseeko se?
 
M Mapet890 sanoi:
Haiseeko se?
Se ei haise miltään. Kukaan, joka on ollut vierailulla, ei ole sanonut, että se haisisi homeiselta/kellarilta.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.