Hei kaikki auttavaiset ihmiset!
Olen juuri korjannut kivirappusia sementillä. Koska tein sen eilen, odotin, että se olisi tänään kivikovaa, mutta se ei ole kovempaa kuin tavallinen koululiitu! :eek:
Säkissä lukee Kalkki-Sementti, mitä tämä on?? Onko se jotain muuta vai?

Toivottavasti joku siellä voi selvittää sen minulle..

Lizzardo
Kalkkisementtiä käytetään muuraamiseen ja rappaukseen. Epäilen, että olet yrittänyt valaa paksumman kerroksen tällä?

Aha.. Siinäpä se..
Voiko sanoa, noin 3-4 cm saumoja siellä täällä.
Pitääkö vain repiä auki, poistaa ja tehdä uudestaan vai mitä?

Mikael_L
Ei oikein ole alaani.
Mutta luulen, että kalkkilaastisi on (tässä yhteydessä) heikko laasti. Portaalle tarvitset vahvempaa laastia kulumisen ja pakkasrapautumisen vuoksi ja sellaista.
Joten nyt sinun täytyy poistaa laasti (/sementti), jonka olet levittänyt. Itse asiassa mieluiten vähän piikkaa, jotta saat esiin vanhan betonin pinnan.
Sitten ei koskaan käytetä puhdasta sementtiä minkäänlaiseen muuraukseen/valuun/tasoituksen. Sementti on sideaine, ja sekoitetaan jonkin kanssa, usein hiekan ja soran eri kokoja, käyttöalueen mukaan. Mutta sitten varmasti joitain muita aineita riippuen käyttöalueesta, koska muuraukseen käytetään eri asioita kuin tasoitukseen jne.
En tunne tätä kovin hyvin, kuten kirjoitin, joten minulla ei ole syvempää käsitystä.

Mutta mielestäni sinun pitäisi poistaa vanha niin huolellisesti kuin mahdollista. Jos sinulla on pieni piikkauskone tai poravasara piikkaustoiminnolla, sipaise nopeasti pintojen yli sillä, sinun ei tarvitse poistaa mitään syvältä, vain lyödä hieman pintaan, jotta saat poistettua sen, mitä olet laittanut + muun lian ja saat tuoreen betonipinnan. Ehkä ei olekaan erittäin tärkeää, mutta se ei varmasti ole haitaksi.

Sitten ostat säkin hienobetonia esim.
http://www.beijerbygg.se/templates/BB_Produkt.aspx?id=4509
Vastaavia löytyy Byggmaxista, Bauhausista, paikallisilta rakennustarvikekaupoilta, Granngårdenista ym.
Tuotteet ovat todennäköisesti melko verrattavissa.
Tämä on valmis betoni, eli sementtiä, hiekkaa ja pientä kiveä, joka tarvitsee vain sekoittaa veden kanssa.
Sekoita huolellisesti ohjeiden mukaan, jos sinulla on porakone alhaisilla kierrosnopeuksilla, voi usein sekoittaa sen vispilällä ämpärissä. Ota hieman vähemmän vettä, 2-3 dl vähemmän kokonaiseen säkkiin.
Sitten, kun olet sekoittanut valmiiksi ja betoni on saanut levätä minuutin, tarkista, onko koostumus mielestäsi hyvä työhön. Muussa tapauksessa lisää pieni luraus vettä, kunnes se on hyvä. Yksi dl tekee suuren eron.
HUOMIO, älä luota murtolaistettuihin mittakaavoihin muurariämpäreissä, joita ostetaan.
Olen tarkistanut kaksi mallia (Jula, Biltema), molemmat olivat erittäin virheellisesti kalibroituja.

Vanha betoni, jolle aiot valaa, on kostutettava kunnolla etukäteen, jotta se on kostea, muuten uusi betoni imee vettä itseensä, joten se ei kovettu, vaan kuivuu. Silloin on suuri riski, että uudelleen valettu kerros irtoaa melko helposti.

Viimeksi muokattu:
Kiitos tosi paljon tiedoista :) Nyt tiedän mitä teen tänään! :P

det finns material speciellt framtaget för lagning av trappor. för privatpersoner så rekomenderas det marmocit (osäker på stavningen), kan inte rekomendera vanligt bruk. trappan tar mkt stryk och ska helst hålla länge. tänk på att även använda en bra sealer, helst en 2komp. men dom har en dendens att bli mer "glansiga". jag bukar även blanda i lite halkskydd i sista stryket. lycka till

Sent from my GT-I9100 using Byggahus

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.