Rakennamme kaksiasuntoisen talon, jossa on yksi asunto yläkerrassa ja toinen alakerrassa, ja siksi meillä on ylimääräinen äänieristys (sekä lattiarakenteessa että aluslattialla, jossa on kaksi lastulevyä ja niiden välissä 19 mm paroc askeläänieriste. Ylempi lastulevy on asennettu kelluvaksi.
Laatoittaja valaa kaatokerroksen, huolehtii vesieristyksestä ja asentaa laatat.
Olemme tehneet näin myös kylpyhuoneessa, ja asia on herättänyt kysymyksiä, koska lattia on kelluva kylpyhuoneessa ja siitä voi aiheutua ongelmia. Lattia voi liikkua ja vesieriste voi tällöin vaurioitua.
Lattian kannattimien väli on 30 cm.
Mikä on tilanne? Pitäisikö kiinnittää myös ylin lastulevy ruuveilla? Ylempää levyä ei voi tietenkään liimata, koska askeläänieriste on välissä.
Tavallisesti käytetään vain yhtä 22 mm lastulevyä, joka ruuviliimataan (liimataan ja ruuvataan, mutta ruuvit poistetaan kuivumisen jälkeen?)