Hei

Olen yrittänyt löytää tietoa tästä tuloksetta. Ehkä ratkaisu on niin itsestään selvä, ettei kannata edes kysyä? Minun on joka tapauksessa tarkoitus rakentaa sauna huoneen (autotallin) nurkkaan, jossa on betonilattia, joka viettää keskellä olevan lattiakaivon suuntaan. Kun mitataan lattian korkeusero sisänurkasta (olemassa oleva nurkka autotallissa) siihen, mikä tulee olemaan saunan ulkonurkka, ero on noin 30-35 mm (saunan mitat noin 1,6m x 2,0m). Ulkonurkka tulee siis "leijumaan" ilmassa, jos pyritään pitämään sisäseinien lattiakoolaukset vaakatasossa. Pitäisikö kiilata etäisyyspaloilla tai sahata ohuita kiilamaisia lisäkoolauksia, jotka täyttävät tilan? Vai kiinnittääkö lattialtakoolausten ja mukauttaa jokainen pystysuora seinäkoolaus?

/Kiitollinen vastauksesta
//Jocke

Sillä ei kai ole väliä, ellei lattia- ja seinälista olekaan vaaka-asennossa?

Saimme neuvoja kirvesmiehiltämme muuraamaan ensimmäisen palan lattian kohdalla kellariseiniimme. Se on tietysti hieman enemmän työtä kuin pelkästään pystyttää seinä, mutta sillä on se etu, että mahdollinen vesi ei tuhoa seinän alaosaa. Jos teet tällaisen ratkaisun, voit ensin muurata pienen muurin, jossa varmistat, että yläpuoli on vaaka-asennossa, ja sitten sijoittaa seinän sen päälle. Käytimme tavallisia leca-harkkoja seiniimme.

Kiitos nopeasta vastauksesta. Ei, se että saisi lattiasillat vaakasuoriksi, oli lähinnä oma laiskuuteni. Muutenhan täytyy lähes kaikki pystysuorat koolaukset sovittaa niin, että ne edes nojaavat tiiviisti lattiasillaan.

Pohdin sitä, että muuraisin alaosan. Se voi myös auttaa itse lattian tasoittamisessa saunassa, johon olen ajatellut laittaa tasoitemassan lattiarungon sisäpuolelle ja sitten asentaa lattiani sen päälle.

käytä pellistä valmistettuja reglar ja pellistä valmistettuja skena sen sijaan. sillä ei ole merkitystä, että pohja skena ei ole vaakasuorassa

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.