Hei, aion muurata/korjata sisäseinä (eristys suihkuhuoneessa/kellarissa) kevytbetonilohkoilla. Ostin ohutsaumamuurauslaastia lohkojen myyjän suosituksesta, mutta nyt lukiessani näen, että näyttää suositellun "ohutsaumaliimaa" "ohutsaumamuurauslaastin" sijaan. En kuitenkaan löydä mitään googlatessani rakennustarvikeliikettä sunnuntaina - ja tarvitsen vain saada se nopeasti.

Tietääkö joku?

Aloitin gds-artikkelista, jossa he tuskin mainitsevat, mitä liimaa he käyttävät. Etsin heitä huomenna tietysti, mutta ajattelin, jos joku olisi perehtynyt tähän ja voisi antaa yksinkertaisia vinkkejä/selityksiä.

https://gds.se/vagg/bygg-med-lattbetong

Laattaani on tuntemattoman valmistajan (K-Bygg), mutta verrattavissa esim. H+H tai Siporex. Mitat 100mm syvä, 400x600 mm.

Valitsen tämän, koska muu seinä on alkuperäisesti rakennettu sillä ja sillä on hieman paremmat eristysominaisuudet kuin Lecalla. Helpompi työskennellä.

P
KJD KJD sanoi:
Hei, aion muurata/korjata sisäseinä (eristys suihkutila/kellari) kevytbetoniharkoista. Ostin ohuuslaastia myyjän suosituksesta, mutta luen nyt ja näen, että näyttää suositeltavan "tunnuuksliima" eikä "ohuushoppulaatia". En kuitenkaan löydä mitään, kun googlaan rautakauppaa sunnuntaina - ja minun tarvitsee saada se nopeasti.

Tietääkö joku?

Lähdin liikkeelle tee-se-itse-artikkelista, jossa he tuskin mainitsevat, mitä liimaa he käyttävät. Kysyn heiltä tietenkin huomenna, mutta ajattelin, jos joku tuntisi tämän ja voisi antaa yksinkertaisia vinkkejä/selityksiä.

[linkki]

Minun laattani on tuntematon merkki (K-Bygg), mutta se on verrattavissa esimerkiksi H+H tai Siporex. Mitat 100 mm syvä, 400x600 mm.

Valitsen tämän, koska se on se, mistä muu osa seinästä on alun perin tehty, ja sillä on hieman parempi eristyskyky kuin Lecalla. Helppo työskennellä .
Onko sinulla kuva laastistasi?

Rejäl sanoi:
Vain toteutettava tämä eri toimittajat kutsuvat sitä eri tavoin..

[linkki]
tuo linkki ei näytä toimivan minulle.

voi varmasti, mutta minulla on huonoja kokemuksia muurauslaastista ja pidän sitä vaikeana työstää. Liima pitäisi olla parempi tartunta ja haluan todella käyttää sitä, jos se on saatavilla. Näyttää paljon helpommalta työskennellä liiman kanssa. On täysin erilainen koostumus. Tiedätkö missä sitä saa hankittua?

Käsi hanskassa levittää liimaa vihreällä lastalla pystysuoralle pinnalle noin 45 asteen kulmassa. Taustalla näkyy laattalattia.

P
KJD KJD sanoi:
tuo linkki ei toimi minulle.

varmasti mahdollista, mutta minulla on huonoja kokemuksia laastista ja mielestäni se on vaikea työskennellä. Liimalla pitäisi olla parempi tarttuvuus, ja haluan käyttää sitä, jos se on saatavilla. Näyttää huomattavasti helpommalta työskennellä liiman kanssa. On todella eri koostumus. Etkö tiedä mistä sitä voisi saada?

[kuva]
Mutta en usko, että siinä on eroa, googlaa ostamasi tuotteen tuoteseloste..
Se ei ole laasti, jonka olet ostanut, koska siinä on ballastia 0-0.5mm..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkään
Karl-Ove Qvarfordt
  • Laddar…
Käytä sitä mitä sinulla on. Sama mutta eri nimillä vain. Molemmat ovat jauhetta, joka sekoitetaan veden kanssa. = sama

• Tykkään
KJD ja 1 muu
  • Laddar…
N
Combimix-tiili/limmi on myös sementtipohjainen, matala-alkalinen.
Olet ostanut oikein, kuten rejäl jo sanoi.

• Tykkään
KJD ja 2 muuta
  • Laddar…
i "förbehandling" mainitaan: "Pohja tulee myös ohutpohjustaa pohjustuslaastilla", mitä laastia se on? tarvitaanko sitä, kun muurataan lohkoja päällekkäin, vai onko se vain rappausvaiheessa?

P
Ei perusteta blokkimuurausta…

• Tykkään
KJD ja 1 muu
  • Laddar…
Se on varmaankin kiillotuksessa

• Tykkään
Anonymiserad 405730 ja 1 muu
  • Laddar…
Kiitos nopeista vastauksista kaikille!! Upea tuki näin sunnuntaina, kun on eksynyt tuntemattomille alueille 😂

• Tykkään
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P
Älä unohda jättää faktura osoitetta!😉😂

• Haha
KJD ja 1 muu
  • Laddar…
liitän kuvia ennen/jälkeen sijaan .. ;)

ennen (600x2000 elementti oli haljennut ja on poistettu):
Putket ja viemäriputki seinää vasten, seinä keskeneräinen muurauksessa.

jälkeen:
Putket ja vaalea kipsilevy seinää vasten, kaksi metallikulmaa kiinnitetty levyn reunaan. Kipsilevyä vasten kulkee useita harmaita putkia.
(kulmarautaratkaisu tulee Gds-artikkelista - takana on 20mm ilmarako, joten halusin varmistaa sen olevan vakaa - ei myöskään kiinnitystä vasemmalla, jossa kulkee viemäriputki).

Muuraan nyt seinän ylös ja sitten muuraan kerroksen päälle putkien peittämiseksi.

Toivottavasti se kestää pohjana vedeneristykselle ja mikrosementille.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.