I
Niin kauan kuin minä voin nähdä, se on tavallinen ristikko-orret (staattisesti määritetty) eikä mikään saksiristikko.

Saksiristikolla on alakehä loivemmassa kulmassa kuin kattokaltevuus ja se nousee vastakkaisen puolen yläkehän luo niskalla. Silloin muodostuu nivelkohta, jossa se kohtaa vastakkaiselta puolelta tulevan alakehän, joka tietenkin myös nousee yläkehässä toisella puolella niskaa. Tästä tulee nimi saksiristikko.

Miksi tämä yritys on käyttänyt nimitystä saksiristikko tavalliseen ristikkoon, en tiedä. Ilmeisesti nimenantajalla on kuitenkin huono tietämys kattorakenteiden tyypeistä.

Snailman
I
Ei ainakaan ne, jotka ovat Takstolshandbokenissa.

imported_Byggaren sanoi:
Ei ainakaan ne, jotka ovat Takstolshandboken-kirjassa.

I
Okei. Yritän tulla toimeen Wordin piirrosohjelman ja tämän foorumin kanssa. Valita jos mitään ei näy :confused:

katso liitettä Saxtakstol.doc

I
Snailman sanoi:
Ok, se näyttää kuitenkin olevan melko yleisesti hyväksyttyä kutsua heitä niin:

Takstolsfabriken, Gotland

Saxtakstol. AB VimmerbyHus

Tarjouspyyntö - Carlenskogs.se

Takstolsfabriken i Sjöbo - Takstolar - Saxtakstol

Uskon, että on turvallisinta kutsua heitä samalla tavalla kuin mitä kattoristikot näyttävät tekevän, se vähentää mahdollisia väärinkäsityksiä.

mutta ehkä ohjelma pystyy käsittelemään näitä kattoristikoita?
Tai sitten kattoristikoiden valmistajien on opittava, mitä saxtakstol on (katso yllä) ja kutsuttava omiaan saxtakstolilla, jossa on staattisesti määrätty ristikkorakenne, jotta se olisi oikein.

Gotlantilaiset saisivat kuitenkin varoa sitä myös. Se ei ole okej sen vaatimuksen mukaan, että staattisesti määrätyn ristikkorakenteen on täytettävä sääntö: 2k=3+s tai s=2k-3, missä k on nivelpisteiden lukumäärä ja s ristikon tankojen lukumäärä. Heillä on nivelpiste alemmassa rungossa keskellä nockin alla, joka ei täytä tätä vaatimusta. Siksi ei ole suljettua kolmiota ylhäällä, kuten pitäisi samankäyttöisyyden ja vakauden saavuttamiseksi. Tämä nivel toimii pikemminkin saranana, isomman mallin mukaan, ja voit itse laskea, mitä tapahtuu, jos painat etusormella nockia ja katon jalat liukuvat ulospäin. (Tämä nivel saa kiertomomentin seurauksena siitä, että vetovoimat eivät toimi suorassa linjassa eivätkä niitä tue mitkään liitetyt tangot.)

Pieni pohdinta, osittain OT: mielenkiintoista, että juuri kattotuolitoimittajilla on niin hyvät mahdollisuudet asiakkaille ottaa tarjous suoraan Internetin kautta. Miksi tavallisen rakennusmateriaalin toimittajat eivät tarjoa näitä mahdollisuuksia? Kattotuoli on kuitenkin paljon monimutkaisempi tuote kuin kasa lautoja.

I
No, sano se.

Arvelen, että se saattaa liittyä siihen, että puutavaran toimittaja haluaa myös saada maksun panoksestaan, ja silloin kattoristikkovalmistajan on laskettava hintaa, jotta lopullinen hinta asiakkaalle pysyisi samana. Nykyisessä tilanteessa kattoristikkovalmistaja voi ottaa koko voittomarginaalin itselleen, ellei puutavarakauppias halua työskennellä ilmaiseksi.

Toinen selitys voi olla, että koska on suhteellisen vähän yksittäisiä rakennustöitä ja jokaisessa on erilaisia spv. ja katon toteutuksia, puutavarakauppiaan ei kannata panostaa näihin.

Mutta ehkä sinun kannattaa kysyä heiltä?

Jos olisin puutavarakauppias, toimittaisin ehdottomasti palvelun, vaikka en ansaitsisi sillä mitään (kunhan en myöskään menettäisi mitään), edellyttäen, että asiakas sitoutuisi tarjouksen kautta hankkimaan kaiken muun materiaalinsa minun kauttani.

En tarkoita, että puutavarakauppiaiden pitäisi antaa hinta kattotuoleille, vaan sille, mitä he myyvät: koot, kipsilevyt, eristykset jne. Useimmilla kauppiailla ei ole edes hinnastoa saatavilla. Ja olemme todenneet, että on melko hankalaa saada tarjous ylipäätään.

I
Aha! Se oli toinen 5. Ymmärsin sinua väärin.

Joo, sano se. Jälleen pohdinta/arvailu.

Aiemmin oli olemassa jokin nimeltä Trävaruhandlarnas riktprislista. Kun pyydettiin tarjousta, saatiin usein vastaus, jossa viitattiin tähän hinnastoon miinus X% alennus. Sitä ei enää ole, mitä tiedän. Lisäksi hinnat ovat paineistettu suuren kilpailun vuoksi rakennustarvikeliikkeistä ja ei ehkä haluta paljastaa hinnoitteluaan tarjouksilla, kun ei tiedetä, tuleeko tarjouspyyntö yksityishenkilöltä vai henkilöltä, joka työskentelee siellä. Uskon, että rakennusyritys nimellä voi saada sen. Minä saan sen joka tapauksessa aina, kun pyydän sitä.

Puukauppias ei myy vain puutavaraa, vaan kaikkea rakennusmateriaalia, vaikka se olisi "kiveä". Eli Leca ja lättbtg. Siellä toimittaja voi hankkia muista lähteistä kuin mitä on Ruotsissa. (Niin he voivat tehdä myös puutavaralla, mitä tapahtuu, mutta meidän laatuvaatimuksia rakennuspuutavaralle ja kahvileimauksen he eivät voi jäljitellä ja siksi on helppo nähdä, onko se tuontia vai leimattua puutavaraa ruotsalaisesta sahasta.) Myös siellä hinnat ovat paineistettu ja sama arvaus pätee sielläkin.

Kirjoita seuraavat arvot: Kaupunki(lumisuoja), katon tyyppi, jänneväli, talon pituus, cc-etäisyys ja kattokulma, niin ajan nämä ohjelmassa, joka minulla on.

Unohdin yhden arvon: takfotlängd.

sommarbygge sanoi:
Kirjoita seuraavat arvot: Kaupunki (lumivyöhyke), kattotyyppi, jänneväli, talon pituus, cc-väli ja kattokulma, niin syötän nämä ohjelmaan, joka minulla on käytössäni.
Tätä olen etsinyt. Voitko auttaa minua laskemaan omat?

Kaupunki: Karlskrona (blekinge)
Kattotyyppi: Betonitiilet svallilla 22 mm
Jänneväli: 707 cm seinien ulkoreunojen välillä
Talon pituus: 770 cm
cc-väli: 120 cm
Kattokulma: 14 astetta
Katon räystäspituus: 40 cm

Yritän liittää luonnoksen, jonka olen tehnyt hienolla excel-suunnitteluohjelmalla.

Tuhannet kiitokset etukäteen

• Skiss av takstol i Excel, visande betongpannor och svall, med spännvidd och husets längd markerade. Takvinkel: 14 grader.
Hei BME, Valitsin korkeimman tuulikuormitusarvon (800), mutta tarvitsee silti hieman enemmän tietoa. Sinun täytyy valita jokin näistä kattoristikkotyypeistä: Ruotsalainen, ristikko tyyppi W tai WW, pystytuki tyyppi 2 tai 3-kenttä. On olemassa neljäs tyyppi: Runko, mutta siinä on 38 tai 45 astetta, ja sinä olet valinnut 14 astetta. Lopuksi on neljä laatuluokkaa kattoristikoiden puutavaralle, joista k12 on heikoin, mutta sinun täytyy valita, sillä mitoitus liittyy myös puutavaran laatuun. Mene Skogsindustriernas verkkosivulle ja tarkista puutavaran laatu.

Hei Kiitos avustasi tähän mennessä.
En tiedä mitä eri tyypit, joita mainitset, tarkoittavat, mutta pienen surffailun jälkeen näyttää siltä, että ristikko tulee olemaan minun vastaukseni. Ehkä W, mutta en tiedä mitä se tarkoittaa tarkalleen. Lasken K12 kanssa
Jos luulet, että sen pitäisi olla toisin, ehdota sitä mielellään. Tavoitteenani, kuten kaikilla, on helposti rakennettava, edullinen ja turvallinen kattotuoli.

terveisin Mattias

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.