68 349 lukukertaa ·
259 vastausta
68k lukukertaa
259 vastausta
Äskettäin asennettu lattia joustaa 3 tasolla ja kaikissa huoneissa
Lattian asentaja luulee, että lattiassa on vikaa, mutta lattian toimittaja ei ole vielä vaivautunut vastaamaan.E Ekerz sanoi:
Tuntuu, että riippumaton expertti voisi ottaa asian hoitaakseen, ja sitten muut voivat mukautua hänen lausuntoonsa 🤷♀️
Kuvissasi näyttää ainakin siltä, että lattia on asetettu seinään nähden ok etäisyydellä.P Peter Petterson sanoi:
Jos parketti itsessään on ongelma ja sinun täytyy valittaa lattianvalmistajalle, se voi olla pitkä ylämäki, ainakaan pienen kokemukseni perusteella.
Joo, se ei ole varmaankaan helpoin tehtävä, mutta jos saan riippumattoman lausunnon, että lattia on syyllinen, sen pitäisi laittaa painetta Bygg Maxille.D Danne213 sanoi:
Jos he edelleen vastustavat, ryhdyn omalla kustannuksella toimenpiteisiin ja käyn ensin kuluttajariitalautakunnan kautta, ja tarvittaessa edelleen käräjäoikeuteen.
Minulla on kyllä rahaa, jonka voin käyttää etumaksuun, mutta haluan kuitenkin, että on epäillyksettä selvää, kuka on vastuussa.
Keskusteluni kirvesmiehen kanssa on ollut hyvä, ja jos vastuu lankeaa hänelle, hän hoitaa asian omalla kustannuksellaan/vastuuvakuutuksellaan!
He voivat väittää, että syy on lattian virheellinen käsittely, ja sinun voi olla vaikea todistaa, että se on todellakin käsitelty oikein, pelkään.P Peter Petterson sanoi:Joo, se ei ole helpointa, mutta jos saan riippumattoman lausunnon bes manilta, että lattia on syyllinen, sen pitäisi asettaa paineita Bygg Maxille.
Jos he silti kiistävät sen, aloitan omalla kustannuksellani ja vien asian ensin ARN:ään ja tarvittaessa edelleen käräjäoikeuteen.
Minulla on rahaa, jota voin käyttää, mutta haluan kuitenkin selvästi tietää ilman epäilystäkään, kuka on vastuussa.
Minulla on hyvä keskusteluyhteys timpurin kanssa, ja jos vastuu on hänen, hän korjaa ongelman omalla kustannuksellaan/vastuuvakuutuksellaan!
On aika helppoa todistaa käsittely, kun talossa on ollut keskimäärin 4 käsityöläistä päivässä lähes 5 kuukauden ajan + muita satunnaisia ihmisiä.X Jeppan sanoi:
Miten lattiaa olisi voitu käsitellä väärin?
Hain sen byggmaxilta, kannoin sen taloon ja jaoin lattiat kolmelle tasolle. Ne olivat siellä 2 viikkoa ennen kuin asennus yläkerrassa aloitettiin.
Miten lattiaa olisi voitu käsitellä väärin?
Aion noudattaa riippumattoman tarkastusmiehen lausuntoa. Olen vain maksaja/tilaaja tässä sopassa.
Kirvesmies on asentanut lattian, aluslattian ja vetänyt putket lattialämmitystä varten. Putkimies on kytkenyt kaiken taiteen sääntöjen mukaan ja olen maksanut laskut.
Tarkastusmiehen lausunto on se, joka painaa eniten, riippumatta siitä, mitä lattiantoimittaja tai lattianasentaja sanoo, ja he joutuvat lopulta mukautumaan ja tekemään työn uudestaan omalla kustannuksellaan tai vakuutustensa kustannuksella!
Täytyy olla huomattavasti yksinkertaisempaa käyttää suorakulmaa kuin pystyttää laseria ja yrittää mitata millimetrin eroja ilman lattian kuormitusta?Dr Benz sanoi:
Ehkä. Mutta toisaalta voi asettaa laserin pitkin seinää ja sitten esim. mitata muilta osilta ja mahdollisesti keskeltä. Silloin ei pitäisi astua alas kyseistä kohtaa. Voi myös saada melko hyvän käsityksen siitä, kuinka paljon se joustaa KUN kuormitetaan.useless sanoi:
Hei. Mikä on lattian nimi? Onko sinulla kuva siitä? Millainen lukitusjärjestelmä siinä on?
Eikö Kärhs halua tulla tarkistamaan?
Minulla on kaksi kaveria, jotka ovat lattian asentajia, ja he uskovat, että joko se on asennettu väärin tai lattia on viallinen. Tyyliin, että lattia ei mene kunnolla yhteen. Muuten et saa sitä joustoa. Lyhyet alku- tai loppuosat eivät vaikuta niin paljon, vaikka lattia ei olisi 100% suora. Monet talot, sekä vanhat että uudet, eivät ole sitä. Olisin yrittänyt saada Kärhsin katsomaan sitä. Toivottavasti asia selviää.
Eikö Kärhs halua tulla tarkistamaan?
Minulla on kaksi kaveria, jotka ovat lattian asentajia, ja he uskovat, että joko se on asennettu väärin tai lattia on viallinen. Tyyliin, että lattia ei mene kunnolla yhteen. Muuten et saa sitä joustoa. Lyhyet alku- tai loppuosat eivät vaikuta niin paljon, vaikka lattia ei olisi 100% suora. Monet talot, sekä vanhat että uudet, eivät ole sitä. Olisin yrittänyt saada Kärhsin katsomaan sitä. Toivottavasti asia selviää.
https://www.byggmax.se/parkettgolv-ask-3-stav-stockholm-white-14-mm-barlinekAajnor sanoi:
Hei. Mikä lattia se on? Onko sinulla siitä kuvaa? Minkälainen lukitusjärjestelmä siinä on?
Eikö Kärhs halua tulla tutkimaan asiaa?
Minulla on kaksi lattianasentajapoikaa, ja he uskovat, että joko lattia on asennettu väärin tai siinä on vika. Esimerkiksi lattia ei sovi kunnolla yhteen. Muuten ei tule tuota joustoa. Se, että välillä on lyhyitä alku- tai loppupaloja, ei ole niin merkittävää, vaikka lattia ei olisi 100% suora. Monet talot eivät ole, vanhat ja uudet. Olisin yrittänyt saada Kärhsin tutkimaan sitä. Toivottavasti se ratkeaa.
Tämä on se lattia, joka on asennettu, ja on jotain epäilyttävää, ja on mukavaa saada se sertifioidun tarkastajan tutkimaksi, jotta selviää mustaa valkoisella, mikä virhe on.
Minun on vaikea uskoa, että kirvesmiehet/lattianasentajat ovat voineet tehdä niin paljon virheitä. Olen kuitenkin palkannut erittäin taitavan kirvesmiehen, joka osaa hommansa ja on onnistunut hyvin muualla.
Ikkunavaihtoja, oviaukkojen vaihtoja, uusi keittiö, kylpyhuone x 3 jne.
En kyseenalaista puuseppien pätevyyttä. Mutta jälkeen kun olen melkein täysin remontoinut 2 taloa ja asunnon, niin ainakin olen oppinut, että vaikka olisit taitava, sinun täytyy olla huipulla koko ajan. Sinun täytyy miettiä ja työskennellä metodisesti. Virheitä tapahtuu yksinkertaisesti. Kysymys on vain siitä, kuinka paha ne ovat ja mitä näkyy ja mitä ne vaikuttavat.P Peter Petterson sanoi:[linkki]
Ne on tämä lattia, joka on asennettu, kyllä jotain hullusti on ja on mukava saada se tarkastetuksi valtuutetulta tarkastajalta ja saada mustaa valkoisella, mikä vika on.
Vaikea uskoa, että puusepät/lattian asentajat olisivat tehneet niin paljon virheitä, olen kuitenkin palkannut erittäin taitavan puusepän, jolla on hyvä käsitys muuten ja joka on onnistunut hyvin kaikessa muussa.
Ikkunoiden vaihdot, ovien vaihdot, uusi keittiö, kylpyhuoneet x 3 jne.
Tästä huolimatta vaikuttaa epätodennäköiseltä, että he olisivat olleet huolimattomia, pikemminkin kallistuu tuotteen puolelle, koska se on todellakin kaikkialla.
Jos en väärin muista, muutamat tässä ketjussa ovat kokeneet samanlaisia ongelmia. Ja se ei kuulosta hyvältä.
Mutta ajatus, joka minulla on nyt, on se, että jos lattian asentajat ovat asentaneet lattian niin, että se päättyy välillä niin lyhyeen palaan, niin eivät ole silti miettineet niin kuin pitäisi. Kuinka paljon saumakohdat menevät päällekkäin lattian pinnalla? Lattiani osalta se on oltava vähintään 500 mm sekä päättyessä että saumassa, jos muistan oikein.
Olin mukana vastaavassa tilanteessa kerran, se oli suuremman luokan talotehtaille (ei lainkaan olennaista) mutta tämän yrityksen työnjohtaja antoi määräyksen laittaa lattia (Kährs) ennen kuin maalari oli paikalla.
En ollut koskaan aikaisemmin tehnyt sitä siinä järjestyksessä, mutta hänhän tietää parhaiten sanotaan…….
Lattia asennetaan eikä koeta mitään ongelmia, suojapaperit päälle, kaikki hyvin!
Maalari ilmestyy paikalle viiden sangollisen tasoitetta kanssa ja alkaa tasoittaa innolla, mainittakoon myös että hän teippasi kaikki tuuletusventtiilit ikkunoissa, koska ne vetivät kylmää!
Maalari saa työnsä valmiiksi, hän on iloinen kuin lintu rahaa tilillä
Raukka puuseppä ilmestyy paikalle ja lattia käyttäytyy juuri kuten sanot, kaikkien huoneiden keskellä lattia on kuin kaari!
Vikaa aluslattiassa? Ei, se olisi huomattu aiemmin kun se asennettiin
Laatu? Ei, se on standardi jolloin useampi olisi kokenut enemmän kuin tavallista joustoa
Lattia? Ehkä
Liian kostea ja huono ilmanvaihto? Sen tiedät vain sinä
En ollut koskaan aikaisemmin tehnyt sitä siinä järjestyksessä, mutta hänhän tietää parhaiten sanotaan…….
Lattia asennetaan eikä koeta mitään ongelmia, suojapaperit päälle, kaikki hyvin!
Maalari ilmestyy paikalle viiden sangollisen tasoitetta kanssa ja alkaa tasoittaa innolla, mainittakoon myös että hän teippasi kaikki tuuletusventtiilit ikkunoissa, koska ne vetivät kylmää!
Maalari saa työnsä valmiiksi, hän on iloinen kuin lintu rahaa tilillä
Raukka puuseppä ilmestyy paikalle ja lattia käyttäytyy juuri kuten sanot, kaikkien huoneiden keskellä lattia on kuin kaari!
Vikaa aluslattiassa? Ei, se olisi huomattu aiemmin kun se asennettiin
Laatu? Ei, se on standardi jolloin useampi olisi kokenut enemmän kuin tavallista joustoa
Lattia? Ehkä
Liian kostea ja huono ilmanvaihto? Sen tiedät vain sinä
Hyvä pointti,E egge80 sanoi:Olin kerran mukana samanlaisessa tilanteessa, se oli suuremmalle talotehtaalle (täysin epäolennaista), mutta tämän yrityksen työjohtaja antoi käskyn asentaa lattia (Kährs) ennen kuin maalari tuli paikalle. En ollut koskaan aiemmin tehnyt sitä siinä järjestyksessä, mutta mutta hänenhän pitäisi tietää parhaiten, sanotaan... Lattia asennettiin eikä ongelmia ilmennyt, suojapaperit paikallaan, kaikki hyvin ja rauhallista!
Maalari saapui viiden kittipurkin kanssa ja alkoi kitata innolla, mainittakoon myös, että hän teippasi kaikki ikkunoiden rakoilmaventtiilit, koska vetti kylmää ilmaa!
Maalari teki työnsä valmiiksi, hän on iloinen kuin pelimanni, rahaa tilillä
Parka kirvesmies saapuu ja lattia käyttäytyy juuri kuten sinä sanoit, keskellä kaikkia huoneita lattia seisoo kuin kaari!
Vikakoalattia? Ei, se olisi havaittu aiemmin, kun se asennettiin
Pohjamateriaali? Ei, se on standardi, siten muut olisivat kokeneet enemmän kuin tavallista joustoa
Lattia? Ehkä
Liian kosteaa liian huonolla ilmanvaihdolla? Sen tiedät vain sinä
Kuitenkin maalari oli kittanut kaiken ennen kuin kirvesmies asensi lattian. Oli vain tapetti jäljellä ja niiden seinien maalaaminen, jotka piti maalata.
Meillä on ollut kesäaika ja mitään ilmanvaihtoja ei ole suljettu. Pikemminkin kaikki ovat avanneet ikkunat ja ulko-ovet, jotta saataisiin vähän vetoa talon läpi ja tuuletettua 🤷♀️😁
Ehkä ongelma on siinä, tämän "kesän" jälkeen juhannuksen on ollut äärimmäisen kostea ja kun kaikki on auki, sisään tulee usein ilmaa, jonka suhteellinen kosteus on ollut 99%, ja puutavara talossa ottaa vastaan tätä kosteutta, kylläkin hitaasti, mutta prosessi jatkuu koko ajan, kunnes sisä- ja ulkoilman välillä on tasapaino.P Peter Petterson sanoi:
Olen tehnyt nyt vähän kokeiluja, ja on hullun vaikeaa saada ulko- ja sisäilman kosteudeksi jotain erilaista riippumatta siitä, onko kaikki auki vai kiinni.mikethebik sanoi:
Ehkä ongelma on siinä, että tämä "kesä" juhannuksen jälkeen on ollut erittäin kostea ja kun kaikki on auki, sisälle pääsee ilmaa, jonka suhteellinen kosteus on usein ollut 99 %. Tämä kosteus imeytyy talon puuhun, tosin hitaasti, mutta se jatkuu koko ajan, kunnes sisä- ja ulkoilman välinen tasapaino saavutetaan.
Kun lattia asennettiin, mittasi kirvesmies kosteuden olevan 45-55 %, ja se on kai ainoa asia, jota voi mitata ja ottaa huomioon?
Että kosteuden nousua tai laskua perusarvon ylä- tai alapuolelle ei voi suoraan vaikuttaa. Sisälämpötila on ollut vähintään 20°C, kun lattialämmitys kytkettiin päälle 3 viikkoa ennen lattian asettamisen aloittamista 🤷♀️
Jos suhteellinen kosteus vaikuttaisi jo asennettuihin lattioihin niin paljon, että ne vääntyisivät, kaikki lattiat alkaisivat horjua, vääntyä ja irrota kaikissa taloissa?
Asensin meidän lattian muutama viikko sitten noin 90 neliömetriä. Ei yhtenäinen makuuhuoneessa, mutta eteinen, olohuone ja keittiö noin 65 neliömetriä. Ollut samassa ilmastossa sisällä kesäkuusta asti. Ajattelin yksinkertaisuudessani, että lattia ei turpoaisi paljoakaan enemmän vuodenaika huomioon ottaen, joten asensin sen melko tiukasti. MUTTA ne ovat ehkä pysyneet suhteellisen kuivina, koska olivat muovikääreessä. Olin kuitenkin hyvin yllättynyt huomatessani, että lattia on silti turvonnut verrattuna siihen, miten asensin sen. Tilanne ei ole niin vakava kuin sinulla. Lisäksi lattian katkaisimet ovat vuodelta 65, joten se ei ole täysin tasainen. Mutta voiko olla niin, että ilmankosteus aiheuttaa silti ongelmia.P Peter Petterson sanoi:Olen tehnyt vähän kokeiluja nyt, ja on älyttömän vaikeaa saada erilaista ilmankosteutta kuin sisällä, riippumatta siitä, onko kaikki avattu tai suljettu.
Kun lattia asennettiin, kirvesmiehellä oli mittaukset välillä 45-55 % ilmankosteutta, ja se on kai ainoa, mitä voi valvoa ja lähtökohtana käyttää?
Se, että kosteus sitten nousee tai laskee perusarvosta, ei ole asia, johon voi suoraan vaikuttaa. Sisälämpötila on ollut vähintään 20c, kun lattialämmitys on ollut päällä 3 viikkoa ennen kuin lattian asentaminen alkoi 🤷♀️
Jos suhteellinen kosteus vaikuttaisi jo asennettuihin lattioihin niin paljon, että ne vääntyisivät, niin kaikkien lattioiden pitäisi alkaa heilahdella, vääntyä ja alkaa natista kaikissa taloissa?
Sanotaan, että kesä on ollut poikkeuksellisen hyvä.
Meidän lattia on Kährs.