Meillä on sama ongelma meidän barlinek kanssa, se vaikuttaa siltä kuin se olisi muutama mm lattian alla ja joustaa alas kun kävelee sen päällä.

Teoriani on, että laudat kupertuvat ja silloin yhdessä ne nostavat lattiaa.

P Peter Petterson sanoi:
Tai vika lattiassa 🤷‍♀️.
Laitoin itse juuri tämän vaalean saarnilankku Barlinek-lattian toukokuussa. Alusta on betonia, platonmatto (tuulettuvalla alapinnalla, ns. mekventlattia), harmaata paperia, lattia. Noin 18 neliömetriä, makuuhuone. Rh on ollut noin 60% elokuun alusta lähtien.

Ei ole hyviä ehdotuksia, mutta voin jakaa oman näkökulmani. Lattia nousi toiselta puolelta asennettaessa, mutta ei ole merkittävää häiriötä juuri siellä. Painoin alas jalkalistalla, nyt lattia on asettunut. Sänky, piano ja työpöytä voittivat jännitykset. Knaurasi jonkin aikaa, nyt vain pieniä asettelun ääniä, kun on ollut poissa jonkin aikaa. Ei ole rakoja päädyissä. Mutta se ei ole todella mikään "klik-lattia", kuten sitä mainostetaan. Tarvittiin paljon käsi- ja kumivasaran käyttöä, jotta se napsahtaisi kunnolla paikalleen. Olen iloinen, että olen tehnyt paljon lattioiden kanssa ja tajusin sen aikaisin. Tein alkurivit uudelleen.

Laitoin toisen Barlinek-parketin edellisessä talossa, eteisessä/makuuhuoneessa. Sama tyyppi "klik". Se narisee edelleen erittäin paljon, ei kuitenkaan ole rakoja. Lastulevyjen päällä toisen kerroksen yläpuolella, jonkinlaisen vihreän "foam" päällä. Voi johtua siitä, että alusta on liian "heiluvainen", ja se liikkuu ehkä liitoksissa, mikä saa sen narisemaan. Ehkä huono lattia, tai että ne 3 lankkua narisevat tai jotain... Mutta en ole "klik"-tekniikan fani, jota bygmaxlattiat käyttävät. Hinta on tosin hyvä, ja ne ovat kauniita.

L Lutte sanoi:
Meillä on sama ongelma meidän barlinek, se on kuin se olisi muutama mm lattian yläpuolella ja joustaa alaspäin kun kävelee sen päällä.

Teoriani on, että laudat kaartuvat ja sitten yhdessä ne nostavat lattiaa.
Oletteko yrittäneet ottaa tätä esille byggmaksin kanssa?

L Lutte sanoi:
Meillä on sama ongelma meidän barlinekissa, se on kuin se olisi muutaman millimetrin korkeudella pohjalattiasta ja joustaa alas, kun kävelee sen päällä.

Teoriani on, että laudat käyristyvät ja sitten yhdessä nostavat lattian.
Juuri niin ensimmäiset kuukaudet! Erityinen tunne, ei ihan kuin parketti! Mutta se meni ohi täällä (katso edellinen viesti).

P Peter Petterson sanoi:
Terve terve!!!

Olen laittanut uudet lattiat talon 3 kerroksessa.
Puusepät ovat menneet alas palkistoon, asentaneet uudet olkaimet vanhojen päälle lattian suoristamiseksi
Eivätkö he ole laittaneet kohtiolkkia seinien pitkin? Pitäisi olla tukea ympäri huoneita ja käännösten alla.

J Joak sanoi:
Eivätkö he laittaneet tukipuita pitkin seiniä? Tukien pitäisi olla ympäri huoneiden ja käännösten alla.
Terve!!

Linkkaa mielellään se tieto, Ei, tukia/poikkipuita ei ole laitettu. Kysyin siitä, mutta vastauksena oli vain cc60, joka oli vaatimus. En ole myöskään löytänyt etsimääsi tietoa :)

Lisäksi oli vaatimuksena, ettei samassa ruudussa ollut kahta liitosta, kun lattialastulevyä asennettiin, ja tiedän, että siitä he ovat pitäneet huolen ja noudattaneet.

Samoin lattialastulevyn vähimmäispituus

P Peter Petterson sanoi:
Moro!!

Linkitä mielellään siihen infoon, ei, tukia/poikkipuita ei ole asennettu. Kysyin siitä mutta vastaukseksi sain, että vain cc60 oli vaatimus. En ole myöskään löytänyt mitä väität kun olen etsinyt :)

Lisäksi oli vaatimus, ettei samaan lokeroon saa olla kahta saumaa kun asentaa lattialastulautaa ja tiedän, että he ovat valvoneet ja noudattaneet sitä.

Sekä lattialastulaudan vähimmäispituus
From LK

• Spårskiva vid väggen med 10 mm avståndsmarkeringslinje, två rör och en inzoomad detaljbild på avståndet.
  • Tykkään
Joak ja 2 muuta
  • Laddar…
Dr Benz Dr Benz sanoi:
Från LK
Kuitenkaan se ei selitä, miksi lattia joustaa keskellä lattiaa ja myös seinien jälkeen, että siellä on asennettu reglar 🤷‍♀️

esseff esseff sanoi:
Juuri niin ensimmäisinä kuukausina! Erityinen tunne, ei ihan kuten parketti! Mutta se meni ohi täällä (katso edellinen viesti).
Meillä on ollut niin siitä lähtien, kun potkaisin lattian sisään joulukuussa 2020
P Peter Petterson sanoi:
Oletteko yrittäneet ottaa yhteyttä byggmaxiin?
Ei, en ole vaivautunut siihen.

Onko kaikki kantava yhä talossa vai onko sitä muutettu?

• Kuva eristevillasta ja puupalkista, osa lattia- tai seinärakennetta.
D Danne213 sanoi:
Onko kaikki kantavat rakenteet yhä talossa vai onko niitä muutettu?
Hyvää huomenta!

Kaikki kantavat rakenteet ovat yhä talossa !!!

• Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
P Peter Petterson sanoi:
Jotkut lattiat menevät yhtenäisesti oviaukkojen läpi, toiset eivät. Pahimmat kohoumat ovat juuri oviaukkojen ympärillä, mutta niitä löytyy myös huoneista, joissa lattia on vain juuri siinä lattiassa!
Eikö ole niin, ettei seinän ja lattian välillä ole ollut riittävästi tilaa läpivienneissä juuri silloin?
Eli listojen alla on ok, mutta joissakin paikoissa liian vähän tilaa ja se nostaa lattioita?
Sitten se saattaa olla mahdollista korjata paikallisemmin monitoimityökalulla.

Mutta lopulta: Joko teet reklamaation tai alat itse vianetsintään/korjaukseen ja käytät "korjausratkaisuja" - sillä luultavasti firma ei halua ottaa sitä käsiteltäväksi myöhemmin.

• Tykkään
Roger Fundin
  • Laddar…
klaskarlsson klaskarlsson sanoi:
Onko niin, että seinän ja lattian väliin ei ole jäänyt tarpeeksi tilaa juuri läpivientien kohdalla?
Eli listojen alla tilanne on kunnossa, mutta joissain paikoissa tilaa on liian vähän ja se nostaa lattioita?
Silloin ehkä voisi korjata paikallisesti monitoimityökalulla.

Mutta lopulta: joko reklamoit tai alat vianetsintään/korjaukseen itse ja turvaudut "fix-ratkaisuihin" - sillä silloin yritys ei todennäköisesti halua koskea siihen myöhemmin.
Ei, itse korjaaminen ei ole vaihtoehto.

Olen juuri puhunut valtuutetun tarkastajan kanssa, joka tulee viikolla 39 antamaan kirjallisen arvion sekä selvittämään ongelman syyn. Sitten sen, joka on vastuussa, on ratkaistava asia niin, että olemme tyytyväisiä!

• Tykkään
tobbbias ja 2 muuta
  • Laddar…
Onko sinulla 360 laser? Jos on, voit asettaa sen ja katsoa, onko lattia tasainen vai ei. Ilman kuormitusta. Sillä jos lattia on tasainen ja koolaus on tasainen, se voi olla vain golvspån (äärimmäisen epätodennäköistä) tai levyt/letkut, jotka eivät ole maanneet oikein.

• Tykkään
HEM2121
  • Laddar…
H
P Peter Petterson sanoi:
Ei, korjaa itse ei ole vaihtoehto.

Olen juuri puhunut valtuutetun tarkastajan kanssa, joka tulee viikolla 39 antamaan kirjallisen arvion ja selvittämään ongelman syyn, jonka jälkeen sen, joka on vastuussa tilanteen syntymisestä, täytyy ratkaista asia, jotta olemme tyytyväisiä!
Ei ammattimaisesti oikein suoritettu on lause, jota voit käyttää. AMA on normi, mutta jos materiaalin valmistaja sanoo, että se on asennettava korkeammilla vaatimuksilla kuin mitä AMA:ssa on, materiaalin valmistajan ohjeet ovat voimassa ammattimaisesti oikein suoritettaessa. AMA käsittelee mm. lattian kallistuksia ja korkeuseroja.

• Tykkään
Peter Petterson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.