1 611 lukukertaa ·
11 vastausta
2k lukukertaa
11 vastausta
Nosturin rakentaminen
Minun täytyy nostaa suuria kiviä kuoppaan ja tarvitsen apua nosturin rakentamisessa. Haluan voida nostaa 300 kg ja ulottuvuuden pyöristä tarvitsee olla 1,5 metriä. Olen tehnyt kaksi vaihtoehtoa, yksinkertaisella vipuvarrella oleva antaa etua vaihteistossa mutta täytyy tasapainottaa jokaisen kiven kohdalla, joten se vie hieman aikaa. Seisova nosturin voi olla vastapaino koko ajan, mutta sillä on huonompi vipuvarsi.
Onko kenelläkään muuta parempaa ratkaisua?
Tiedän, että kaivinkone olisi helpottanut, mutta aion muurata kylmämuurin luonnonaltaaseen, joten se on noin 3 viikon työ ja kaivinkone olisi liian kallis.
Onko kenelläkään muuta parempaa ratkaisua?
Tiedän, että kaivinkone olisi helpottanut, mutta aion muurata kylmämuurin luonnonaltaaseen, joten se on noin 3 viikon työ ja kaivinkone olisi liian kallis.
Ehdottomasti helpointa on käytännön esimerkki vipuvoimasta, kuten ensimmäinen kuvasi näyttää. Jos kiinnität blokki ja talja vipuvarren takaosan ja itse vaunun takaosan väliin, ei varren tarvitse olla niin pitkä. 1,5 metriä eteen ja 3-4,5 metriä taakse.
Mistä kivien pitäisi nostaa? 300 kg kuulostaa aika paljolta minun korvissani käsin rullattavaksi kraanalla. En mielelläni rullaa yli 100-150 kg kärryissä, mutta tonttini ei ole niin tasainen, siinä on sekä pieniä mäkiä että epätasaista maata.
Kivet täytyy laskea kuoppaan 2,5 metriä, joten ajattelin käyttää ketjutaljaa sen laskemiseen. Varsijaka ei yllä sinne, joten sen täytyy olla tasapainotettu, kun kivi roikkuu. Jos on 300 kg kivi, tarvitsen 100 kg vastapainon ja se on hieman liian raskas nostaa irti ja takaisin.Z z_bumbi sanoi:
Ihan totta, että se tulee olemaan raskasta rullata. Ajattelin laittaa kivet ihan viereen, kun minulla on kaivinkone, ja sitten voisi yrittää käyttää OSB-levyjä tai muovilevyjä kärryn alla; luulen, että Cramo vuokraa muovilevyjä. Julalla oli kärry ilmapyörillä, joka kestää 500 kg, mikä voisi toimia hyvänä pohjana.L Lilllen sanoi:
Jos se on lähellä ja voit nostaa ja laskea melko suorassa linjassa, voi kiinteä nosturi ehkä toimia. Eli puomi koko lammen yli ja kivikasa. Sitten kelkka, joka rullaa puomilla, ja vinssi siinä. Manuaalinen tai moottoroitu.
Mutta toisaalta, jos kolmikkoa vie kolme viikkoa käsin, se vie enintään kolme päivää (riittävän suurella) kaivinkoneella samaan työhön. Ja päinvastoin. Konservatiivisesti laskettuna.rolcar sanoi:
Kiinteä nosturi saattaisi olla kätevin. Ajattelin vaihtoehtoa, jossa yksi jalka on altaassa, joten jännevälin ei tarvitse olla niin pitkä. Minulla on pääsy eventtross-vuokraukseen edullisesti, ja sieltä voi myös vuokrata valmiita kelkkoja.L Lilllen sanoi:
En ole koskaan muurannut kylmämuuria, mutta eikö se toimi niin, että kivien sovitteleminen on aika tarkkaa, ehkä käännät niitä sinne tänne ja kokeilet? Mutta sitä tarvitaan ehkä eniten pienempien kanssa, joita sovitetaan isompien ympärille? Ajattelen, että nostolaite, kuten sen piirsit, voisi olla parempi, erityisesti moottorivinssillä, kun voi tulla lähelle, kun kivi asetetaan paikalleen. Sitten tietysti pitää varoa, ettei purista itseään tai että jotain putoaa jaloille. Pitkällä vivulla on vaikeaa nähdä ja sovittaa.rolcar sanoi:
Jos nostat, niin kiinnität kai paremmin kuin pelkillä vastapainoilla tasapainottamalla? Vapaasti roikkuva kuorma, jota tasapainotetaan, on esiaste katapultille.rolcar sanoi:
Tuki alapuolella ja neljä kunnon maakiinnikettä /vastapainoa kahdella silmukalla /ketjulla puomin yli on vähintäänkin se, mitä käyttäisin.
Arvelen, että voit katsoa, kuinka kannonmurtaja on rakennettu ja lähteä siitä liikkeelle, mutta varmista, että todella tiedät, millaisia voimia on mukana.
Klikkaa tästä vastataksesi