Olen tekemässä isompaa remonttia ja edessäni on vaihe, joka aiheuttaa minulle hieman päänvaivaa. Miten te tekisitte tässä?

Aion remontoida lattiarakenteen ja poistaa parketin, alla olevan lattialastulevyn ja tarkastaa tukipuut ennen kuin asennan uudet lattialastulevyt ja uuden lattian. Huoneen alapuolella on kellari.

Mitä mieltä olette, pitäisikö minun yrittää vapauttaa savupiippu vähän ja nostaa uuni jollakin tavalla, vai joudunko purkamaan koko hiton savupiipun (päältä asennettu moduuli) alkaen ulkokatosta alaspäin ja poistamaan uunin kokonaan?

P1110399.jpg

Järjellisesti sinun on nostettava savupiippua hieman saadaksesi uunin pois tieltä. Kuvasta ei käy ilmi, kuinka pitkä savupiippu on tai onko se kiinnitetty jonnekin. Yrittäisin nostaa savupiippua hieman ja varmistaa sen köydellä, telineillä tai mitä tahansa tarvitaan. Sen jälkeen siirtää uunin pois huoneesta saadaksesi kunnolla tilaa.

Erik

Avemo sanoi:
Järkevää on nostaa savupiippu vähän irti saadaksesi kaminan pois. Kuvasta ei käy ilmi piipun pituus tai onko se kiinnitetty jonnekin. Yrittäisin nostaa piippua hieman ja kiinnittää sen köysillä, tukikepeillä tai muulla tarpeellisella. Sen jälkeen siirtäisin kaminan pois huoneesta päästäkseni kunnolla käsiksi.

Erik
En tiedä miten sellaiset moduulisavupiiput on kiinnitetty, ne kai lepäävät kaminan päällä pelkään pahoin...
Olisi mukavaa välttyä purkamasta koko savupiippua mutta modulit seisovat toistensa päällä, joten riskinä on, että joudun purkamaan koko homman.

Kokeilen kuten sanot. Katson onko savupiippu itsenäinen vaihtoehtona "laskea alas" kaminakin, kun joka tapauksessa puran lattiarakenteen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.