Hei

Ajattelin, että tarvitsisin vähän vinkkejä, kun en oikein osaa päättää.

Homma on se, että olen suoristanut lattian ja eristänyt alakerrassa ja olohuoneessa on ollut takka.

Ajattelin laittaa sinne uuden takan, mutta kun ottaa huomioon, että lattia on nostettu noin 100 mm, niin takan vanha paikka on liian matala. Takka on ollut myrstacken.

Joten ajattelin joko valaa betonilla ja laittaa klinkkerin, tai asentaa koolaukset ja laittaa kipsiä sekä klinkkeriä.

Juttu on se, että jos valaa betonilla, betoni voi tehdä siitä liian kovan, jolloin hormi ei voi liikkua haluamallaan tavalla.

Jos tekee koolaukset, ei halua puuta suoraan kiveä/laastia vasten, kosteuden kulkemisen takia. Mutta voisi laittaa tervapaperia tai etäännyttää koolaukset kivestä.

Kallistun hieman koolauksen puoleen, vähentää painoa huomattavasti, koska betoni painaa noin 150 kg + takka 180 kg.

Tarvitsisin hieman palautetta, kun en oikein osaa päättää...:)
 
  • Kulmassa oleva kaminan paikka, seinässä mustat laatat. Lattialla letku ja Esse-säiliö. Rakenteilla oleva tila vanhassa talossa.
R
Savupiippu ei liiku, betoni raudoituksella ja ohut 5 mm solumuovi reunoilla, joka erottaa betonin puusta ja savupiipusta. Se on irrallaan, mutta ei tule liikkumaan. Sitten laatoitus päälle, huomioi korkeus niin, että se on lattian kanssa samassa tasossa, ehkä tyylikkäällä messinkilistalla saumassa laatan ja lattian välillä.
 
Claes Sörmland
Jos kyse on vain korkeudesta, ottaisin lecablockit ja muuraisin korkeuden niillä. Sitten tasoittaisin pinnan laastilla.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.