M maria01 sanoi:
myytiin valmiita jonkin aikaa, olivat suosittuja crossikuskien keskuudessa
No en ole koskaan nähnyt, näin tytön, joka rakensi sellaisen jossain skootterifoorumilla

nino nino sanoi:
Jaha aldrig sett, såg en tjej som byggde en på nåt skoterforum
luulen, että se oli Polar joka myi niitä, muuten on olemassa USA:n merkkejä, etsi toy hauler niin näet

• Tykkään
nino
  • Laddar…
Hauska projekti!

Haparandassa on valmistaja, joka tekee seikkailuperävaunuja, joihin mahtuu ajamaan sisään moottorikelkka tai nelipyöräinen. Hauska konsepti, mutta varmasti ei halpa. Sitä kutsutaan Cojaniksi.

• Tykkään
Jolofssson ja 2 muuta
  • Laddar…
Cheesen
mikä muisto... Faija sai 55-vuotiskriisin, kun hänestä tuli työkyvyttömyyseläkeläinen ja hän osti 15 vuotta vanhan norrlandsvagnin, jota hän aikoi kunnostaa joksikin. Ainoa asia, johon se käytettiin niiden 10 vuoden aikana, kun se seisoi pellolla, oli ripustaa siihen luvattomasti ammuttu hirvi ja paloitella muutama muu samankaltainen. Faija ei koskaan saanut vaunuaan valmiiksi, mutta sisäpuoli ehdittiin repiä ja maalata uudelleen. Nyt on yli 20 vuotta siitä, kun hän myi vaunun yhtä hullulle ukolle, ja toivon todella, että siitä on tullut jotain hauskempaa kuin tyhjä kuori.

Toivon samaa vaunullesi. että siitä tulee jotain hienoa. Vuoraa seinät ohuella vanerilla. vinkkejä varten etsisin YouTubesta "Build a camper van".. Olen katsonut monia rakennelmia ja ollut pitkään kiinnostunut projektista, mutta ikäkriisi ei ole vielä tarpeeksi voimakas.

• Tykkään
nino ja 2 muuta
  • Laddar…
Cheesen Cheesen sanoi:
mikä muisto... Isä sai 55 vuoden kriisin kun hänestä tuli sairauseläkeläinen ja osti 15 vuotta vanhan norrlandsvagnen, jonka hän aikoi kunnostaa joksikin... Ainoa asia, johon tiedän sen käytetyn niiden 10 vuoden aikana, jolloin se seisoi pellolla, oli laittomasti ammutun hirven roikuttaminen ja muutaman muun paloittelu. Isä ei koskaan saanut vaunuaan valmiiksi, mutta sen ehti repiä irti ja maalata sisäpuolelta. Nyt on yli 20 vuotta siitä, kun hän myi vaunun yhtä hullulle miehelle, ja toivon todella, että siitä on tullut jotain hauskempaa kuin tyhjä kuori.

Samaa toivon sinun vaunullesi. että siitä tulee jotain hienoa. Päällystä seinät ohuella vanerilla. vinkkejä varten etsisin YouTubesta "Build a camper van".. Olen katsonut monia rakennelmia ja ollut kauan halukas projektiin, mutta ikäkriisi ei ole vielä tullut tarpeeksi voimakkaaksi.
Täytyy rakastaa näiden vaunujen tarinoita. Sekä niiden aktiivisena aikana levähdyspaikkana ja sen jälkeen Jos seinät voisivat puhua!

Hyvä vinkki! Olen nähnyt samanlaisia ​​ilmestyviä Instagramissa muun muassa, mutta en ole ehtinyt yhdistää, että se on siirrettävissä tähän projektiin ja mitä tulee ikäkriisiin, voin vain toivoa, että vältyt siltä, se näyttää olevan kallista!

• Tykkään
Cheesen ja 1 muu
  • Laddar…
MRLINDELL MRLINDELL sanoi:
Tiedän kaksi, jotka rakensivat vanhan Televerketin käyttämän pienemmän version mobiilisaunaksi.
He eivät saaneet rakentaa rantaviivan läheisyyteen omaa rakennusta naapureiden valitusten takia.
Mutta ajokuntoisen mobiilisaunan pyörillä siirtäminen ranta-alueelle hyväksyttiin maakunnan hallinnon toimesta.
Nyt naapurit valittivat niin paljon, että sitä piti siirtää muutaman kerran kauden aikana, mutta toimii ja on edelleen paikoillaan
.
Pyörät ovat pelastaneet monia rantasuojelulta, itsellä on täysikokoinen sauna pukuhuoneella ja terassilla traktorinlavalla, joka on sijoitettu joenrantaan kesäisin.

• Tykkään
CandyManX ja 3 muuta
  • Laddar…
J Jolofssson sanoi:
Hej på er!

Vet inte om det finns något intresse för detta men kanske kan det ge lite nöje eller ett gott skratt till någon där ute och med lite tur kanske jag får lite svar på frågor som dyker upp längst vägen

Nu är det inte bättre än att jag har dragit på mig en smärre 30årskris så i höstas gick jag och spontanköpte en gammal Norrlandsvagn i grannkommunen, den var visserligen något nedgången men den luktade inte dåligt och verkade ha en rätt begränsad fuktskada så jag slog till. En risk absolut men tro mig - den var BILLIG! (varningstecken jag vet, men villhöver var starkare) och ärligt talat, vem vill inte sitta mitt ute i skogen och elda i kaminen i tystnad?

Hursomhelst fick jag hem den och började peta lite i åbäket och det dröjde inte länge innan jag insåg vidden av fuktskadorna. Den här vagnen har en träram som klätts med ett skal av aluminiumplåtar som sedan popnitats ihop 1976. Efter åratal av grov misshandel av skogsarbetare och div mer eller mindre onyktra jägare efter det så var inte skalet speciellt tätt längre och vatten har tagit sig in runt hela taket så att träramen i taket bara var fnöske, likaså stöttorna i samtliga hörn så att den överlevde transporten hem bakom traktor på 2 mil grusväg var lite av ett under om än skalet i sig är bärande.

Jag har sedan dess kapat väggskivorna längst hela kojan i golv och tak samt hörnen (alltså frilagt den gamla träramen) och petat ut det ruttna virket.. Med andra ord är allt trä bortplockad. Dessutom är gamla väggen som skilde "bodel" och mekrum riven för att få lite mer plats. Till min stora glädje verkar det mesta i isoleringsväg gå att rädda så jag har de senaste dagarna börjat bygga en ny ram med 45×95 regelvirke som skruvas utifrån med självborrande takskruv.

Här kommer vi så slutligen till mina första 2 funderingar!

1. Väggarna är ju svängda för att få lite mer utrymme så vilket skivmatreal tror ni är vettigt att använda?
Det ska vara "mjukt" nog för att följa kurvningen av väggen och tåligt för tempersturskillnader osv som uppstår i en vagn som används sporadiskt så med andra ord går från varm till kall ofta, det ska ju helst inte heller kosta en förmögenhet heller.

2. När bärigheten i konstruktionen är som den borde kommer ett tp 20 plåttak läggas ovanpå befintligt tak, jag tänkte ha ett utstick på 20 cm runt om för att skydda vagnen lite extra från väder och vind. Detta är ett mått jag tagit från ingenstans så har ni några tankar eller förslag som kanske är bättre?
Arbetet fortskrider i sakta mak och påsken springer iväg så tänkte kasta in en liten uppdatering Nytt regelvirke i taket nu och har påbörjat reglarna i/på väggarna nu. Vi har bestämt att gamla verkstadsdelen blir sovdel med förvaringsmöjligheter under sängen så där behöver jag något att fästa in sängramen i och valde då att gå med 45×95 hela vägen. Kastar in lite bilder på dagens arbete

Vanhan työpajan sisätilat uusin tukikehyksin. Seinillä valmistaudutaan makuuosaston rakennustöihin; roskapussi lattialla. Omakotitalon vanha verstas, joka on muutettu makuuhuoneeksi, uusilla tukirakenteilla ja eristämättömillä seinillä; ikkuna ja puujätteitä näkyvissä.

Nästa fundering är kring fönster då man knappt ser ut genom dem på långsidan av vagnen.. Är väl här det är behändigt med en sambo som jobbar på glasfirma, får höra mig för med gubbarna där vad dom tycker
Vanhan vaunun seinä, jossa on kulunut pieni ikkuna ja vanhoja puuosia valmistautumassa remonttiin.
J Jolofssson sanoi:
Hej på er!

Vet inte om det finns något intresse för detta men kanske kan det ge lite nöje eller ett gott skratt till någon där ute och med lite tur kanske jag får lite svar på frågor som dyker upp längst vägen

Nu är det inte bättre än att jag har dragit på mig en smärre 30årskris så i höstas gick jag och spontanköpte en gammal Norrlandsvagn i grannkommunen, den var visserligen något nedgången men den luktade inte dåligt och verkade ha en rätt begränsad fuktskada så jag slog till. En risk absolut men tro mig - den var BILLIG! (varningstecken jag vet, men villhöver var starkare) och ärligt talat, vem vill inte sitta mitt ute i skogen och elda i kaminen i tystnad?

Hursomhelst fick jag hem den och började peta lite i åbäket och det dröjde inte länge innan jag insåg vidden av fuktskadorna. Den här vagnen har en träram som klätts med ett skal av aluminiumplåtar som sedan popnitats ihop 1976. Efter åratal av grov misshandel av skogsarbetare och div mer eller mindre onyktra jägare efter det så var inte skalet speciellt tätt längre och vatten har tagit sig in runt hela taket så att träramen i taket bara var fnöske, likaså stöttorna i samtliga hörn så att den överlevde transporten hem bakom traktor på 2 mil grusväg var lite av ett under om än skalet i sig är bärande.

Jag har sedan dess kapat väggskivorna längst hela kojan i golv och tak samt hörnen (alltså frilagt den gamla träramen) och petat ut det ruttna virket.. Med andra ord är allt trä bortplockad. Dessutom är gamla väggen som skilde "bodel" och mekrum riven för att få lite mer plats. Till min stora glädje verkar det mesta i isoleringsväg gå att rädda så jag har de senaste dagarna börjat bygga en ny ram med 45×95 regelvirke som skruvas utifrån med självborrande takskruv.

1. Väggarna är ju svängda för att få lite mer utrymme så vilket skivmatreal tror ni är vettigt att använda?
Det ska vara "mjukt" nog för att följa kurvningen av väggen och tåligt för tempersturskillnader osv som uppstår i en vagn som används sporadiskt så med andra ord går från varm till kall ofta, det ska ju helst inte heller kosta en förmögenhet heller.

2. När bärigheten i konstruktionen är som den borde kommer ett tp 20 plåttak läggas ovanpå befintligt tak, jag tänkte ha ett utstick på 20 cm runt om för att skydda vagnen lite extra från väder och vind. Detta är ett mått jag tagit från ingenstans så har ni några tankar eller förslag som kanske är bättre?
J Jolofssson sanoi:
Hej på er!

Cheesen Cheesen sanoi:
vilken flashback... Farsan fick 55års kris när han blev sjukpensionär och köpte en 15 år gammal norrlandsvagn som han skulle fixa till, till något.. Det enda jag vet att den användes till under dom 10 år som den stod på vallen var att hänga in en tjuvskjuten älg och att stycka ned några diton.
Farsan blev aldrig klar med sin vagn men utriven och ommålad invändigt hann den bli. Nu är det över 20 år sedan han krängde iväg vagnen till en lika tokig gubbe och jag hoppas verkligen att den blivit något roligare än ett tomt skal.

Detsamma hoppas jag med din vagn. att det blir något fint av den.
Klä väggarna med tunn plywood. för tips så skulle jag söka på Youtube "Build a camper van".. Har kollat på många byggen och vart sugen länge på ett projekt men ålderskrisen har inte blivit nog stark ännu.
Arbetet fortskrider i sakta mak och påsken springer iväg så tänkte kasta in en liten uppdatering Nytt regelvirke i taket nu och har påbörjat reglarna i/på väggarna nu. Vi har bestämt att gamla verkstadsdelen blir sovdel med förvaringsmöjligheter under sängen så där behöver jag något att fästa in sängramen i och valde då att gå med 45×95 hela vägen. Kastar in lite bilder på dagens arbete

• Tykkään
Greatstomp ja 1 muu
  • Laddar…
Vähän aiheen ulkopuolelta.
Husvagnen Come On valmistettuna vaahtomuovista ja lasikuidusta, puiden keskellä leirintäalueella, myydään puolivalmisteena. Come On -asuntovaunun sisätila; puinen keittiö vasemmalla, istuinalue pöydällä oikealla, verhot ikkunassa. Puusepän viimeistelemä vuodelta 1978. Husvagnin sisätila näyttää puupaneeleilla, keittiöaltaalla ja verhoilla varustetun tilan, jossa on vuode ja istuinalue. Tämä on Come On, asuntovaunu, jonka Bolin Båt Nylandissa valmisti kokonaan vaahtomuovista ja lasikuidusta, ja joka valmisti myös työmaakoppeja ym.
Näitä myytiin puolivalmiina, kuori pyörillä, jonka sai sisustaa itse.
Eräs tuttava, taitava puuseppä, osti sen vuonna 1978 ja sisusti, minä ostin sen 1991 ja pidin sen monta vuotta.

• Tykkään
Hallå_där ja 4 muuta
  • Laddar…
J Jolofssson sanoi:
Hei kaikille!

En tiedä, onko tälle mitään kiinnostusta, mutta ehkä se voi antaa hieman iloa tai naurua jollekulle siellä ulkona, ja vähän onnea tuoden voin ehkä saada vastauksia kysymyksiini, joita matkan varrella tulee.

Nyt ei olekaan muuta kuin että olen saanut pienimuotoisen 30-vuotiskriisin, joten viime syksynä menin ja ostin spontaanisti vanhan Norrland-vaunun naapurikunnasta. Se oli tosin hieman huonokuntoinen, mutta ei haissut pahalta ja vaikutti olevan suhteellisen rajoittuneesti kosteusvahingoittunut, joten tartuin tilaisuuteen. Oli sekin riski, mutta usko minua – se oli HALPA! (varoimerkit tiedän, mutta halupakko oli voimakkaampi) ja rehellisesti sanottuna, kuka ei haluaisi istua keskellä metsää ja lämmittää takkaa hiljaisuudessa?

Joka tapauksessa sain sen kotiin ja aloin nyppiä vähän vaunua ja ei kestänyt kauan, ennen kuin huomasin kosteuden vaurioiden laajuuden. Tässä vaunussa on puurunko, joka on peitetty alumiinilevyjen kuorella, jotka on niitattu kokoon 1976. Vuosi­kymmeniä kestäneen kovakouraisen käsittelyn metsätyöntekijöiden ja monin tavoin vähemmän selväpäisten metsästäjien toimesta, kuori ei enää ollut erityisen tiivis ja vesi oli päässyt menemään koko katon ympärille niin, että katon puurunko oli vain heinää, samoin telineet kaikissa kulmissa, että se selviytyi kuljetuksesta kotiin traktorin takana 20 kilometriä soratietä, oli vähän ihme, vaikka kuori itsessään on kantava.

Olen sittemmin leikannut seinälevyt pitkin koko kopin lattiaa ja kattoa sekä kulmia (siis paljastanut vanhan puukehikon) ja nyppinyt pois mätänevän puun... Eli kaikki puu on poistettu. Lisäksi vanha seinä, joka erotti "eläintilan" ja huonekaluosan, on purettu saadaksesi vähän enemmän tilaa. Suureksi ilokseni näyttää siltä, että suurin osa eristeistä on pelastettavissa, joten olen viime päivinä alkanut rakentaa uutta kehystä 45x95 pikkutavaraa käyttäen, joka ruuvataan ulkopuolelta itsekairaavilla katto­ruuveilla.

Tässä tulemme lopulta kahteen ensimmäiseen kysymykseeni!

1. Seinät ovat kaarevia saadakseen hieman enemmän tilaa, joten mikä levymateriaali luulet olevan järkevää käyttää?
Sen pitäisi olla "pehmeä" tarpeeksi seuratakseen seinän kaartumista ja kestävä lämpötilan vaihteluille jne., joita syntyy vaunussa, jota käytetään satunnaisesti, joten toisin sanoen se menee usein lämpimästä kylmään, eikä sen pitäisi myöskään maksaa omaisuuksia.

2. Kun rakennuksen kantavuus on kuten sen pitäisi, asennetaan tp 20 peltikatto nykyisen katon päälle, ajattelin pitää 20 cm ulkoneman ympäriinsä suojatakseni vaunua enemmän säältä ja tuulelta. Tämä on mitta, jonka otin tyhjästä, onko teillä mitään ajatuksia tai ehdotuksia, jotka ehkä olisivat parempia?

• Musta asuntovaunu metsässä, vieressä tikkaat ja puutavaraa maassa, ympäröivänä mäntymetsä ja punainen mökki taustalla.
  • Sisätiloissa puupaneeliseinät ja lattia, kulmassa metallinen kamiina.
  • Neljä tuolia puisen pöydän ympärillä vaaleasta puupaneelista tehdyssä huoneessa. Taustalla näkyy ikkuna ja keinuhevonen.
  • Tykkään
Rallarros ja 4 muuta
  • Laddar…
Tyylikkäästi rakennettu! Näen, että meillä on sama ajatus katosta ja on hauska nähdä muiden sisäisiä ratkaisuja.

J Jolofssson sanoi:
Tyylikkäästi rakennettu! Näyttää siltä, että meillä on sama ajatus katosta ja hauskaa nähdä muiden ratkaisuja sisäpuolella
On toiminut hienosti jo kolme vuotta, tein kaksi lisäkattotuolia katolle ylimääräiseksi tueksi. Sijaitsee Norrlandissa, joten meillä on paljon lunta

T Tomas Olsson1 sanoi:
Funkat fint i tre år nu gjorde två st takstolar som extra stöd i taket. står i Norrland så vi har ju mycket snö
Härligt! Intressant med värmen också.
Samma sak med min vagn, kommer stå mitt ute i ingenstans norr om Luleå så har funderat lite kring avlastning på taket. Grundtanken var att den invändiga ramen i 45×95 skulle avlasta nog men funderar om det kanske vore klokt med en lösning likt din där kanske överdimensionerar endel men när man lika gör så varför inte

J Jolofssson sanoi:
Ihanaa! Kiinnostavaa lämmön suhteen myös.
Sama asia minun vaununi kanssa, tulee seisomaan keskellä ei mitään Pohjois-Luleåssa, joten olen miettinyt vähän kattopurkamista. Perusajatus oli, että sisäinen kehys 45×95 riittäisi purkukuormaksi, mutta mietin, että ehkä olisi järkevää käyttää ratkaisua kuten sinun, jossa mahdollisesti yliarvioi vähän, mutta kun tekee, niin miksi ei
T Tomas Olsson1 sanoi:
Toiminut hienosti kolmen vuoden ajan, tein kaksi kpl kattotuolia lisätueksi katolle. Seisoo Norrlandissa, joten meillä on paljon lunta
kyllä ei ole väärin silloin ei tarvitse tehdä uudelleen. Toimii todella hyvin dieselluokalla, ei tarvitse herätä kylmässä vaunussa.

Hei, onpa kiva seurata matkaasi norrlandsvagnen kunnostuksessa! Minullakin on yksi, jonka ajattelin laittaa kuntoon, mutta en löydä paljon tietoa siitä miten edetä muualta kuin linkistäsi täällä.
Näen, että olet maalannut omasi mustaksi. Mitä maalia käytit siihen? Minun ulkoseinät ovat alumiinia ja ajattelen, että sinun ovat myös. En tiennyt, että on olemassa maalia joka tarttuu siihen, joten siksi kysyn. Kiitollinen vastauksesta ❣️

Hello.83 Hello.83 sanoi:
Hei, onpa hienoa seurata matkaasi norrlantilaisvaunusi kunnostamisessa! Minullakin on yksi, jonka ajattelin laittaa kuntoon, mutta en löydä paljon tietoa, miten edetä, muuta kuin linkkisi täällä
Näen, että olet maalannut omasi mustaksi. Mitä maalia olet käyttänyt siihen? Minun ulkoseinät ovat alumiinia ja ajattelen, että sinun ovat myös. En tiennyt, että on olemassa maalia, joka tarttuu siihen, joten siksi kysyn. Kiitollinen vastauksesta ❣️
Hei, hioin hieman siellä missä tarvittiin ja pesin ammoniakilla. Sitten maalasin sellaisella peltimaalilla Coloramasta, näyttää pysyvän hyvin, noin kolme vuotta sitten maalasin sen.

• Tykkään
Hello.83
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.