D
Metallikehys ja puupaneeliseinä, jossa näkyy pyöreä aukko tuuletusputkelle.
Pelti- ja paneelikiinnikkeet. Kuinka käsittelen ilmanvaihtoa saadakseni mahdollisimman alhaisen kosteuskuormituksen? Isodrän ulkoisena salaojana. Pitäisikö minun jatkaa putkea paneelin läpi?

Laitatko mitään ilmarakoa alareunaan tuuletusta varten?

Vaikuttaa olevan kellarin seinä vai? Pois paneeli ja rappaa sen sijaan, älä rakenna orgaanista materiaalia kosteudelle alttiiseen rakenteeseen.

D
GoForIt - on aukkoja, 3-5 mm paneelissa ja laittaa myös ilmarako ylös.

Traume, tiedän mitä tarkoitat, talo on kuitenkin juuri salaojitettu ja käytetään teräskiskoja ja aukkoja paneelissa, on myös puuta muissa paikoissa, jotka ovat selvinneet, huonosta salaojituksesta huolimatta (ennen uudelleen salaojitusta).

Emme olisi luultavasti selvinneet itse rappaamisesta, joten piti ottaa tämä vaihtoehto sen sijaan. Olen vakuuttunut siitä, että paneeli ei homehdu, haluan vain tietää, minne on viisainta ohjata ilma, joka tulee venttiilin läpi.

Olisin käyttänyt rappaus + silikaattia, jos se olisi ollut "mahdollista" meille. Kiitos kuitenkin muuten oivasta vinkistä!

Liitä venttiili paneelin läpi, mutta laita jonkin tyyppistä eristystä ympäri, koska venttiilin kautta tulee todennäköisesti kylmää ilmaa, mikä aiheuttaa kondensaatiota putken ulkopuolella paneelin takana.
Käytä eristystä, kuten armaflex tai vastaavaa.

• Tykkään
danpih
  • Laddar…
D
Ok. Kiitos kiitos!

Olen ostanut tavaroita jatkamista varten, tosin vanha röret on 15 cm ja uusi on 10 cm. En löytänyt sille muff, joten laitan 10 cm:n seinälevyn ja tiivistän fogskum:illa. Älykästä eristää!

suihkuta saumavaahtoa koko putken ympäri, toimii täydellisesti kondenssieristeenä.:thumbup:

Olin hankkinut kunnon ylivuodon 150/100mm ja laittanut kondensaatioeristysholkin ympärille.

Uretaanivaahto on pelkkää roskaa. Käytetään vain äärimmäisissä poikkeustapauksissa.

Suosittelen myös alaosaan ilmarakoa.

kondensisoleringsstrumpa on "paska"
uruvaahto on parempi mutta paras on armaflex

D
Ongelmana on, että en löytänyt vaihtokappaletta, vanha oli noin 15, tarkemmin sanoen 13,5. Mutta luulen, että se meni hyvin niin kuin tein. Laitoin tällaisen:

Valkoinen seinäkiinnike, jossa on pyöreä aukko seinäventtiilin asennusta varten.

Ja sitten lyhyt putki ja lopuksi seinäventtiili. Kokeilin asentaa sen ilman eristettä ja se sopi hyvin. Nyt pitää vain ratkaista eristyskysymys

Seinäventtiili puupaneeliseinässä, ilmanvaihtojärjestelmän asennus meneillään.

D
GoForIt: minun olisi pitänyt käyttää ilmarakoa siellä alhaalla, sen tajuan nyt. Mutta valitettavasti aluksi ajattelin, että paneelin raot riittäisivät, ja sitten muutin mieltäni ja käytin ilmarakoa ylhäällä. Olin kuitenkin jo laittanut puolet paneelista paikoilleen, kun muutin mieltäni. -.-

Meillä on kuitenkin todella kuiva kellari, mistä olen iloinen, mutta yritän silti tehdä mahdollisimman monta toimenpidettä. (paitsi parasta - rappaus)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.