Minulla on portaat, jotka on päällystetty neulahuopalla sekä askelmilla että pystypinnoilla. Haluaisin mieluiten saada portaat täysin valkoiseksi maalattua. Vaikuttaa erittäin hankalalta poistaa neulahuopa, voiko sen jotenkin rakentaa piiloon ja sitten vain maalata??????? Kiitollinen kaikista vinkeistä!

P
Olen juuri puhdistanut portaamme matosta ja maalista. Paljon työtä, mutta hieman sitkeydellä se sujuu hyvin.
1: Irrota matto. Se voi olla melko tiukassa.
2: Kaavi pois liima ja mahdollinen maali parkettiraapalla. Voit myös vuokrata lakkajyrsimen, kuten me teimme, mutta se ottaa pois myös osan puusta.
3: Hio ja maalaa.

Jätä kemikaalit pois, koska ne vain tekevät sotkua ja haisevat pahalta (epäterveellistä).
Kokeilin myös kuumailmapuhallinta, mutta liimasta ja maalista tuli sellaisia höyryjä, että se ei toiminut.

Meillä on myös neulanhuopamatto portaissa. Sitä en ole uskaltanut yrittää puhdistaa. Olen vähän työn vieroksuja.

Ongelma maton rakentamisessa on se, että matto ei ole aivan jäykkä, vaan hieman joustava. Siksi arvioin, että matto täytyy poistaa.

Meillä oli kyllä muovimatto, mutta se oli kuitenkin liimattu ja kiinnitetty niin, että se riitti. Kitti, veitsi, taltat ja kova työ. Sitten ostin kunnon hiomakoneen, jossa oli karkea paperi, joka poisti loput.
Vanhan maton sisäänrakentamista en tekisi.

Revin ensin neulanhuopamaton portaistani. Sitten löysin mahtavan tuotteen liimaa varten. Casco Limtvätt! Suihkutin vähän askelmiin, odotin minuutin, ja sitten oli liima irti (melkein...)! Poistin liuonneen liiman lastalla ja hioin lopuksi pienellä koneella. Kului ainakin neliökilometri hiomapaperia, mutta lopputulos oli mahtava! Casco Limtvätt oli korvaamaton, mutta tuoksui sopivasti...

Jos olet päättänyt liittyä uuteen trappiin, sinun täytyy miettiä layout- ja suunnittelupuolia asiasta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.