Tarvitsisin hyviä neuvoja. Minulla on valtava talo ja 10 vuoden projekti edessäni.
Teen huone kerrallaan.

Talo on rakennettu vuonna 1936, ja seinä koostuu ulkoa sisälle päin pystypaneelista, 70-80 mm pystysuorista lankuista, tuulensuojapaperista, tretexistä. Eristys on melkein olematon.
Olen purkanut lankulle asti kahdessa huoneessa.
Ensimmäisessä vaiheessa ajattelin laittaa Huntonin puukuitueristyksen, 45 mm. Kysymys kuuluu, laitetaanko silloin höyrynjarru (Hunton SD10) suoraan kipsin taakse vai, kuten olen taipuvainen, suoraan lankkuseinälle ja 45 mm eristystä sen päälle?

Oikein/väärin, etuja/haittoja?

(Olen ajatellut lisäeristää myös ulkopuolella "jonain päivänä", tyyliin 2x ristikkäin 45 mm, tuulensuojalevy päälle ja sitten paneeli, mutta se tulee myöhemmin...)

• Tyhjä huone puupaneeliseinillä ja -katolla, kaksi ikkunaa ja parkettilattia. Vasemmalla puolella näkyy vanha patteri.
Tässä on minun teoriani:

Aseta höyrysulku suoraan lankkuseinää vasten, jos haluat luoda asennuskerroksen, jossa voit vetää sähkö- ja muita asennuksia ilman riskiä höyrysulun puhkaisemisesta. Käytännöllinen menetelmä, joka antaa sinulle joustavuutta asennuksissa. Välttääksesi kondensaatio-ongelmia ennen ulkopuolen lisäeristämistä, varmista, että olemassa oleva tuulensuoja on hyvässä kunnossa ja estää kylmän ilman tunkeutumisen seinään. Jos kylmä ilma pääsee sisään ja jäähdyttää lankkuseinän, lämmin ja kostea sisäilma voi tiivistyä höyrysulun kohdalla.

Hyvä valinta höyrysulun (kuten Hunton SD10) sijasta, koska se vähentää kosteusongelmien riskiä, koska höyrysulku sallii tietyn kosteuden siirtymisen ja seinä voi "hengittää". Kun tulevaisuudessa lisäeristät ulkopuolelta ristikkäiskerroksilla ja kunnollisella tuulensuojalla, lankkuseinä lämpenee ja kondensaatiovaara vähenee huomattavasti samalla kun koko seinä saa paremman eristyksen ja suojan sään vaikutuksilta.

Onko sinulla jonkinlainen kontrolloitu ilmanvaihto? Luonnonvedon periaatteeseen ei voi luottaa tällaisten toimenpiteiden jälkeen.

• Tykkään
Christi bygg
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.