Hei,
Aion kokeilla rakentaa paikan päällä kaapin (siivouskaappi/vaatekaappi) pieneen huoneeseen asunnossani ja tarvitsisin hieman neuvoja menetelmän suhteen. En ole koskaan aiemmin tehnyt mitään vastaavaa, mutta olen melko kätevä ja pidän tällaisten asioiden suunnittelusta ja toteutuksesta. Alla näette kuvan/luonnoksen, jonka olen tehnyt siitä,
suunnilleen miltä haluan sen näyttävän, jotta ymmärtäisitte, mistä puhun. Se rakennetaan maalatusta MDF:stä/vanerista, mahdollisesti joilla yksityiskohdilla jalopuuta.
Ensimmäinen ajatukseni oli rakentaa itse kaappi erikseen ja sitten laittaa se lattialle koolauksien päälle, joilla on sama korkeus kuin lattialistan (ei mukana kuvassa), jotta listan voi vetää vaatekaapin ympärille antamaan "sisäänrakennetun tunteen". Mutta miten tehdään katossa, jotta saadaan tunne, että se ulottuu koko matkan ylös? Näyttääkö se hyvältä, jos kaapin ja katon välissä on muutama millimetrin rako? Se tarkoittaa myös, että ovet ulottuvat koko matkan kattoon. Pitäisikö kattoon myös laittaa koolaus, jotta kaappi tulee alas 5 cm?
Minun täytyy kiinnittää koolaus kaapin oikealle puolelle, jossa työpöytä (ja hyllyt) lepäävät, kuten kuvassa näkyy. Onko se tekijä, joka täytyy ottaa huomioon kaappia rakennettaessa?
En löydä paljon hyödyllistä, kun googlaan samankaltaisia projekteja. Olisin erittäin kiitollinen kaikenlaisista neuvoista ja linkeistä samankaltaisiin projekteihin tai kirjoihin aiheesta (mitä yksityiskohtaisempaa, sen parempi).
Kiitos etukäteen!