8 485 lukukertaa ·
13 vastausta
8k lukukertaa
13 vastausta
Naulata helmipontti olemassa olevalle seinälle?
Hei!
Olen remontoimassa vapaa-ajan asunnossa ja ajattelin naulata helmiponttikuusipaneelin seinään vessassa, ajattelin naulata suoraan olemassa olevaan seinään, joka on maalattu rakennuslevy vuodelta -67. Luin aiemmin keskustelusta, että sen pitäisi olla mahdollista naulata suoraan ilman rimoja. Onko jollain eriävä mielipide? Paneeli tulee siinä tapauksessa altaan taakse.
Sitten meillä on pieni huone, jossa on suihkukaappi ja pesukone. Ajattelin laittaa paneelin myös sinne. Tällä hetkellä siellä on vanha märkätilatapetti, joka on irronnut hieman saumoissa. Pitäisi kai olla mahdollista naulata sen päälle? Ei sinne kuitenkaan tule vettä ollenkaan. On ilmastointi, avattava ikkuna ja suihkussa käydään muutaman kerran viikossa kesällä, mutta ei enempää. Joten ei erityisen kosteaa. Mitä mieltä olette? Naulataanko paneeli suoraan vanhan tapetin päälle?
Olen remontoimassa vapaa-ajan asunnossa ja ajattelin naulata helmiponttikuusipaneelin seinään vessassa, ajattelin naulata suoraan olemassa olevaan seinään, joka on maalattu rakennuslevy vuodelta -67. Luin aiemmin keskustelusta, että sen pitäisi olla mahdollista naulata suoraan ilman rimoja. Onko jollain eriävä mielipide? Paneeli tulee siinä tapauksessa altaan taakse.
Sitten meillä on pieni huone, jossa on suihkukaappi ja pesukone. Ajattelin laittaa paneelin myös sinne. Tällä hetkellä siellä on vanha märkätilatapetti, joka on irronnut hieman saumoissa. Pitäisi kai olla mahdollista naulata sen päälle? Ei sinne kuitenkaan tule vettä ollenkaan. On ilmastointi, avattava ikkuna ja suihkussa käydään muutaman kerran viikossa kesällä, mutta ei enempää. Joten ei erityisen kosteaa. Mitä mieltä olette? Naulataanko paneeli suoraan vanhan tapetin päälle?
Ei kukaan uskalla antaa neuvoa tässä asiassa?J JoakimPe sanoi:Hei!
Olen tekemässä remonttia mökillä ja ajattelin naulata helmiponttia mäntyyn yhden vessan seinän päälle, aion siis naulata suoraan olemassa olevalle seinälle, joka on maalattua rakennuslevyä vuodelta -67. Luin aiemmasta keskustelusta, että se pitäisi onnistua ilman kuontaluutaa. Joku eri mieltä? Paneeli tulee siinä tapauksessa lavuaarin taakse.
Sitten meillä on pieni huone suihkukaapilla ja pesukoneella. Ajattelin laittaa paneelin sinnekin. Tällä hetkellä siellä on vanha märkätilatapetti, joka on irronnut vähän saumoista. Eikö sen päällekin voisi naulata? Sinne ei tule vettä ollenkaan. On ilmanvaihto, ikkuna, jota voi avata, ja suihkussa käydään muutaman kerran viikossa kesällä, mutta ei sen enempää. Eli ei kovin kosteaa yleensä. Mitä mieltä olette? Naulataanko paneeli suoraan vanhan tapetin päälle?![]()
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 042 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 042 viestiä
Olemme naulanneet helmiponttia useisiin paikkoihin talossa suoraan kiinni. Saimme neuvon laittaa liimaa taakse, jota emme kuunnelleet .. mutta nyt jälkikäteen tuntuu, että se olisi ehkä ollut fiksua, kun se ei kiinnittynyt kovin hyvin kaikkialla..
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 042 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 042 viestiä
Liima antaa tukevamman ja massiivisemman tunteen.
Käytin hieman paksumpaa rakennusliimaa patruunassa.
Naulasin vain muutamia kohtia.
Tuli todella hyvä.
Käytin hieman paksumpaa rakennusliimaa patruunassa.
Naulasin vain muutamia kohtia.
Tuli todella hyvä.
Koetko, että se liikkuu kesällä/talvella? Regelin päällä pontilla on suurempi mahdollisuus liikkua, ajattelen. Liimattuna seinään sen pitäisi käyttäytyä eri tavalla. Vai?Huddingebo sanoi:
On vielä yksi kysymys liittyen spont. Tämän projektin inspiraatio tulee vanhoista kylpyhuonekuvista. Kun haen spont, minulle tulee esiin tuotekuvia, joissa on satakertaisesti enemmän oksia. Onko asia vain näin nykyään, vai onko kyse oikean kaupan löytämisestä? Kylpyhuonekuva on sellainen kuin haluan sen olevan, puun syyt ovat hallitsevat, eivät oksat. Kuvassa nro 2 on kaupan kuva.
Jos aiot maalata, ei sillä ole merkitystä, vain 2 kertaa kvistolja ja sitten 3 kerrosta maalia.
Luulen, että on melko harvinaista asentaa pearlinspont ilman pintakäsittelyä.
Luulen, että on melko harvinaista asentaa pearlinspont ilman pintakäsittelyä.
Klikkaa tästä vastataksesi

