Hei!

Olen remontoimassa vapaa-ajan asunnossa ja ajattelin naulata helmiponttikuusipaneelin seinään vessassa, ajattelin naulata suoraan olemassa olevaan seinään, joka on maalattu rakennuslevy vuodelta -67. Luin aiemmin keskustelusta, että sen pitäisi olla mahdollista naulata suoraan ilman rimoja. Onko jollain eriävä mielipide? Paneeli tulee siinä tapauksessa altaan taakse.

Sitten meillä on pieni huone, jossa on suihkukaappi ja pesukone. Ajattelin laittaa paneelin myös sinne. Tällä hetkellä siellä on vanha märkätilatapetti, joka on irronnut hieman saumoissa. Pitäisi kai olla mahdollista naulata sen päälle? Ei sinne kuitenkaan tule vettä ollenkaan. On ilmastointi, avattava ikkuna ja suihkussa käydään muutaman kerran viikossa kesällä, mutta ei enempää. Joten ei erityisen kosteaa. Mitä mieltä olette? Naulataanko paneeli suoraan vanhan tapetin päälle? :)
 
J JoakimPe sanoi:
Hei!

Olen tekemässä remonttia mökillä ja ajattelin naulata helmiponttia mäntyyn yhden vessan seinän päälle, aion siis naulata suoraan olemassa olevalle seinälle, joka on maalattua rakennuslevyä vuodelta -67. Luin aiemmasta keskustelusta, että se pitäisi onnistua ilman kuontaluutaa. Joku eri mieltä? Paneeli tulee siinä tapauksessa lavuaarin taakse.

Sitten meillä on pieni huone suihkukaapilla ja pesukoneella. Ajattelin laittaa paneelin sinnekin. Tällä hetkellä siellä on vanha märkätilatapetti, joka on irronnut vähän saumoista. Eikö sen päällekin voisi naulata? Sinne ei tule vettä ollenkaan. On ilmanvaihto, ikkuna, jota voi avata, ja suihkussa käydään muutaman kerran viikossa kesällä, mutta ei sen enempää. Eli ei kovin kosteaa yleensä. Mitä mieltä olette? Naulataanko paneeli suoraan vanhan tapetin päälle? :)
Ei kukaan uskalla antaa neuvoa tässä asiassa?
 
Pitäisi mennä tosi hyvin
 
S sultanen1 sanoi:
Pitäisi mennä tosi hyvin
Kiitos!
 
K
Olemme naulanneet helmiponttia useisiin paikkoihin talossa suoraan kiinni. Saimme neuvon laittaa liimaa taakse, jota emme kuunnelleet .. mutta nyt jälkikäteen tuntuu, että se olisi ehkä ollut fiksua, kun se ei kiinnittynyt kovin hyvin kaikkialla..
 
  • Tykkään
JoakimPe
  • Laddar…
Liima siis. Ehkä laitan hieman puuliimaa sitten :) Onko se irronnut niin, että se näkyy, vai huomaatko sen vain koputtaessasi?
 
K
J JoakimPe sanoi:
Liimaa siis. Ehkä laitankin vähän puuliimaa :) Onko se irronnut niin, että sen huomaa, vai näkyykö se vain, jos koputtaa?
Ahaa. Ehkä vain minä näen sen. Mutta paneeli on vähän vääntynyt ja pullistuu ulos parissa paikassa. Se pysyy paikoillaan listan avulla ylä- ja alareunassa.
 
Lyö naula jokaiseen lautoihin, missä jalkalistojen ja rintalistojen pitää olla, niin et näe nauloja etkä tarvitse liimaa.

Naulapistooli on pakollinen.
 
  • Tykkään
JoakimPe
  • Laddar…
Liima antaa tukevamman ja massiivisemman tunteen.
Käytin hieman paksumpaa rakennusliimaa patruunassa.
Naulasin vain muutamia kohtia.
Tuli todella hyvä.
 
  • Tykkään
JoakimPe
  • Laddar…
Huddingebo Huddingebo sanoi:
Liima antaa jämäkämmän ja massiivisemman tunteen.
Käytin hieman paksumpaa rakennusliimaa patruunassa.
Naulasin vain muutamassa kohdassa.
Tuli todella hyvä.
Koetko, että se liikkuu kesällä/talvella? Regelin päällä pontilla on suurempi mahdollisuus liikkua, ajattelen. Liimattuna seinään sen pitäisi käyttäytyä eri tavalla. Vai?
 
On vielä yksi kysymys liittyen spont. Tämän projektin inspiraatio tulee vanhoista kylpyhuonekuvista. Kun haen spont, minulle tulee esiin tuotekuvia, joissa on satakertaisesti enemmän oksia. Onko asia vain näin nykyään, vai onko kyse oikean kaupan löytämisestä? Kylpyhuonekuva on sellainen kuin haluan sen olevan, puun syyt ovat hallitsevat, eivät oksat. Kuvassa nro 2 on kaupan kuva.
 
  • Badrum, puupaneeli, puinen wc-paperiteline puun syiden korostuksella, valkoiset seinät kontrastina.
  • Puiset paneelit, joiden syykuvioita korostetaan, näkyvissä on viiltoja ja oksia luonnollisessa käsittelyssä.
PeterFalun
Ostin oksatonta helmipaneelia paikallisesta höyläämöstä

epävarmaa, onko suuremmilla rakennusliikkeillä sellaista
 
  • Tykkään
JoakimPe
  • Laddar…
Jos aiot maalata, ei sillä ole merkitystä, vain 2 kertaa kvistolja ja sitten 3 kerrosta maalia.
Luulen, että on melko harvinaista asentaa pearlinspont ilman pintakäsittelyä.
 
Kiitos vastauksesta! Haluamme sen olevan männyn värinen tai vaihtoehtoisesti sävytettynä johonkin pirteään väriin, jolloin oksat näkyvät.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.