Hei!
Uusi täällä foorumilla. Toivottavasti postaan oikeaan paikkaan.

Olen remontoimassa rumaa mäntyportaitani kotona. Olen maalannut ne valkoisiksi ja tehnyt omat porrasaskelmat sauvaparkettitammesta. Olen myös taistellut narinan poistamiseksi. Olen ruuvannut uusia ruuveja porrasaskelmiin. Lisäksi olen laittanut kvartsilistan porrasaskelman ja askelman väliin alapuolelle ja ruuvannut sen kunnolla. Sain portaille hiljaisuuden hyväksytyksi ja olin tyytyväinen.

Siellä täällä on rakoa porrasrunkojen ja seinän välillä. On vähän kiiloja porrasrunkojen ja seinän välissä muutamissa paikoissa. Mutta se voi olla jopa 1 cm rako tietyissä paikoissa. Seinä on todella vino.

Ongelmaan. Peittääkseni raon porrasrunkojen ja seinän välillä olen laittanut peitelistat. Seinän ollessa niin vino olen joutunut taivuttamaan niitä melko paljon ja naulannut ne pienillä viimeistelynauloilla. Kun kävelen portailla, peitelistat liikkuvat ja hankautuvat seinää vasten, mikä aiheuttaa enemmän narinaa kuin aiemmin. Jos painaa sormella listaa tietyissä paikoissa, se narisee kunnolla. Olen myös asettanut valkoisen listan askeltojen alle porrasaskelman eteen ja laittanut LED-valaistuksen taakse, joten minulla on valaistut askelmat. Epäilen, että nämä listat myös narisevat, kun kuljen askeltojen päällä.

Mitä voi tehdä? Onko minun pakko laittaa peitelistat siten, että ne jäävät raolleen seinää vasten ja sitten käyttää maalarin akryylimassaa tai jotain sellaista peittääkseni raot? Olen myös kuullut, että voi käyttää steariinia listassa, jotta se voi liukua (tuntuu väliaikaiselta ratkaisulta)?

Narina on puu, joka hankaa puuta vasten, joten jos voit välttää kaiken "hankauksen", pääset eroon myös narinasta. Sinun tapauksessasi jättäisin muutaman millimetrin listan ja seinän väliin, vetäisin vähän lateksia ja maalaisin sitten.

Voit myös kokeilla ostaa muovilistoja (löytyy rakennustavarataloista). Ne näyttävät puulta ja veikkaan, että niillä ei ole yhtä suurta "narinataipumusta" kuin puulistoilla? Ne ovat myös helppoja taivuttaa.

Kuitenkin ihmettelen, miksi lista liikkuu, kun kävelet portaissa? Vankirakenne pitäisi olla täysin kiinnitetty, ja jos lista on kiinnitetty siihen, sen ei pitäisi liikkua?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.