Tänä vuonna oli aika vaihtaa 25-28 vuotta vanha veranta, sillä materiaali oli tehnyt tehtävänsä ja se oli alkanut notkua huomattavasti (osoittautui, että jotkin ruuvipalkit olivat lahonneet).
Katselin netistä oikean mittaisen puutavaran ja parhaan toimintatavan valitsemiseksi, olenhan rakentanut kymmeniä verantoja vuosien varrella, mutta hyvä on päivittää tietoja ja saada osviittaa uusista havainnoista.
Yksi asia, joka häiritsi minua vanhassa verannassa, joka oli osittain naulattu ja osittain ruuvattu, rakennettu ja laajennettu eri vaiheissa, olivat silloin tällöin törröttävät ruuvit/naulat, jotka saattoivat satuttaa jalkoja.
Googlasin vähän ja löysin muutamia erilaisia piilokiinnitysjärjestelmiä, Essven ja CAMOn järjestelmät. Valinta kohdistui CAMOon, joka oli hieman halvempi ja jonka ymmärsin myös olevan kestävämpi tuote (oikein tai väärin, mutta se oli minun käsitykseni).
Olen nyt suorittanut projektin, 50 neliötä veranta, ja tein videon kertoakseni CAMO-järjestelmästä trallin piilokiinnityksessä.
Löydät videon täältä, toivottavasti se auttaa sinua, kun olet itse vastaavassa projektissa.