26 751 lukukertaa ·
79 vastausta
27k lukukertaa
79 vastausta
Myrkytön OSB- ja lattialastulevy haussa!
En tiennytkään, että falunpunainen oli niin paha! Otan siis takaisin maalaamisen falunpunaisella.... Joten olen oppinut jotain uuttalars_stefan_axelsson sanoi:Ja, mutta sitten tulee muita ongelmia. Esim. kustannukset...Ja ajan mittaan vääntyvät lattiat.
Ja "niin vähän kemikaaleja kuin mahdollista" ei välttämättä ole myöskään paras strategia. Säilöntäaineet ym. estävät monia luonnollisia prosesseja, jotka luovat vielä pahempia myrkkyjä, jos niiden annetaan edetä (esim. home on suuri syyllinen tässä).
Ja on jännittävää lukea turvallisuustiedote Falu punamultamaalista, verrattuna esimerkiksi yhteen Flüggerin seinämaaleista. Falu punainen on tiedotteen mukaan vaarallisempi...Se sisältää esimerkiksi lyijyä. Metalli, jonka kanssa olemme nykyään huomattavasti rajoittavampia kuin aiemmin. Toisaalta Flüggerin tiedotteessa on useampia "tietoja puuttuu". Joten on jopa vaikeaa arvioida riskejä saatavilla olevien tietojen perusteella. Ei ole itsestään selvää, että Falu punamultamaali on parempi. (Itse välttelen Falu punamultaa, koska en halua sitä vaatteisiini...) Ja luonnollisestikaan ei ole varmaa, että voi sanoa, että ero on niin suuri, että sillä olisi merkitystä. Sillä ei luultavasti olekaan. Mutta se on arvaus.
Joten se on kuten tavallista, miten päin tahansa kääntyy, niin perä on takana. Elämä on kuten sanottu 100% kuolettavaa.
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 050 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 050 viestiä
Kaikki puutavara sisältää kemikaaleja, jotka vapautuvat ajan myötä. Ne ovat luonnollisesti läsnä luonnossa suojaamassa puita tuholaisilta....Odjuret sanoi:
Oli olemassa ketju tai artikkeli pariskunnasta, joka rakensi talon, jossa kaikki puu oli kapseloitu, koska he olivat allergisia puun aineille.
Tässä on artikkeli samasta parista: http://kemikaliedetektiven.se/wordpress/2013/12/26/bostadsbygge-utan-tra/
Viimeksi muokattu:
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 286 viestiä
Gyproc Habito saattaa olla vaihtoehto OSB + kipsille? Varmasti kalliimpi kuin molemmat yhdessä, mutta vältyt puolesta työstä ja yhdeltä kerrokselta ruuveja.
Se oli juuri vakavin sivu, jonka olen nähnyt pitkään aikaan. Muuten se artikkeli, johon viittasit, oli melko kiusallinen tälle parille, koska se osoittautui olevan psykologista... Lisäksi he päättivät kapseloida kaiken puun jollain kemiallisella tekstiilillä, josta kukaan ei tiedä, kuinka vaarallinen se on. Mutta jos nyt raakalauta on vaarallista, mikset varoita OSB:stä tai lastulevystä? Kuinka meidän pitäisi rakentaa talojamme? Et voi mainita muovia tai betonia, sillä ne sisältävät myös myrkkyjä...Kallebo sanoi:Kaikki puutavara sisältää kemikaaleja, jotka vapautuvat ajan myötä. Niitä on luontaisesti luonnossa suojaamassa puita tuholaisilta....
Oli olemassa ketju tai artikkeli pariskunnasta, joka rakensi talon, jossa kaikki puu oli kapseloitu, koska he olivat allergisia puun aineille
Tässä on artikkeli samasta parista: [linkki]
Mutta tästä huolimatta, muista, elämä on vaarallista! Miten tahansa toimitkin, tulet kuolemaan...
Viimeksi muokattu:
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 050 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 050 viestiä
Pointtini oli, että kaikki rakennusmateriaalit ovat hieman vaarallisia. Ei siis auta jättää lastulevyä pois.Odjuret sanoi:l Mutta jos raakapontti on vaarallista, miksi et varoita OSB- tai lastulevystä? Kuinka meidän pitäisi rakentaa talomme? Sinä et voi mainita muovia tai betonia, sillä nämäkin asiat voivat sisältää myrkkyjä...
Mutta joka tapauksessa, muista että elämä on hengenvaarallista! Kuinka ikinä teet, tulet kuolemaan...
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 286 viestiä
Että raakapontissa on tärpättiä, ei johdu siitä, että siihen olisi kyllästetty sitä, vaan se on luonnollista puussa. Joten tärpättiä löytyy varmasti myös vanerissa, OSB:ssä ja lastulevyssä, koska niissä on puuta.
Muistan, kun olin lapsi, asuimme lähellä sahaa. Puron, joka virtaa alueelta, oli täysin kuollut. Jos kastelit ruohoa puron vedellä, sekin kuoli. Syynä oli fenoli/fenolit, jotka liukenivat, kun kasteltiin tukkeja. Joten pelkästään siksi, että puu on "luonnollista", ei tarkoita, että se olisi myrkytön materiaali.
Muistan, kun olin lapsi, asuimme lähellä sahaa. Puron, joka virtaa alueelta, oli täysin kuollut. Jos kastelit ruohoa puron vedellä, sekin kuoli. Syynä oli fenoli/fenolit, jotka liukenivat, kun kasteltiin tukkeja. Joten pelkästään siksi, että puu on "luonnollista", ei tarkoita, että se olisi myrkytön materiaali.
Silloin et saanut pointtiasi esille.... Olen pahoillani, mutta en pysynyt ollenkaan mukana... Toisaalta raakalauta täytyy olla paljon parempi kuin OSB....Kallebo sanoi:
Kivi, toimiiko talon rakentamiseen? vai sisältääkö se paljon myrkkyjä? Siitä tulee varmasti hyvin kylmä, sillä ei ole mahdollisuutta eristää. Mutta pääset eroon ikkunoista....
Viimeksi muokattu:
Mahtaisikohan joku olla kuollut asumalla puutalossa... Tai lähinnä kuinka moni on saanut syövän puutalojen takia? Eikö tämä kaikki ole tyypillistä nykyajalle. Näyttää siltä, että halutaan löytää myrkkyjä kaikkialta. Mutta kuinka myrkyllistä puu on? Mutta todennäköisesti kannattaa vain heti ripustaa itsensä... Koska kaikki on vaarallista!Robert-san01 sanoi:Se, että raakapontissa on tärpättiä, ei tarkoita, että sitä olisi kyllästetty, vaan se on luonnollista puussa. Joten tärpättiä on varmasti myös vanerissa, OSB-levyissä ja lastulevyissä, koska niissä on puuta.
Muistan, kun olin lapsi, asuimme sahaamon lähellä. Sieltä kulkeva puro oli täysin kuollut. Jos kastelit nurmikon vedellä purosta, se myös kuoli. Syynä oli fenoli/fenolit, jotka huuhtoutuivat, kun kasteltiin tukkeja. Joten vain siksi, että puu on "luonnollista", se ei tarkoita, että se olisi myrkytön materiaali.
Jäsen
· Södermanland
· 120 viestiä
Kiitos vastauksistanne!
Luulen, että käytämme formaldehyditöntä OSB-levyä kipsilevyn takana siellä missä aiomme ripustaa raskaita esineitä. Muualle laitamme tuplakipsilevyt. Taloudellista ja terveysturvallista.
Kommentteja tähän?
Luulen, että käytämme formaldehyditöntä OSB-levyä kipsilevyn takana siellä missä aiomme ripustaa raskaita esineitä. Muualle laitamme tuplakipsilevyt. Taloudellista ja terveysturvallista.
Kommentteja tähän?
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 286 viestiä
Harkitsisin Habito-levyä.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 286 viestiä
Eikä pidä unohtaa kaikkia sähkömagneettisia säteilyjä sähköstä, tietokoneista, Wlanista, matkapuhelimista ym. sitten on muistettava kaikki kemikaalit, jotka voivat huuhtoutua vesijohtoihin!Odjuret sanoi:Ihmettelen, kuinka moni on kuollut asuessaan puutalossa.... Tai pikemminkin kuinka moni on saanut syövän puutalojen takia? Eikö tämä kaikki ole hyvin tyypillistä ajalle, jossa elämme. Tuntuu, että myrkkyjä halutaan löytää kaikkialta. Mutta kuinka myrkyllistä puu on? Mutta todennäköisesti on ihan yhtä hyvä hirttäytyä suoraan... Koska kaikki on vaarallista!
Teflon pannussa ei varmasti ole myöskään terveellistä.
Parasta hankkia foliopipo.
Jäsen
· Södermanland
· 120 viestiä
Kiinnostavaa! Onko jollain kokemuksia Habitosta?Robert-san01 sanoi:
Löysin hinnan Beijeriltä:
KIPSILEVY GHE 13 HABITO
12,5 x 2400 x 900 mm
213,80 kr/levy
Gyproc Habito - kipsilevyt, joilla on vallankumouksellinen kiinnityslujuus. Suositeltu käyttörasitus, tavallisella puuruuvilla, on 40 kg. Habitolla saat erittäin vahvan järjestelmäratkaisun sisäseiniin, joka monissa tapauksissa voi korvata OSB:n ja vanerin, ja tuloksena on korkea paloturvallisuus ja erinomainen äänieristys. Levy leikataan ja asennetaan kuin tavalliset kipsilevyt.
Viimeksi muokattu:
Olen juuri tilannut foliokypärän... Se oli uusi materiaali, joka sisälsi jotain, mikä olisi erityisen hyväRobert-san01 sanoi: