487 lukukertaa ·
7 vastausta
487 lukukertaa
7 vastausta
Muuri antaa periksi
Meillä on lasku siihen, mikä aikoinaan oli autotalli talomme kellarissa. Kaikki muutettiin, kun rakennettiin erillinen kaksipaikkainen autotalli vuonna 1974. Nyt, yli 50 vuoden jälkeen, seinä alasmenossa alkaa pettää.
Pitäisikö rakentaa uusi seinä? Kutsumamme muuraaja ei ollut sitä mieltä.
Pitäisikö käyttää L-tukia? Olemme saaneet siitä tarjouksen rakennusfirmalta. Se maksaisi 148k plus liittämisen olemassa olevaan salaojitukseen. Tuntuu järkyttävän kalliilta.
Pitäisikö käyttää vertiblock (https://www.vertiblock.se/)?
Minkälaista yritystä pitäisi edes palkata?? Emme halua tehdä sitä itse. Yritykset viittaavat toisiinsa... Kaivinkoneyrittäjä -> rakennusfirma -> kaivinkoneyrittäjä -> muuraaja...
Pitäisikö rakentaa uusi seinä? Kutsumamme muuraaja ei ollut sitä mieltä.
Pitäisikö käyttää L-tukia? Olemme saaneet siitä tarjouksen rakennusfirmalta. Se maksaisi 148k plus liittämisen olemassa olevaan salaojitukseen. Tuntuu järkyttävän kalliilta.
Pitäisikö käyttää vertiblock (https://www.vertiblock.se/)?
Minkälaista yritystä pitäisi edes palkata?? Emme halua tehdä sitä itse. Yritykset viittaavat toisiinsa... Kaivinkoneyrittäjä -> rakennusfirma -> kaivinkoneyrittäjä -> muuraaja...
Onko kellään hyviä vinkkejä tähän liittyen? Dos and don'ts?V vetgirig_ sanoi:Meillä on talomme kellarissa laskualue, joka oli aikoinaan autotalli. Tämä kaikki muutettiin, kun erillinen kaksoisautotalli rakennettiin vuonna 1974. Nyt, reilun 50 vuoden jälkeen, laskualueen seinä alkaa antautua.
Pitäisikö pystyttää uusi seinä? Meillä kävi muurari, joka ei suositellut sitä.
Pitäisikö käyttää L-tukia? Rakennusliike on antanut siitä tarjouksen. Se maksaisi 148k plus liitännät olemassa olevaan salaojajärjestelmään. Tuntuu kohtuuttoman kalliilta.
Pitäisikö käyttää vertiblockia ([linkki]
Minkälainen yritys tulisi edes palkata tähän hommaan?? Emme halua tehdä sitä itse. Yritykset viittaavat toisiinsa... Kaivaja -> rakennusliike -> kaivaja -> muurari...
Ei, meidän ei tarvitse. Voimme odottaa, kunnes se romahtaa ja korjata sen sitten, mutta haluamme olla ennakoivia. 🙃 Kukaan ei voi sanoa, kuinka pian se romahtaa. Ehkä seuraavan kerran, kun kuorma-auto tulee ja laskee 25 kuutiota polttopuita aivan viereen...tttomten sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi