Hei!

Olen asentamassa takkauunia vanhaan taloomme. Olen avannut muurille, johon aion asentaa takkauunin, mutta muuri on noin 5 cm seinän sisäpuolella ja haluaisin saada muurista saman syvyisen kuin muu seinä. Kysymys on vain, miten.. Talo on vanha ja muuri on muurattu 1900-luvun alussa, joten oletan, että se on kalkkilaastia. Yksi vaihtoehto, jota olen miettinyt, on slammata ja rapata, ja sitten muurata noin 25 mm kevytbetonilaatat ja sitten rapata hieman lisää siihen. Toinen vaihtoehto on rapata koko muuri noin 5 cm ulospäin, jos se on mahdollista? Olen myös kuullut plakoista, jotka voi asentaa muurille ja jotka ovat paloturvallisia.

Haluan mieluiten välttää rasittamasta puulattiaa liikaa.

Kiitos etukäteen!

Magnus

Kiitos ehdotuksesta. En kuitenkaan usko, että nuohooja hyväksyy kipsiä takan ympärillä, koska siellä pitäisi olla palomuuri. Mitä olen nyt ajatellut tehdä, on ensin slammata savupiippu serpo 224 laastilla, sitten muurata kevytsoraharkkoja (50x400x600mm) samalla laastilla lisätartunta-aineella, joka vahvistaa sauman savupiipun ja kevytsoraharkkojen välillä. Sitten rappaan rappauslaastilla kevytsoraharkot. Tämä oli vinkki, jonka sain paikallisesta beijer-rakennusliikkeestä. Mitä mieltä olette siitä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.