Hei kaikki. Olen uusi täällä foorumilla ja näyttäisi siltä, ​​että olen tehnyt ensimmäisen virheeni talossa. :)

Aion muurata kellarikerroksen Lecasta valetulle laatalle. Lyhyesti sanottuna aloitimme kivien päällystyksen -4 asteessa.

Lämpötila oli seuraavanlainen muurauksen aikana:
Tunti1 -3 astetta
Tunti2 0 astetta
Tunti3 -1 astetta
Tunti4 -3 astetta
Sen jälkeen lämpötila on vaihdellut -9 ja 0 välillä kolmen vuorokauden ajan.

Kuten olette huomanneet, laasti ei ole suoraan kovettunut. Sekoitettiin Maxit-frostskyddia ja hyväuskoisena uskoin tuotekuvaukseen. Eli se nopeuttaa kovettumista samalla kun se suojaa pakkaselta. Sekoitettiin miinus 10 asteeseen. Siinä myös sanotaan, että lujuuden kasvu jatkuu pakkasasteissa ja jos laasti edelleen jäätyy, lujuuden kasvu kiihtyy kun se lämpenee. Siinä on myös taulukko lujuudesta kovettumisajan ja lämpötilan funktiona. Lopulta sanotaan,

"Lujuustaso plusasteissa ei kärsi
negatiivisesti maxit Frostskyddstillsatsista. Lujuuden
kasvu kiihtyy, kun laasti sulaa.
Lopulta voidaan odottaa lujuustaso, joka on hyvin
lähellä normaalia, ilman jäätymistä saavutettua."

Olen ehtinyt muurata vain 3/4-osan radan talon ympäri, joten voin poistaa kaiken. Otin rautakangin ja väänsin irti Leca-kiven. Se irtosi niin, että Leca-kivi murtui kulmasta. Joten laastilla on jo jonkinlainen lujuus.

Kysymys kuuluu: Jatkaako se kovettumistaan, kun lämpenee, vai olenko täysin paistettu ja onko minun pakko purkaa ja aloittaa alusta, kun ulkona on lämpimämpää?

Kiitollinen vastauksesta joltakin, joka on tehnyt samanlaisen manööverin. Maxit sanoi, että kaiken piti ehdottomasti olla 5 plusasteen lämpöistä peittämällä/lämmittämällä. Mutta en ymmärrä, miksi he myyvät pakkassuojaa ollenkaan, jos siitä ei ole hyötyä.

Kiitos vielä kerran!

Hei.
Olen samassa tilanteessa, mutta en ole vielä aloittanut muurausta.
Viikolla 8-9 minun pitäisi muurata autotallini leca-kivillä, jotka sitten slammataan.
Miten sinulla on sujunut pakkasella muuraaminen?
En oikein saa selvää kaikista eri ohjeista.

Pahimmassa tapauksessa minun täytyy vuokrata teltta ja jokin lämmitin, se taitaa maksaa jonkin verran.

jejje

Toin mukanani palan brukia joka jäi yli. Vein sen kotiin ja laitoin lämpöön 3 päivän pakkasen jälkeen.

Nyt se on varmaan palanut. Olen valanut vertailupalan sisätiloissa +20 asteen lämpötilassa koko kovettumisajan.

Aion verrata kahta palaa tänä iltana ja katsoa, onko niiden kestävyydessä mitään ilmeistä eroa.

Hei Michael.

Miten on mennyt sinun kohdallasi, alan muurata ensi viikolla ja olen tietysti utelias tietämään, miten sinun koekappaleesi onnistuivat.

Yst. terv.

Jens

Pakkasnesteen tarkoitus on suojata JOS pakkanen yllättää, huolimatta muista toimenpiteistä. Sinun täytyy pitää kaikki (materiaali, laasti, laatta jne.) pakkasrajan yläpuolella ja sekoittaa laasti lämpimällä vedellä jne.

On mahdollista muurata pakkasasteilla, mutta se on vähän hankalaa...

/N

Nyt minulla on vähän dataa :)

Otin sisään palan bruk kuten sanoin. Se oli ollut "pakastettuna" -10 asteessa pakkassuojalla -10. Noin kaksi vuorokautta muuraamisen jälkeen. Sen otin sisään ja laitoin lämpimään, se on kovettunut ihan hirveästi. Joten "pakastaminen" ei näytä vaikuttaneen brukkiin millään tavalla.

Ne kivet, jotka muurattiin ja ovat käyneet läpi saman kylmäkäsittelyn, ovat palaneet hyvin nyt kun oli +2 muutaman päivän ajan. Ne ovat myös palaneet pakkasasteissa joka päivä, mutta lämpöasteissa oli suuri ero.

Olen myös muurannut uutta +2 asteessa brukilla, jossa on pakkassuoja -10. Se palaa todella hyvin kahdessa tunnissa kun sitä käsittelee. Pakkassuoja kiihdyttää koko prosessia.

Lyhyesti sanottuna, brukin jäädyttäminen toimi hyvin :D. Minulla on kuitenkin nyt peitto, jouduin pyytämään sähköä naapurilta, jotta voin pitää lämmittimiä päällä peiton kanssa.

Johtopäätökseni on, että pakkassuoja toimii oikeasti, sekä pakkassuojana että kiihdyttäjänä, jotta se palaa myös kylmissä lämpötiloissa. Kuitenkin se vie aikaa! Joten aion peittää jatkossa, jotta tiedän kivien olevan tukevasti, kun tulen seuraavana päivänä jatkamaan.

Mutta jos pystyy muuraamaan puoli taloa kerrallaan, voi muurata muutaman rivin toiselle puolelle, antaa niiden kovettua kaksi tai kolme vuorokautta samalla kun muuraa muutaman rivin toisella puolella.

• Tykkään
b0hlin
  • Laddar…
Kiitos Michael.

Tämä oli mitä halusin kuulla, muurareiden on tarkoitus aloittaa huomenna ja näyttäisi olevan pakkasta koko viikon.
Olen varautunut jäätymisenestoaineella, pressuilla ja kaasulämmittimellä.
Pitäisi toimia siis.

Jens

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.