Olen purkanut avotakan, joka ei tuonut mitään lisäarvoa. Nyt minulla on reikä savupiipussa, jonka ajattelin muurata umpeen. Katso kuva.
Mietin, onko työjärjestykseni oikea:
ottaa pois mahdollisesti löysät kivet,
kostuttaa kaikki
muurata muuratiilellä + muurauslaasti B
Ja sitten rapata kaikki ja maalata.
Ajattelenko oikein vai pitäisikö jonkin olla toisin.
Laasti, joka istuu tällä hetkellä, on kalkin ja sementin sekoitus. ja sitä en aio poistaa.
Asenna tuuletusventtiili, jotta voit luoda vetoa kanavan läpi. Onko tämä ainoa kanava savupiipussa? Siinä tapauksessa haluat luultavasti hieman ilmaa siihen, jotta savupiippu pysyy hyvässä kunnossa katon yläpuolella.