Nyt on kylpyhuoneen lattia valettu ja sitä kastellaan täydellä teholla, joten on aika alkaa suunnitella vakavasti, miltä yksityiskohdat näyttävät ja miten ne toteutetaan. Koska lasitiili ei ollut hyvä materiaali, katso
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=byggmatr;action=display;num=1127327305
niin tämä noin 30 cm seinä täytyy kiinnittää jollain muulla tavalla. Koska siihen täytyy pystyä kiinnittämään suihkuovi, sen ei voi olla liian heikko. Mutta haluamme sen olevan mahdollisimman ohut. Onko jollakulla hyviä vinkkejä materiaaleista? Olemme miettineet sekä lekaa että ytongia, mutta silloin tarvitaan luultavasti jonkinlainen kehys tai vastaava ovien turvaamiseksi. Yksi idea on laittaa teräsprofiileja, jotka täytetään ytongilla tai vastaavalla, mitä mieltä olette tästä?
 
Kellään ideoita?
Tällä hetkellä olen ajatellut rakentaa tämän seinän teräskiskoista ja minerit-levyistä. Näkeekö joku tässä suuria ongelmia?
 
En ollut siellä katsomassa, mutta nyt olen varmaan entistä päättäväisempi, että tämä vaikuttaa järkevältä. Kopioitu siltä sivulta "VT-levyllä on kaksinkertainen kosteussuoja. Se on tiivis sekä edestä että takaa. Tämä tarkoittaa luonnollisesti lisäturvaa vähentyneen riskin kautta, että vesi tai kostea ilma pääsee runkoseinään. Minerit VT-levy antaa runkoseinälle ominaisuuksia, jotka muistuttavat muurattua seinää." että siitä tulee kuin muurattu seinä on juuri se mitä haluan. Kuinka iskunkestäviä nämä ovat? Toinen puoli saa laatoituksen, kun taas toinen maalataan samalla värillä kuin savupiippu. Ajattelin täyttää seinän lähes kokonaan koolauksilla, jotta suihkuoven voi helposti kiinnittää koolaustukeen.
 
Snuttjulle sanoi:
Hur slag känsliga är dessa? Ena sidan kommer ju få kakel medan den andra bara målad i samma färg som skorstenen. Tänkte mig att man nästan fyller väggen med reglar så att man utan problem kan hänga duschdörren i en regel.
Det blir kanon du. Men bara ett skönt tips... Bomba inte väggen med reglar kortla där du skall ha prylarna istället. Och en grej till våtrumsskivan är ganska okul att måla på iom att du får bredspackla efter montaget så jag anser att du bör klä den sida som skall målas med gips... Det är inte nödvändigt men det underlättar måleriarbetet.....
 
Täytyy varmaan ostaa suihkuseinä ennen, niin tietää, mihin laittaa lisätuen. Vain 30 cm:ssä ei ole paljon pelivaraa. ;) Yksi syy, miksi en halua kipsiä, on juuri tämä kellarin kylpyhuoneen takia, mutta kiitos vinkistä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.