Moro!

En ole täysin asiantuntija tässä makadamin koossa, mutta tarvitsisin sitä autotallini ajotielle sekä myös tulevan makuuasennossa olevan terassin alle. Voinko käyttää samaa makadamia molempiin vai tarvitsenko kaksi eri? Olen katsonut kokoja http://www.ballastsverige.se/sv/Vara-produkter/Makadam/ ja olen nähnyt, että 8/16 ja 11/16 sopivat autotallin ajoteille, mutta mitä minun pitäisi käyttää terassin rakennusaineisiin?

Makaava terassi, eivätkö kaikki olekin sitä? ;)

8/16 tai 11/16 ei ole väliä, valitse se, mikä on halvin. Terassin alla on kuitenkin tärkeää, että laitat rikkaruohokankaan sepelin alle.

Autotallin ajotiellä voi olla etua käyttää singeliä (sepeli on murskattu tuote, jossa on teräviä reunoja) koska se koostuu luonnollisesti pyöristyneestä sorakivestä ja on siten huomattavasti miellyttävämpi kävellä paljain jaloin.

Terassin alla ei ole väliä, mitä käytät.

Onnea!

Garaasille ajotielle haluaisin mieluummin 0-18 ylimmäksi kerrokseksi saadakseni kovan pinnan, joka on helpompi kolata...

Kiitos paljon vastauksista! Antoi minulle kunnolla vastauksia, joten nyt tiedän, miten edetä :)

Kuitenkin yksi kysymys, kuinka paljon makadamia suunnilleen kuluu? Terassi, jonka aion rakentaa, tulee olemaan noin 15-20 neliömetriä. Autotallin ajotie on varmaan samoissa mitoissa ja sen päälle pitäisi laittaa vain ohut kerros vanhan päälle.

Viimeksi muokattu:
Riittää, että laitat 2-3 cm, laske varmuuden vuoksi 3. 40 kvm x 0,03 = 1,2 kuutiota. Tiheys 1,6 ton/m³ antaa, että tarvitset noin 2 tonnia. Sen kuljetat helposti 2-3 kertaa sorakuopalle peräkärryllä, yleensä on kiinteä hinta peräkärrylle. Se tulee todennäköisesti 500-1000 kr kalliimmaksi, jos tilaat kotiin kuorma-autolla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.