980 lukukertaa ·
4 vastausta
980 lukukertaa
4 vastausta
Muovittaa eristys autotallissa ilman sähköä?
Hei,
Rakennan autotallia ja pohdin eristämisen muovittamista seinään.
OSB-levyt ovat paikoillaan kattopaneeleina, ja muovi on suoraan OSB:n alla, niitattu paneeleihin.
Aion ensin asentaa 45 mm kerroksen ja sen jälkeen 95 mm sen päälle, ja sitten laittaa vanerilevyt seiniksi, ilman asennuskerrosta, sillä sähköjohdot vedetään seinälle.
Minulla ei ole vielä lämmönlähdettä, koska sähköä ei ole, pitäisikö minun sitten muovittaa eriste vai onko kondenssiriski liian suuri?
Minkä riskin otan, jos en muovita?
Sää Bohuslänissä vaihtelee nyt -5 ja +10 asteen välillä, joten kondensaatiota tulee varmasti muodostumaan, mutta odotan saavani sähköä suunnilleen maaliskuussa.
Kiitollinen tiedosta ja vinkeistä.
Rakennan autotallia ja pohdin eristämisen muovittamista seinään.
OSB-levyt ovat paikoillaan kattopaneeleina, ja muovi on suoraan OSB:n alla, niitattu paneeleihin.
Aion ensin asentaa 45 mm kerroksen ja sen jälkeen 95 mm sen päälle, ja sitten laittaa vanerilevyt seiniksi, ilman asennuskerrosta, sillä sähköjohdot vedetään seinälle.
Minulla ei ole vielä lämmönlähdettä, koska sähköä ei ole, pitäisikö minun sitten muovittaa eriste vai onko kondenssiriski liian suuri?
Minkä riskin otan, jos en muovita?
Sää Bohuslänissä vaihtelee nyt -5 ja +10 asteen välillä, joten kondensaatiota tulee varmasti muodostumaan, mutta odotan saavani sähköä suunnilleen maaliskuussa.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 592 viestiä
Yleisesti ottaen harkitsisin, ettei autotallissa muovita, vaikka myöhemmin aikomuksena olisi joskus lämmittää tilaa.S Screed sanoi:Hei,
Rakennan autotallia ja pohdin, pitäisikö seinän eristys muovittaa.
OSB-kattopaneelit ovat paikallaan, muovi suoraan OSB:n alla, niitattu rakenteeseen.
Ensin laitan 45 mm kerroksen, sitten 95 mm kerroksen sen päälle ja sitten vanerilevyt seiniksi, ilman asennuskerrosta ja sähköjohdot vedetään seinän päälle.
Minulla ei ole vielä mitään lämmönlähdettä, koska sähköä ei ole saatavilla, pitäisikö minun silloin muovittaa eristys vai onko kondensaation riski liian suuri?
Mitä riskejä kohtaan, jos en muovita?
Sään Bohuslänissä vaihtelee nyt -5 ja plus 10 välillä, joten kondensaatiota varmasti syntyy, mutta odotan saavani sähköä noin maaliskuussa.
Mutta käytä sitten höyrynsulkua, jolloin mahdollinen kosteus voi kulkeutua ulos, mutta saat silti suojan liian suurelta kosteuspainolta, jos esimerkiksi pysäköit kostean auton autotalliin.
OK! Seinien elementeissä on tällä hetkellä höyrynsulku, johon aion laittaa eristeen, mutta pitäisikö minun käyttää samaa myös vanerin kanssa tässä?klaskarlsson sanoi:
Yleisesti ottaen miettisin, että ei kannata laminoida autotallissa, vaikka aikomuksena olisi myöhemmin lämmittää tilaa joskus.
Mutta käytä höyrynsulkua, jotta mahdollinen kosteus voi päästä ulos, mutta saat silti suojan liian suurta kosteuspainetta vastaan, jos esimerkiksi pysäköit kostean auton autotalliin.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 592 viestiä
Nyt en ihan ymmärrä.,S Screed sanoi:
Ei saisi koskaan olla enempää kuin yksi kerros höyrynsulkua/höyryjarrua
Sisältä ulospäin se on yleensä: Kipsi, eristys (45 mm) - joka on asennuskerros, jos sellainen on. Sitten höyrynsulku/jarru, eristys, tuulensuojapaperi, ilmarako ja paneeli
Sinun tapauksessasi, ilman asennuskerrosta se on varmaan (sisältä ulospäin): Seinämateriaali (esim. vaneri, kipsi, OSB), höyryjarru, eristys, tuulensuojapaperi, ilmarako, julkisivu.
Olet oikeassa, tarkoitan tuulensuojapaperia. Mutta kovin paljoa ilmarakoa ei ole, muuten se on valmisrakenteista koostuva rakennussarja.klaskarlsson sanoi:
Nyt en ihan ymmärrä.,
Ei pitäisi olla enempää kuin yksi kerros höyrynsulku/höyryjarru.
Sisältä ulospäin se on yleensä: Kipsilevy, eristys (45mm) - joka on asennuskerros, jos sellainen on. Sitten höyrynsulku/jarru, eristys, tuulensuojapaperi, ilmarako ja paneeli.
Sinun tapauksessasi, ilman asennuskerrosta se on kai (sisältä ulospäin): Seinäkappale (esim. vaneri/kipsilevy/osb), höyryjarru, eristys, tuulensuojapaperi, ilmarako, julkisivu.
Keskustelin tänään yhden kirvesmiehen kanssa, joka oli enemmän muovin kannalla, joten katsotaan, mihin se päätyy. Onhan se kuitenkin "vain" autotalli.
Kiitos vastauksesta!
Klikkaa tästä vastataksesi