hei hei

Rakennan parhaillaan ulkoseinää. Minulla on seuraavanlainen rakenne ulkoa sisälle:
ulkoverhous, tuuletusrako, ulkokipsi, eristys 14cm, lastulevy, mahdollisesti tulee myös kipsilevy sisäpintaan.

Täytyykö sisäpinnan (lastulevy) ja eristeen väliin laittaa muovikalvo?

Voiko seinän rakentaa ilman muovikalvoa?

Jos se on kylmä varasto, se käy hyvin

Ystävällisin terveisin

ei, se on tavallinen laajennus puutaloon...muu talo on rakennettu 60-luvulla, ja siinä on vain paperia ulkoseinässä...ei muovia...joten...vastaus on, että täytyykö olla vai ei

Mitä tapahtuu, jos en... laita muovikelmua...? Onhan aiemminkin rakennettu ilman muovikelmua...?

Se on sisäilman kosteus, joka on ongelma... jota torjutaan foliolla....
Jos talossa on myös ylipainetta, kosteus tunkeutuu vielä helpommin sisään..

Voin kuvitella, että vanhat talot vuotivat kuin seulat, olivat kai vähän kylmävarastoja siihen aikaan? Ei mitään moderneja lämmityksiä silloin... :)

Ystävällisin terveisin

Vanhemmassa osassa rakennusta on tritexlevy (luulen, että se on nimeltään hieman pehmeä levy) seinien sisäpuolella...olen ajatellut vain laittaa lastulevyn siihen päälle...mutta sitä ei siis suositella vai?...parempi poistaa se...asettaa myös muovikalvo siihen ja sitten lastulevy...?..

onko jollain muulla eriäviä mielipiteitä kuin edellä...?

Eristä puukuituvillalla niin vältyt muovilta, mutta silti sinun on käytettävä jotain diffuusiosulkua (katso valmistajan verkkosivuilta). Jos rakennan joskus taas talon, aion ehdottomasti käyttää puukuituvillaa.

Olen kunnostanut vanhan lähetysrakennuksen ja kaikilta "vanhoilta ketuilta", joilta olen kysynyt, kaikki (paitsi tietysti kaupunkisuunnittelutoimisto...) ovat sanoneet, että vanhoissa puutaloissa ei koskaan tule käyttää muovia. Sain selitykseksi, että seinissä on niin paljon puuta, että se imee kosteutta, ja muovi estää puuta hengittämästä, mikä voi aiheuttaa ongelmia myöhemmin. Tosin seinissäni on paljon enemmän puuta kuin sinun näyttäisi olevan, joten tämä ei ehkä ole hyvä ratkaisu sinulle.... Olen käyttänyt puhalluseristettä, ThermoCell puukuituvillaa, seinissä ja katossa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.