Aion tehdä kannen kylpytynnyriin ja lopullisena pintana ajattelin käyttää jonkinlaista harmaan/ruskean tasaista hienoa pintaa. Vedenkestävä ja hyvän eliniän omaava.

Onko olemassa mitään edullista levyä 120x240, jota voisin käyttää tähän, ja joka kestää kosteutta ja ulkona olemista?
Mielestäni aiemmin käyttämäni muottilastulevy on taipuvainen turpoamaan ja halkeilemaan niissä kohdissa, joissa se on leikattu.

Tätä ajattelin.
https://www.byggmax.se/skivmaterial/byggskivor/plywood-och-osb/formplywood-p1004
Formvaneristyslevy, tumma ja sileä pinta, käytetty rakennusprojekteissa, erityisesti kosteutta kestävässä käytössä, kuten kylpytynnyrin kannet.

Puu-pohjaiset levyt eivät kestä kovin kauan, kun niitä säilytetään vaakatasossa. Ehkä minerit?

• Tykkään
Helling
  • Laddar…
Voit tiivistää käsitellyt pinnat. En tiedä, miten tämä toimii käytännössä.

On olemassa muovilevyjä, joita käytetään mm. eläinsuojissa. (seinät karsinoissa ja muissa.)
Kysy paikoista, joissa myydään maataloustarvikkeita.
Ehkä ne voi myös tilata tavallisesta rakennustarvikekaupasta.

En tiedä, mitä levyjä kutsutaan, mutta ne ovat melko yleisiä. Meillä olevat ovat vihreitä.

Hyviä vinkkejä.

Formlevy sahalta ei ole vedenkestävä. Se on roskaa, joka hajoaa nopeammin kuin OSB. Jos haluat levyn, joka kestää, tarvitset uritettu vaneri tai filmivaneri. Minulla on ollut sellainen peräkärryni kantena vuodesta 1999.
Spångbergs Högdalenissa tai ehkä Holms trä voi auttaa sinua. Uritettu vaneri on saatavilla suuremmassa koossa kuin 1220 x 2444.

Terveisin / Findus

• Tykkään
Nunlok
  • Laddar…
findus42 sanoi:
Muottivaneri ei ole vedenkestävää. Se hajoaa nopeammin kuin OSB-levy. Jotta saisit kestävän levyn, tarvitset uravaneria. Tai filmipinnoitettua koivuvaneria. Minulla on ollut sellainen perävaununi kansi vuodesta 1999.
Spångbergs Högdalenissa tai ehkä Holms trä voi auttaa sinua. Uravaneria on saatavana suurempina kokoina kuin 1220 x 2444.

Terveisin / Findus
2000€ levyltä 120x240. Tarvitsen 2 kpl :( Tulee hieman liian kalliiksi minulle.

Rakenna kansi maalatusta råspontista.

Puu kärsii valtavasti. Ulkona on -20 ja sitten lämmitän ja se höyryää ja on kosteaa. Luulen, että sen täytyy olla jotain kestävämpää eikä niin eläväistä kuin tavallinen puu. Luulen, että se halkeilee rikki.

• Tykkään
AmbiJens
  • Laddar…
Sellaiset levyt, jotka laitetaan perävaunujen lavaksi silloin. Niiden täytyy kestää melkein mitä tahansa.

Kysy sieltä, missä myydään ja/tai korjataan perävaunuja.

Flakplyfa on sen nimi.

Hieman järjestäytyneemmillä rakennuskaupoilla on Marinplywood, joka on paljon kestävämpi. Enemmän flakplyfa:n kaltainen.

Uskon, että raakapontti, kuten joku kirjoitti, on paras vaihtoehto, halpa ja helppo rakentaa ja ei lennä yhtä helposti pois.
Jos sitten täytyisi tehdä uusi 4-5 vuoden päästä, ei se ole suuri kustannus.

• Tykkään
Highgrove
  • Laddar…
Otin itse tavallisen rakennusvanerin meidän käyttöön, (pitäisi olla tilapäinen haha) mutta se on vielä siellä. (no mitä se voi olla, ehkä 15 vuotta, muutimme edellisestä talosta, jonka myimme 11 vuotta sitten) Toimii, mutta ei ole kaunis.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.