B
Hei!

Olen etsinyt, mutta en ole löytänyt esimerkkejä, mutta onko joku täällä, joka tietää jonkun, joka on muokannut omat WW-tikapuut matalassa kulmassa (23 astetta) saadakseen sisustettavan ullakon? (enemmän parvia)

räystäs on 12 m leveä, ja mitta pohjaosasta harjaan on noin 2,5 m (muistaakseni), mikä tekee siitä mahdollisesti ihan ok.

Onko joku tehnyt jotain vastaavaa?

Tuskinpa se on mahdollista. Tuo kattoristikkomalli ei ole suositeltu tuohon kattokulmaan, yleensä se on 38-45 astetta. Ehkä sinulla on nyt 2,5 m harjaan asti, mutta tuskin saat edes 2 m korkeimpaan kohtaan sitten, johtuen mitoituksesta, ja sitten tulee ehkä vaakasuora sääntö harjan alle (en muista mikä sen nimi on). Ristikkoja voi käyttää normaalisti 25 m asti, kun taas kehäristikko on suositeltu enintään 15 m. Se on iso askel siirtyä ristikosta kehäristikkoon. Se olettaa myös, että sinulla on vähintään 1 mieluiten 2 kantavaa väliseinää, mikä ei ole täysin varmaa, koska niitä ei tarvita ristikoissa.

En ole asiantuntija vaan puhun siitä, mitä olen oppinut suunnitellessani autotallia, johon haluan kehäristikon, autotalli on vain 6,6 m leveä, mutta se on myös haaste ilman keskimmäistä tukea. Se olisi 3 kpl 45*220 palkkeja alaparruun, joista yksi on kertopalkki. Sitten minulla on kattokaltevuus 34,5 astetta, mikä tekee siitä paljon helpompaa kuin 23 astetta.

Lähetä tarjouspyyntö osoitteeseen www.takstolsfabriken.se niin näet, kuinka he ratkaisevat sen, jos he tekevät sen.

Ei koskaan pidä sanoa, että se on mahdotonta, mutta tämä on varmaankin melko lähellä. Jos ainakin käyttää puuta.

Kaikkea hyvää ja onnea.

Viimeksi muokattu:
B
täytyy tarkistaa se, meillä on 2 kantavaa seinää suhteellisen symmetrisesti alla.

kaikki on kysymys voimista ja alaslaskusta, pitääpä varmaan virkistää FEM-tietämystä vähän...

ajatus on myös kaksi kattolyhtyä.. joten siitä tulee enemmän tilaa, mutta keskellä ei tule olemaan enemmän kuin korkeintaan 2 m katon korkeutta, aivan oikein. mutta sen pitäisi joka tapauksessa olla huomattavasti halvempaa kuin katon nostaminen...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.