kulle kulle sanoi:
Joo, se on oikein
Olen työskennellyt 12 vuotta modultalossa, joten voin vahvistaa sen :)

Tiedätkö miten se on yläkerrassa, voiko sieltä poistaa osia seinästä? Yläkerran seinät ovat yhtä ohuita kuin alakerrassa, jonka purimme.
 
kulle
Periaatteessa kattokaseteille oli itsensä kantava rakenne, mutta miten se on Dalbyn tapauksessa, siitä en ole varma, sillä se on melko suuri yläkerta.
Minkä seinän olet ajatellut purkaa?
Onko sinulla joku piirustus tästä yläkerrasta?
 
Se on pieni osa seinää vaatekomeron vieressä. Sillä on vaatekaappi (L6) toisella puolella.
 
  • Pohjapiirros, joka näyttää makuuhuoneen, kylpyhuoneen ja vaatehuoneen, seinän vieressä on L6-kaappi.
S satellit sanoi:
[kuva]
hej. Har du fler övergripande bilder på denna planlösningen?
 
kulle kulle sanoi:
Japp det är riktigt
Har jobbat 12år på modulenthus så jag kan bekräfta det :)
tiedätkö kuinka paljon voidaan "ottaa" kantavasta seinästä, joka kulkee talon läpi myös? Näen joissakin pohjapiirroksissa, että koko "keskiseinä" eteisessä on poistettu ilman, että se on korvattu esimerkiksi liimapuupalkilla
 
kulle kulle sanoi:
Joo, se on oikein
Olen työskennellyt 12 vuotta Modulenthusilla, joten voin vahvistaa sen :)
Anteeksi, jos tunkeilen, ajattelin kysyä, onko Kullella kokemusta myös Modulenthusin Lidingö-tyypistä.
Olemme tekemässä muutostyötä ja olemme avanneet sekä katon että seinän, mutta emme ole varmoja siitä, mitä nämä kevytrakenteiset palkit kantavat ja voimmeko jatkaa purkusuunnitelmaamme. Lisätietoja liitän, jos kiinnostusta ja neuvoja on jossain päin pitkää maatamme. Ystävällisin terveisin, Daniel
 
  • Punaisella tikkaat muovitetun oviaukon edessä; korvatulpat roikkuvat tikkaista. Seinillä muovia, todennäköisesti remontin aikana.
A Alexandereriksson sanoi:
tiedätkö kuinka paljon kantavaa seinää talon läpi voi ”ottaa”? Näen joitakin pohjaratkaisuja, joissa koko keskiseinää eteisestä on otettu ilman korvaamista esim. liimapuupalkilla
Minulla on sama kysymys. Haluaisin myös poistaa koko keskiseinän, eli kaiken punaisella merkityn. Tietääkö joku onko se sallittua?
Suunnitelmakuva, jossa keskiseinä on merkitty punaisella; kuva esittää keittiön ja olohuoneen välistä seinää.
 
Jos verrataan TS:n kuvaan, niin kyllä, sen seinän voi purkaa ilman huolia kantavuudesta.
 
Minun on vaikea kuvitella, että kaikki punaisella merkitty alue voidaan poistaa. Ajattelen erityisesti pientä seinänpalaa, joka rajaa eteisestä keittiöön ja olohuoneeseen johtavat oviaukot. Jonkinlainen tuenta pitäisi levätä tämän päällä. Yleisesti ottaen en halua antaa mielipidettäni pelkän suunnitelman osan perusteella. Koko pohjapiirros ja leikkauspiirros pitäisi olla mukana keskustelussa.
 
  • Tykkään
BirgitS ja 1 muu
  • Laddar…
kulle
Aivan oikein Justus, seinäpätkä on erittäin kantava.
Seinän keittiön ja olohuoneen väliltä voi poistaa
 
suurkiitokset! Epäilin myös, että pieni seinäosa oli hieman liian keskellä.
Suunnittelemme avaamista keittiön ja olohuoneen välillä. Ajattelimme samalla "uhrata" vaatehuoneen ja 2 ovea keittiöstä, jotta voisimme rakentaa hieman tyylikkäämmän ja tehokkaamman kulmakeittiön saarekkeella.
Mitä mieltä olette siitä?
Pohjapiirros, jossa näkyy keittiö 19,1 m², olohuone 41,8 m² ja väliseinän paikka niiden välillä. Suunnitteluosio ja ruokapöytä esillä.

Grå keittiön 3D-suunnitelma, jossa on uuni, mikroaaltouuni, keittiösaareke, kaapit ja astianhuuhtelupiste.
 
  • Tykkään
kulle ja 1 muu
  • Laddar…
Oikein ajateltu mielestäni! On aina parempi, kun seinät ovat mahdollisimman ehjiä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.