Periaatteessa kattokaseteille oli itsensä kantava rakenne, mutta miten se on Dalbyn tapauksessa, siitä en ole varma, sillä se on melko suuri yläkerta.
Minkä seinän olet ajatellut purkaa?
Onko sinulla joku piirustus tästä yläkerrasta?
Japp det är riktigt
Har jobbat 12år på modulenthus så jag kan bekräfta det
tiedätkö kuinka paljon voidaan "ottaa" kantavasta seinästä, joka kulkee talon läpi myös? Näen joissakin pohjapiirroksissa, että koko "keskiseinä" eteisessä on poistettu ilman, että se on korvattu esimerkiksi liimapuupalkilla
Joo, se on oikein
Olen työskennellyt 12 vuotta Modulenthusilla, joten voin vahvistaa sen
Anteeksi, jos tunkeilen, ajattelin kysyä, onko Kullella kokemusta myös Modulenthusin Lidingö-tyypistä.
Olemme tekemässä muutostyötä ja olemme avanneet sekä katon että seinän, mutta emme ole varmoja siitä, mitä nämä kevytrakenteiset palkit kantavat ja voimmeko jatkaa purkusuunnitelmaamme. Lisätietoja liitän, jos kiinnostusta ja neuvoja on jossain päin pitkää maatamme. Ystävällisin terveisin, Daniel
tiedätkö kuinka paljon kantavaa seinää talon läpi voi ”ottaa”? Näen joitakin pohjaratkaisuja, joissa koko keskiseinää eteisestä on otettu ilman korvaamista esim. liimapuupalkilla
Minulla on sama kysymys. Haluaisin myös poistaa koko keskiseinän, eli kaiken punaisella merkityn. Tietääkö joku onko se sallittua?
Minun on vaikea kuvitella, että kaikki punaisella merkitty alue voidaan poistaa. Ajattelen erityisesti pientä seinänpalaa, joka rajaa eteisestä keittiöön ja olohuoneeseen johtavat oviaukot. Jonkinlainen tuenta pitäisi levätä tämän päällä. Yleisesti ottaen en halua antaa mielipidettäni pelkän suunnitelman osan perusteella. Koko pohjapiirros ja leikkauspiirros pitäisi olla mukana keskustelussa.
suurkiitokset! Epäilin myös, että pieni seinäosa oli hieman liian keskellä.
Suunnittelemme avaamista keittiön ja olohuoneen välillä. Ajattelimme samalla "uhrata" vaatehuoneen ja 2 ovea keittiöstä, jotta voisimme rakentaa hieman tyylikkäämmän ja tehokkaamman kulmakeittiön saarekkeella.
Mitä mieltä olette siitä?