9 763 lukukertaa ·
21 vastausta
10k lukukertaa
21 vastausta
Mitoitus parvi/patio liimapuusta
Hei kaikki taitavat rakentajat!
Aion rakentaa entresol/yläpohjan uuteen autotalliini. Sen on tarkoitus olla varastona autonosille ja "fikarum/lounge".
Se on 5,8 metriä leveä ja siitä tulee 5,5-6 metriä syvä.
Ajatuksena on asettaa kantavat palkit tolppien päälle seinien suuntaisesti sivuilla ja kiinnittää lattiajuoksut niihin, niin että lattiajuoksut menevät poikittain autotallin yli.
Mitä mieltä olette siitä, että jokaiselle sivulle laitetaan 3 kpl 115x115 tolppia ja niille 66x315 kantava palkki. Sitten kiinnitetään 56x270 lattiajuoksut kantavaan palkkiin.
Odotan innolla kuulevani teiltä kaikilta rakentajilta
Terveisin
Marcus
Aion rakentaa entresol/yläpohjan uuteen autotalliini. Sen on tarkoitus olla varastona autonosille ja "fikarum/lounge".
Se on 5,8 metriä leveä ja siitä tulee 5,5-6 metriä syvä.
Ajatuksena on asettaa kantavat palkit tolppien päälle seinien suuntaisesti sivuilla ja kiinnittää lattiajuoksut niihin, niin että lattiajuoksut menevät poikittain autotallin yli.
Mitä mieltä olette siitä, että jokaiselle sivulle laitetaan 3 kpl 115x115 tolppia ja niille 66x315 kantava palkki. Sitten kiinnitetään 56x270 lattiajuoksut kantavaan palkkiin.
Odotan innolla kuulevani teiltä kaikilta rakentajilta
Terveisin
Marcus
Ha ha ha joo, ei ole helppoa ymmärtää kun se näyttää siltä kuin 3-vuotias olisi piirtänyt 
On toinenkin ehdotus, jos voit laskea senkin.
3 kpl 115x115 tolppia seinien pitkillä sivuilla
Sitten laittaa 90x315 tai 115x315 niiden päälle suoraan tilan yli (pitkältä sivulta pitkälle sivulle), mikä on 5,8 metriä.
Sitten ruuvata 45x220 lepäämään 45x90 listoilla, jotka on ruuvattu kantaviin runkoihin kiinni.
Tulee pieni sumea kuva...
On toinenkin ehdotus, jos voit laskea senkin.
3 kpl 115x115 tolppia seinien pitkillä sivuilla
Sitten laittaa 90x315 tai 115x315 niiden päälle suoraan tilan yli (pitkältä sivulta pitkälle sivulle), mikä on 5,8 metriä.
Sitten ruuvata 45x220 lepäämään 45x90 listoilla, jotka on ruuvattu kantaviin runkoihin kiinni.
Tulee pieni sumea kuva...
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Ensimmäisessä esimerkissäsi sinulla on kolme liimapuupalkkia c/c 3m ja jänneväli 5,8 m, jotka lepäävät kummassakin liimapuupilariparissa. Jos haluat kaikille palkeille saman korkeuden, keskimmäinen palkki voi olla 215x315 ja muut palkit 115x315. Kuormitusteknisesti riittää, että pilarit ovat 90x90. Liimapuupalkkien päälle asetat rakennuspuuta katkaisematta 45x145 C24 c/c 600 mm.
Minulla on itse samanlainen tila tässä koossa L12*5,9m bred. johon on tarkoitus rakentaa välikerros 5 metriä syvä ja 5,9m leveä. Riittääkö, jos laitan liimapuupalkin poikittain välikerroksen alkuun kantavana 405*5900mm sitten 45*220*5000mm 30 cc
Hei!
Asensin 3 kpl liimapuupylväitä 115x115 kummallekin pitkälle sivulle tilassa, sitten laitoin 115x315 liimapuupalkit niiden ylle poikittain tilan yli. Liimapuupalkkien alapintaan asensin 45x90 tukipuut, jotka toimivat tukina 45x220 lattiatukipuille, jotka asennettiin 60 cm välein keskeltä keskelle. Sen jälkeen ruuvasin ja liimasin 22 mm lattia-lastulevyä päälle.
Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan
PS. Oletko ostanut tilan Egenlokal.se:ltä?
Terveisin
Marcus
Asensin 3 kpl liimapuupylväitä 115x115 kummallekin pitkälle sivulle tilassa, sitten laitoin 115x315 liimapuupalkit niiden ylle poikittain tilan yli. Liimapuupalkkien alapintaan asensin 45x90 tukipuut, jotka toimivat tukina 45x220 lattiatukipuille, jotka asennettiin 60 cm välein keskeltä keskelle. Sen jälkeen ruuvasin ja liimasin 22 mm lattia-lastulevyä päälle.
Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan
PS. Oletko ostanut tilan Egenlokal.se:ltä?
Terveisin
Marcus
Hei taas!
Asetin ne vain lattialle ja kiinnitin noin 160 mm pitkät ruuvit suoraan 115x115 liimapuupylvään läpi seinään. Voit asettaa viimeisen pylvään vasten kantavaa teräspalkkia keskelle autotallia ja ensimmäisen aivan seinän viereen. Silloin lukitset koko rakenteen/mezzaninen.
Jos aiot käyttää 90x405 liimapuupalkkeja, kuten kirjoitit, käytä myös 90x90 pylväitä, näyttää siistimmältä
Terveisin,
Marcus
Asetin ne vain lattialle ja kiinnitin noin 160 mm pitkät ruuvit suoraan 115x115 liimapuupylvään läpi seinään. Voit asettaa viimeisen pylvään vasten kantavaa teräspalkkia keskelle autotallia ja ensimmäisen aivan seinän viereen. Silloin lukitset koko rakenteen/mezzaninen.
Jos aiot käyttää 90x405 liimapuupalkkeja, kuten kirjoitit, käytä myös 90x90 pylväitä, näyttää siistimmältä
Terveisin,
Marcus




