Hei kaikki taitavat rakentajat!

Aion rakentaa entresol/yläpohjan uuteen autotalliini. Sen on tarkoitus olla varastona autonosille ja "fikarum/lounge".
Se on 5,8 metriä leveä ja siitä tulee 5,5-6 metriä syvä.
Ajatuksena on asettaa kantavat palkit tolppien päälle seinien suuntaisesti sivuilla ja kiinnittää lattiajuoksut niihin, niin että lattiajuoksut menevät poikittain autotallin yli.

Mitä mieltä olette siitä, että jokaiselle sivulle laitetaan 3 kpl 115x115 tolppia ja niille 66x315 kantava palkki. Sitten kiinnitetään 56x270 lattiajuoksut kantavaan palkkiin.

Odotan innolla kuulevani teiltä kaikilta rakentajilta

Terveisin
Marcus
 
S
Mielestäni on aina hyvä idea liittää luonnos väärinkäsitysten välttämiseksi.
 
Voin piirtää luonnoksen, työskentelen tällä hetkellä

Kiitos etukäteen!

Ystävällisin terveisin
 
Tässä tulee luonnos. Ajattelin, että voisi ehkä käyttää 90x315 kantavana palkkina.
Toivottavasti ymmärrätte hienon piirrokseni.
 
  • Käsin piirretty rakennusskeema, jossa näkyy palkkien mitat ja asento edestä ja sivulta katsottuna. Ehdotuksia eri levyille.
S
En saanut siitä paljoakaan selvää, voitko luonnostella suunnitelman eli jos katsotaan sitä ylhäältäpäin?
 
S
Nyt putosi kolikko, voin laskea sen myöhemmin.
 
Ha ha ha joo, ei ole helppoa ymmärtää kun se näyttää siltä kuin 3-vuotias olisi piirtänyt :rofl:

On toinenkin ehdotus, jos voit laskea senkin.

3 kpl 115x115 tolppia seinien pitkillä sivuilla
Sitten laittaa 90x315 tai 115x315 niiden päälle suoraan tilan yli (pitkältä sivulta pitkälle sivulle), mikä on 5,8 metriä.
Sitten ruuvata 45x220 lepäämään 45x90 listoilla, jotka on ruuvattu kantaviin runkoihin kiinni.

Tulee pieni sumea kuva...
 
  • Sumea kuva puurakenteisesta katosta ja tukipylväistä, jotka on varustettu valoputkella ja putkistolla.
  • Puurakenteinen katto, jossa näkyy tukipalkit ja putket, osittain hämärässä valaistuksessa. Kuvassa myös roikkuva valaisin.
  • Sisätilan rakennustyömaa, valaistus heikko; puiset portaat rakenteilla, lattialla putkia ja työkaluja.
Ei enää ketään, jolla olisi vinkkejä tästä tai jostain muusta designista.?
 
Ensimmäisessä esimerkissäsi sinulla on kolme liimapuupalkkia c/c 3m ja jänneväli 5,8 m, jotka lepäävät kummassakin liimapuupilariparissa. Jos haluat kaikille palkeille saman korkeuden, keskimmäinen palkki voi olla 215x315 ja muut palkit 115x315. Kuormitusteknisesti riittää, että pilarit ovat 90x90. Liimapuupalkkien päälle asetat rakennuspuuta katkaisematta 45x145 C24 c/c 600 mm.
 
viimeinen viesti by justuanderson ,keskipalkki 215*315?? väärä korkeus
 
Minulla on itse samanlainen tila tässä koossa L12*5,9m bred. johon on tarkoitus rakentaa välikerros 5 metriä syvä ja 5,9m leveä. Riittääkö, jos laitan liimapuupalkin poikittain välikerroksen alkuun kantavana 405*5900mm sitten 45*220*5000mm 30 cc
 
Lackarn miten teit sen????
 
Hei!

Asensin 3 kpl liimapuupylväitä 115x115 kummallekin pitkälle sivulle tilassa, sitten laitoin 115x315 liimapuupalkit niiden ylle poikittain tilan yli. Liimapuupalkkien alapintaan asensin 45x90 tukipuut, jotka toimivat tukina 45x220 lattiatukipuille, jotka asennettiin 60 cm välein keskeltä keskelle. Sen jälkeen ruuvasin ja liimasin 22 mm lattia-lastulevyä päälle.

Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan :)
PS. Oletko ostanut tilan Egenlokal.se:ltä?

Terveisin
Marcus
 
Hei kiva että jaat tietoa, arvostan sitä! Olen egenlonal Kumla. Mutta miten kiinnitit limpelarna lattiaan? Ajattelin kiinnittää entresolen tilan rungon joka näkyy 2 takana ja 2 keskellä, mitä mieltä olet? Terveisin
 
  • Tykkään
Lars Tångne
  • Laddar…
Hei taas!

Asetin ne vain lattialle ja kiinnitin noin 160 mm pitkät ruuvit suoraan 115x115 liimapuupylvään läpi seinään. Voit asettaa viimeisen pylvään vasten kantavaa teräspalkkia keskelle autotallia ja ensimmäisen aivan seinän viereen. Silloin lukitset koko rakenteen/mezzaninen.

Jos aiot käyttää 90x405 liimapuupalkkeja, kuten kirjoitit, käytä myös 90x90 pylväitä, näyttää siistimmältä ;)

Terveisin,
Marcus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.