Ajattelin hitsata moottoroidun kansinostimen itse. Jaksaako kukaan auttaa laskemaan sopivat mitat akselille ja putkelle? Mietin, pitäisikö ostaa mastoputki akseliksi ja 40x40x1,5mm neliöputki, joita löytyy esim. biltemasta "varsiin". Voisi myös harkita ehkä pienentää "B":n mittoja.

Kaavio, joka esittää motoroidun kannen nostomekanismin, sisältää mitat ja painonlaskentaa. Kuvassa on erivärisiä viivoja ja numeroita.

Sinun täytyy todennäköisesti kertoa voima vipuvarren kanssa saadaksesi oikean momentin.
Momentista tulee M = 300Nx1,36m = 408 Nm.
Aiotko laittaa putket (A ja B) kannen molemmille puolille, jakamaan kuorman tasan?

Täysin oikein! Se meni ehkä vähän nopeasti.

Aivan, yksi putki kummallakin puolella kantta. Minulla on vaikeuksia päättää, käytänkö tavallista terästä, ruostumatonta terästä tai alumiinia. Viimeinen vaihtoehto houkuttelee vähän, jotta olisi tekosyy ostaa AC/DC Tig :) mutta siitä tulee tietenkin kallis projekti. Minulla on MIG-teräkselle ja halpa DC Tig Julasta, jota en ole koskaan käyttänyt. Teräs on helpoin, mutta ruostesuojaus putkien sisällä voi olla ongelma.

Ihan kokonaan haluan sitten maalata antrasiitiksi, jotta se sopii yhteen altaan kattoprofiilien kanssa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.