Olen juuri ostanut pienen BR:n, 54 neliömetriä, betonikerrostalosta vuodelta 1947, jota aiomme remontoida.

Järkevästi ajatellen punaisella merkityt seinät eivät ole kantavia, vaan ainoastaan paksu seinä, joka menee talon keskellä. Olen testannut yläosasta punaisella merkityn seinän ja se on jonkinlaista reikätiehilöä rappauksella.

Pitääkö tämä paikkaansa vai olenko hakoteillä?

• Pohjapiirros 54m² betonitalosta vuodelta 1947, punaiset viivat ei-kantavilla seinillä, sininen nuoli osoittaa seinään kysymysmerkillä "Bärande?".
Punaisella merkityt eivät todennäköisesti ole kantavia.

Mutta ennen kuin teet mitään: Tiedätkö, mitä muutostöitä saat tehdä osakehuoneistossasi? Seinät kuuluvat yleensä yhdistykselle...

Katso, missä sähkö kulkee......
Uskon myös, että se on totta, kuten arvaat, että paksumpi seinä on kantava. Asuin 47:n asunnossa. Se näytti suunnilleen siltä. Kantava seinä oli minulla tiilestä. Todennäköisesti myös asunnon ulkoseinät joka suuntaan ovat kantavia. Minulla ne oli rapattu pohjustuksella takana. Pieni vaiva kun piti laittaa verhotankoja niihin. Kaksinkertaiset tulpat pituussuunnassa ja äärimmäisen pitkät ruuvit olivat välttämättömiä, jotta tuli kiinnityspintaan asti.

Jepp, uskon samaan asiaan. Vanhassa talossa ovat usein "keskusta"-seinät ym. yli mitoitettuja, joten melkein näkee mikä kantaa ja mikä ei. Kuten joku mainitsi yllä, sinun täytyy joka tapauksessa puhua yhdistyksen kanssa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.