Hei,

Olemme uusineet kivilaatat etupuolella ja nyt jälkikäteen ajateltuna mielestämme se on hieman liian alhaalla avotasosta laatoille, erityisesti lapsille, jotka ovat 1,5 ja 3 vuotta vanhoja.

Minulla on muutama laatta jäljellä - katso oikealla kuvassa - ja ajattelin, että voisimme "muurata" askelman ja käyttää laattoja askelmina.

- Voiko "muurata" suoraan laattojen päälle, ne varmaan liikkuvat ajan myötä?
- Voisiko ehkä valaa, tehdä muotin, johon sitten kiinnittää kivilaatat? sama siinä - se varmaan liikkuu alla kenties?
- Onko jotain muuta, mitä voisi tehdä, mielellään käyttää laattoja avotasona/askelmina.

Olisi varmaankin pitänyt laittaa laatat vasta muurauksen/valamisen jälkeen, mutta jälkiviisas voi olla kuka tahansa.
En halua mielellään poistaa laattoja..

Korkeus avotasosta laatoille: 25cm
Avotason leveys: 140cm
Laattapaksuus 4cm

terv. Daniel

• Oven edusta, jossa näkyy matala rappu, kiveys ja kukkaruukku; punainen ovi ja kuviolliset seinät.
Kyllä, paras tapa on poistaa laatat ja tehdä kunnollinen pohjatyö porrastasolle. Mutta (nyt vain spekuloin, saa estää, jos joku tietää paremmin) mietin, voisiko laittaa bitumikermi laattojen päälle, rakentaa muotin, raudoittaa ja valaa betonia, sitten kiinnittää jäljellä olevat kivilaattasi. Bitumikermin pitäisi varmistaa, että porrastaso ja alla olevat laatat voivat liikkua toisiinsa nähden, ja betonin painon pitäisi riittää siihen, ettei askelma liiku heti.

Minulla on samanlainen "ongelma" juuri rakennetulle terassilleni.
Ajattelin rakentaa askelman kivistä, jotka ovat samanlaisia kuin kuvassa.
Valitettavasti olen töissä, joten käytin netistä löytämääni kuvaa.
Voin ottaa kuvan, kun pääsen kotiin, jos se on epäselvää :)

• Kivitöhystämällä rakennettu portaikko, joka johtaa talon sisäänkäynnille. Portaiden sivut reunustettu kivillä, ympärillä multaa ja kasveja.
b8q sanoi:
Joo, paras tapa on poistaa laatat ja tehdä kunnollinen pohjatyö porrasaskelmalle. Mutta (spekuloin vain, estä minua mielellään joku, joka oikeasti tietää) ihmettelen, voisiko laittaa tervapaperikerroksen laatan päälle, rakentaa muotin, raudoittaa ja valaa betonia, sitten saumata jäljellä olevat kivilaatat paikalleen. Tervapaperin pitäisi varmistaa, että porrasaskelma ja alla olevat laatat voivat liikkua suhteessa toisiinsa, ja betonin painon pitäisi riittää pitämään askelma paikallaan aluksi.
Joo, kuulostaa hyvältä idealta - kelluva. Onko joku, joka ei pidä tätä hyvänä ideana ja jos niin miksi?

V8dc sanoi:
Minulla on samankaltainen "ongelma" uuteen terassiini.
Ajattelin rakentaa porrasaskelman kivistä, jotka ovat kuvan kaltaisia.
Valitettavasti olen töissä, joten käytin kuvaa, jonka löysin netistä.
Voin ottaa kuvan, kun pääsen kotiin, jos se on epäselvää :)
Olen miettinyt samaa, mutta haluan käyttää laattoja, joita olen käyttänyt kulkutielle ovelle. Tarkoitatko, että minun pitäisi päällystää kivet laatoillani?

Haluatko laattoja, jotka ovat samanlaisia kuin kivet, niin valitse toinen ehdotus (eli ei minun). :)
Minun silmissäni se tulee sekä näyttämään hyvältä että kestämään.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.