Olen parhaillaan siistimässä huonetta, tämä huone on varmasti 100 vuotta vanha, koska se rakennettiin 1920-luvulla.

Minulla on pieni dilemma täällä: huono taloustilanne enkä halua kiinnittää koko seinää. On noin 60 cm osa, joka on vanha puu-uuni (toisella puolella).

Tässä oli ennen vaatekaappi.

Kuinka kiinnitän tämän kipsilevyn tähän? Onko tähän soveltuvia ruuveja?

Kipsilevyyn tulee sitten remonttitapetti.

Keltainen on koolaukset, punainen on betonia/laastia.

• Gipsskivaseinä, keltaiset viivat osoittavat koolinkiä ja punainen viiva vanhaa betoni/muurausta, vanhan vaatekaapin paikalla.
Liimaaminen PL400/600:lla toimii todella hyvin.

richardtenggren
Kipsilaasti toimii myös hyvin, muistan että pussissa lukee jotain gipsskivor:ien liimaamisesta :)

T
Jos minulla olisi huono taloudellinen tilanne, en varmaan valitsisi remonttitapettia, eikö se olekin aika kallis? On parempi ja ei ole kovin vaikeaa tasoittaa.

Ensimmäisellä kerralla kun laitoin uutta kipsilevyä, tein saman ja laitoin remonttitapetin, ajattelin että se on parempi kuin tasoittaminen. Voi kuinka väärässä olinkaan.

Yksi säkki gipsputs toimii täydellisesti, se pysyy erittäin hyvin. Säkin jäljellä olevan osan voit käyttää tasoitteena saumoissa, niin ainakin minä tein hyvällä tuloksella.
Liimasin paperinauhan vävlim:llä jokaiseen saumaan kipsilevyissä, sen jälkeen päälle gipsputs.

Denniis Denniis sanoi:
Säkki kipsilaastia toimii täydellisesti, se pysyy todella hyvin. Loput säkistä voit käyttää saumojen tasoitteena, tein ainakin niin ja sain hyvän tuloksen.
Liimasin paperinauhan kipsilevyjen jokaiseen saumaan liimalla, jonka jälkeen laitoin kipsilaastia päälle.
Eikö hiominen ollut hirveän työlästä? Kipsilaasti on paljon kovempaa kuin tasoite.

Z ZipLock sanoi:
Eikö se ollut kauhean työlästä hioa? Kipsilaasti on paljon kovempaa kuin tasoite.
Ei ollut juuri mitään hiottavaa. Jos olisin tapetoinut, ei olisi tarvinnut hioa ollenkaan. Mutta käytin hiomakonetta ja se sujui ongelmitta, ehkäpä se on kovaa, jos pitää hioa paljon käsin.

J
Hormimies voi kyllä olla sitä mieltä, jos osa savupiipusta rakennetaan sisälle (jos se on käytössä)

Olisin jättänyt kipsin pois siltä seinältä ja käyttänyt vanhoja menetelmiä.

• Tykkään
Claes Sörmland
  • Laddar…
J JohanLun sanoi:
Nuohooja voi kyllä olla mielipiteitä, jos osa savupiipusta rakennetaan sisään (jos se on käytössä)

Jättäisin kipsin pois siitä seinästä ja käyttäisin vanhoja menetelmiä.
Mitä mieltä nuohousmies olisi siitä, tarkoitat? En löydä mistään, että ei voisi liimata kipsiä savupiippuun.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.