hei olen vihdoin alkanut remontoida huonettani, joka on 12m^2. Haluan saada tasaisen katon, tasaiset seinät ja uuden lattian.

1.lattian ajattelin tehdä viimeiseksi, aion tasoittaa ja asentaa laminaatin.

2.katon suhteen en ole vielä päättänyt miten teen, joko tasoitan tai asennan kipsilevykaton, mikä on parempi?

3.seiniä ajattelin tasoittaa laajasti ja sitten maalata valkoiseksi. Olen repinyt tapetit ja näyttäisi siltä, että siellä on tiiliseinä, joka on sementoitunut.

suunnilleen tältä haluan sen näyttävän, kun olen valmis:D:
31606485.th.jpg

ja tältä se näyttää juuri nyt :(:(:(:
img9100k.th.jpg img1221gq.th.jpg img1222fp.th.jpg

onko joku ammattilainen, joka voisi antaa minulle vinkkejä ja neuvoja miten edetä...

Viimeksi muokattu:
Katto ja lattia näkyvät huonosti kuvissa, miltä ne näyttävät? mistä ne on tehty tänään?

Kattoon asentaisin levyjä, käytimme "tak ess", mutta on olemassa useita muita merkkejä. Tai sitten tasoitan reiät ja vastaavat ja maalaan valkoiseksi. Kipsi vaatii sekä ruuvaamista että kittaamista/maalaamista, joten mielestäni se on vain turhaa työtä.

Laminaattilattian alle laitetaan jotain tasoittavaa askelääntä vaimentavaa materiaalia, onko lattiasi niin huonossa kunnossa, että sinun on välttämätöntä tasoittaa se? Olen asentanut laminaattia ja/tai parkettia kaikkiin koteihimme enkä ole koskaan tasoittanut sitä siksi. Jos sinulla on erittäin rikkonainen betonilattia, niin toki se voi olla tarpeen, mutta muuten lattialevy voi olla hyvä vaihtoehto, jos sinun on saatava aikaan tasainen pinta, paljon yksinkertaisempi kuin tasoite.

tässä on kuva siitä, miten lattia on rakennettu, se sijaitsee noin 11 cm betonilaattojen yläpuolella, huoneessa on kaksi paikkaa, missä se narisee hieman, kun hyppää. sitten luulen, että korkein kohta on ikkunan kohdalla, mutta se tarkistetaan hieman myöhemmin. Kuinka pitäisi tehdä, pitäisikö minun ohittaa tasoite?

img1233dc.th.jpg

koskien kattoa ess, tuleeko laattojen välille saumoja?

edit nyt olen tarkistanut lattian ja se menee kuin U keskellä notkauttaa noin 12 mm miten pitäisi tehdä

Viimeksi muokattu:
katto-ess on pontattuja lastulevyjä, jotka on maalattu. Niissä näkyy saumat sekä pitkä- että lyhytsivulla.

11 cm? oi se oli paksu, näyttää tavallisilta lattialankuilta kuvassa. Ellet tarkoita mm?
Kuinka vanha talo on? olenko ymmärtänyt oikein, että asut asunnossa?

Uskon edelleen, että on yksinkertaisinta laittaa laminaattilattia suoraan puulattian päälle paksummalla foam-tyypillä. Siitä tulee ehkä hieman keinuvainen, mutta vaihtoehtona on purkaa puulattia ja laittaa seuraava suoraan betonilaatan päälle muuten.

se on asunto. en ole varma kuinka vanha talo on, mutta vähintään 30 vuotta.

jos puran lattian, miten käy äänenvaimennuksen kanssa??

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.