Olen muuraamassa paloturvallisuusseinää puuhellan taakse. En ole löytänyt oikein hyvää tietoa siitä, miten puhdistan laastijäämät tiilistä sisätiloissa. Olen kokeillut harjata vedellä, jossa on hieman etikkaa, heti muurauksen jälkeen, mutta myöhemmin käytin puhdasta 12 % etikkaa, mikä toimi jotenkin. Vaikuttaa kuitenkin siltä, että laimentamaton etikka vaalentaa seinän väriä muutaman päivän jälkeen.

Muurailen vain noin 3 riviä kerrallaan jokaisella työvuorolla ja olen aloittelija muuraamisessa, joten se etenee erittäin hitaasti ja sotken/mössään jonkin verran. Viimeisimmissä työvuoroissa olen vain puhdistanut puhtaalla vedellä suihkepullosta, mutta silloin ylemmistä kerroksista valuu laastia, joka värjää uudelleen alemmat tiilet, jotka olivat ennen sitä suht puhtaita.

Uskallanko käyttää suolahappoa viikkoa myöhemmin tai vasta kun koko seinä on valmis?

Onko parempi odottaa tietty määrä päiviä ennen kuin yrittää puhdistaa laastijäämät? Sisätiloissa en voi huuhtoa seinää happokäsittelyn jälkeen, joten minun täytyy ehkä suihkuttaa ja pyyhkiä puhtaalla vedellä 5-10 kertaa. Voisivatko tiilet vahingoittua, jos suolahappojäämiä jää johtuen puutteellisesta huuhtelusta/pesusta?

Mikä tekee tästä vielä vaikeampaa on, että minulla on uurrettuja tiiliä (ei siis sileitä), mikä estää harjaamasta kaikkiin suuntiin, kun yritän poistaa laastijäämiä. Kiitos etukäteen vinkeistänne ja neuvoistanne.

• Uusi tiiliseinä rakenteilla sisätiloissa, muovi suojaa lattiaa ja ympäristöä; harja ja muut työkalut näkyvät edustalla.
  • Tiiliseinä vedospisin takana, jossa näkyy muurausjälkiä. Pöydällä harja ja suihkepullo. Sähköpistorasia asennettuna seinään.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.