6 968 lukukertaa ·
17 vastausta
7k lukukertaa
17 vastausta
Miten minun tulisi tehdä täällä?
Nyt kun olen purkanut suurimman osan "huoneesta", huomaan jotain enkä oikein tiedä miten minun pitäisi käsitellä sitä. Lyhyellä sivuseinällä kauimpana näen, että minulla on ulkoverhouspaneeli suoraan siellä. Miten ratkaisen tämän? En voi kehystä suoraan siihen, koska muuten naulat tulevat ulos talon ulkopuolelle. Pitäisikö minun laittaa tuulipaperi, vai pitäisikö minun tehdä rimoitus ja tuuletusrako suoraan julkisivua vasten, vai miten minun pitäisi tehdä? Olen vain hämmentynyt siitä, miten ratkaista se. Huomasin myös, että siellä on ollut ikkuna-aukko aiemmin, joka on peitetty julkisivulla. Pitäisikö minun laittaa eristys siihen "aukkoon" vai voinko vain jättää sen olla? Olen päättänyt rimottaa seinät ja sitten noudattaa kattoa ylös harjaan 20 mm rimoilla. Seiniin laitan tuulipaperin suoraan rimoituksen päälle, sitten kehystän ja eristän, ja sitten laitan kipsilevyä tai muuta vaihtoehtoa.
Mutta mitä teen, kun minulla on tällaiset suuret aukot hirren rakenteessa? Täytänkö ne vai jätänkö ne olla?
Sitten koskien rimoittamista katossa. Siellä on ollut alkujaan kattopärettiä kauan ennen kuin ne laittoivat peltiä katon päälle. Kattopeitteet pidetään ylhäällä paksujen pitkittäisten lankkujen avulla, noin 20 mm, pystysuunnassa, pitääkö minun SILTI rimottaa katto tai riittääkö lankkujen välissä oleva tila, joka on noin 20 mm syvä ja noin 40 mm leveä, vaaka suuntaan tuuletusaukoksi? Vai pitääkö tuuletusaukko olla pystysuora kohti harjaa?
Tässä tulee kuvia

Mutta mitä teen, kun minulla on tällaiset suuret aukot hirren rakenteessa? Täytänkö ne vai jätänkö ne olla?
Sitten koskien rimoittamista katossa. Siellä on ollut alkujaan kattopärettiä kauan ennen kuin ne laittoivat peltiä katon päälle. Kattopeitteet pidetään ylhäällä paksujen pitkittäisten lankkujen avulla, noin 20 mm, pystysuunnassa, pitääkö minun SILTI rimottaa katto tai riittääkö lankkujen välissä oleva tila, joka on noin 20 mm syvä ja noin 40 mm leveä, vaaka suuntaan tuuletusaukoksi? Vai pitääkö tuuletusaukko olla pystysuora kohti harjaa?
Tässä tulee kuvia

Luulen, että ongelmasi vaatii, että joku taitava tulee katsomaan sitä paikan päällä. Sinuilla on hieno hirsitalo ja neuvon sinua puhumaan paikallisen sepän kanssa, joka tuntee nämä talot. Tämä on todennäköisesti helpointa pitkällä aikavälillä.
Jos olet tarkka, listoja ei tarvita ollenkaan. Mutta Huntonit täytyy (mikä unohtui) kiinnittää 70x28 rimoihin, jotka kiinnitetään viimeisenä. Mieti, käytätkö muovia diffuusiosuojana, itse jättäisin muovin pois, kun kyseessä on remontti.sway307 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi